AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
25.501

Varning BMW M3 säljes i Örebro

Sida 4 av 6
Den som vill jämföra bilder på ett "friskt" exemplar kan kika på denna: Länk
Bra jämförande bilder där man ser just det Dawwe nämner. Sen är det upp till var och en...
ze
247
zeg
535d E61 -08
745i E23 -81
535i E34 -88
Kia Picanto SE2 -16
Bor tyvärr en halv evighet ifrån Göteborg.
Ville mer påtala att det är lätt att bli misstänksam under dessa omständigheter.
Och speciellt hur det ser ut tidigare i tråden där det är ganska uppenbart bilfirman som skapat 2 olika nyregistrerade användare för att låtsas försvara firman.
cu
127
currymutta
Z3 2.2i Roadster -01
320d Touring -20
750iL -00
Bild 9 i annonsen säger allt.
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

e91 325i M-sport - 07 (såld)
e46 325ci M-tech II 04 (såld)
Z3 coupe 2.8 M-sport (såld)
Ardeshir du har verkligen svar på allt, till och med du måste väl se att bakstötfångare och bagagelucka sitter helt fel? Lägg ned snacket om att du bytt baklampor, sålänge du inte satt på bakre stötfångare medans du gjorde bytet.

Det flesta 15 år gamla bilar har någon omlackering någonstans men om det är riktigt gjort så syns det inte. På den här bilen syns det klart o tydligt och varför ska du ljuga om det och säga att du mätt lacken hos en lackerare o grejer, det blir ju bara patetiskt.

Om du ska registrera dig på forumet för att försvara din bil så kan du väl åtminstone vara ärlig

Grabben jag är 65 år så jag har ingen anledning och ljuga för en bil den säljs ändå inom kort
Jag vidarebefordrar det jag blivit tillsatt av folk som ska vara kunniga i branschen
Jag kan dock hålla med om att när man ser påbilderna så ser det ut att behöva justera bakluckan
Men det behöver inte betyda att bilen är smälld för det men bra o veta ska lämna in den på Bmw imorgon för service och ventiljusyering då ska jag be de fixa resten av sakern och justera dessa saker som ni nämnde
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

"Grabben" puhh..

Man undrar ju såklart hur du hunnit med allt, vart hos lackerare och mätt lacken djup på alla paneler, haft bilen hos Wölkes, haft bilen hos bmw osv när du endast ägt bilen i 15 arbetsdagar.

Varför lägga ner denna tid och energi ringa runt till gamla bilfirmor i Örebro, ringa till alla (21st!) tidigare ägare när du ändå ska sälja den direkt, ursprungsannonsen lades ju ut 3 april, alltså 12 dagar efter du köpt bilen, ne detta stinker lång väg!

"Jag kan dock hålla med om att när man ser påbilderna så ser det ut att behöva justera bakluckan"

"...bra o veta ska lämna in den på Bmw imorgon för service och ventiljusyering då ska jag be de fixa resten av sakern och justera dessa saker som ni nämnde"

Märkligt att inte Wölkes upptäckte det eller att det såg likadant ut på "kompisens M3a", den behöver nog också justeras...
Niklas det enda som stinker är du, varför är du så intresserad grabben?
För det första så har denna Joakim Andersson mailat mig den 6e april och jag förklarade att jag ägde bilen privat och hade lagt den till försäljning hos millon. Alltså började jag mina efterforskningar redan den 6e april
Dessutom har jag ägt allt ifrån I8 och andra M bilar denna bil köpte jag enbart för att priset var bra
21 ägare? Visar hur mycket du vet.bilen har haft 8 privat personer som ägt den resten är bilhandlare.det hade du vetat om du kollat up saker och ting?

Dessutom har man kontakter så får man saker och hända ganska fort
Det jag skrev med min kompis bil och att de ser likadana ut är under bagagerums mattan då nån skrev att det ser ut o vara "svetsat" och man ser att den är krockad!

Återigen
TOH984 är INTE krockad enligt BMW och Bilprovningen dessutom har kontroll med tidigare ägare samt försäkringsbolag gjorts där verken förgående ägare har krockat led den och inte heller har försäkringsbolagen nån skadeanmälan gällande krock på denna bil
Den som är intresserad får kolla upp bilen
Bilen är inte ny så det kanske behövs viss justering efter att fram och baklampor är bytta

Slut diskuterad för min del
Vill nån ta vidare dissektion så är ni välkomna till mig istället för att sitta och gissa

Må bra och ha det gött
Vad gäller ny registrering

En kille registrerade sig idag och påstår att han ägt bilen och skriver massa skit om bilen men honom väljer ni tro på

Kanske för att vissa tycker det är kul och sabba för andra så länge det inte handlar om ens egen bil
Kul att även trådskaparen bara har 7 posts och nyteggad när denna tråd skapades och efter det har han inte skrivit ett skit

Stinker illa
Försäkringsbolag lämnar i regel inte ut info om tidigare skador, hur mycket den lagats för osv. Du bör skaffa nya "kontakter", visa upp bilen för en annan BMW ÅF, och be att personerna som tittar på bilen öppnar ögonen, vilket även du borde göra?
Dawwe då får du skaffa bättre kontakter
Tidigare skador får de lämna ut
Däremot är de lite könsliga och lämna tex belopp eller kopia på fakturwr
Men du kan även höra med Bmw och har de haft en skada via försäkringsbolaget så nämner detta om man frågar
Inga konstigheter alls
En ett år gammal artikel i ämnet Länk . Jag skulle bli mycket förvånad om försäkringsbolagen gjort en 180 graders gir. Jag upprepar: skaffa nya, trovärdiga, ärliga och seriösa kontakter, inte sådana som säger det du vill höra efter att ha slängt ett "getöga" på bilen eller blundat när de "undersökt" den...
Ni
307
Nicklas_A
M3 e46 - 03 LSB

"Alltså började jag mina efterforskningar redan den 6e april"

Så det va alltså i torsdags du började med allt detta tre dagar efter den kom ut till försäljning.. snabba puckar att få tid hos wölkes på riktbänken, bmw, lackerare, få ut all tidigare historik hos alla olika försäkringsbolag som tidigare ägare av bilen varit kund hos.. dina kontakter verkar vara..för bra för att vara sant.

Aldrig sagt att bilen är krockad, men du målar in dig i ett hörn av lögner som inte håller, det är du själv som gör allt folk blir misstänksamma.

Att du hela tiden refererar till att bilen baklampor samt framlampor skulle vara skälet till att flertalet paneler sitter helt skevt visar hur mycket kunskap du själv har.

Nicklas: Problemet är väl inte den eventuella tidigare krocken eller vad det nu var. Problemet är den undermåligt utförda reparationen. Som jag ser det så finns det ingen justerings-möjlighet i världen som kan få bakljuset med "fete glipan" att sitta som det skall, är utrymmet "för stort" så är enda lösningen att montera en några mm större baklykta, vilket är lättare sagt än gjort :D
Bakluckan med feeetttaaaa glypan
Kolla närmare så ser du att gummilisten runt lampan bak saknas därav glipan

Skitsamma
Alla får tro vad de vill
Jag har gjort rätt från min sida och kan sälja bilen med papper från Bmw

Förtsatt grym vecka
Lasse Karlsson
Ardeshir!

En fundering: 5 av de 6 senaste, ägarna har varit privatpersoner, om man slår på den, som alla kan göra!!

Detta innebär att om man skulle gå igenom hela bilens historik, och det är som du skriver, så skulle bilen ägts av 3 privatpersoner och 12 firmor, före de 6 sista ägarna!!

Varför ser historiken ut så?? Normalt ser det ut så här: firma-privatp-firma-privatp osv, 50% privat o 50% firma alt annu oftare betydligt fler privatp än firmor, då bilarna säljs privat!

Nått e "sjukt" med 15 ägare, och 12 av dom är firmor!! Inte konstigt att man funderar!!

För mig räcker det med att slå på 21 ägare!! så går bilen bort direkt!!

modolasse
Det skall inte finnas nån gummilist kring lyktans periferi, det sitter säkerligen en "skumgummi" tätning på lyktans baksida mot karossen, men den ser man inte... Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.