|
Sida 2 av 6
|
|
|---|---|
| Stefan B: Ja eller hur, kul att det kommer från dig.. Alternativet kan ju vara att du (eller dina bekanta) sköter företaget ordentligt! Bra att regnumret är utskrivet, nu hittar ev spekulanter tråden om de söker. Alltid härligt att se frustrationen hos skojarna! Internet is a bitch! :) | |
| I Tyskland är det lag på att säljaren måste berätta för köparen om bilen varit krockad. Gör man inte det då riskerar säljaren fängelsestraff. Det är bara en tidsfråga innan samma lag tillämpas i Sverige med tanke på alla bilskojare som håller till. | |
|
Hahaha.... Vilka supertöntar som klankar ner på stackars bilhandlare, efter allt att döma så har ni nog inte råd att köpa en M3:a när jag ser vad ni äger för bilar... Get a life!! eller kanske en flickvän. Ni skriver bara en massa skit o diverse firmor som har BMW bilar inne, har inte sett ett ända positivt inlägg från nån av er om någon handlare. Tråkigt bara! |
|
| "Börje"..De e lugna puckar ända har vi allihop. | |
|
"Stefan B" och "Börje Andersson" verkar ha samma ip adress. IP: ...[.109.72] Vilket otroligt sammanträffande ;) |
|
|
Dagens Fail "Börje" vi har varit med förr och sett både en och två bilhandlare göra bort sig. Nu är ni en av dem. Klantar. ------- //Lövet |
|
|
Sen har ju denna i vissa kretsar kända familj ägt vagnen i 2 månader 2006..: Länk |
|
| Stefan och Börje kanske bara bor ihop och delar internetuppkoppling? De har kanske inget med bilhandlaren att göra utan seglar bara runt på internet och försvarar oskyldiga firmor som blir utsatta? ;) | |
|
Ja dessa "försvar" brukar bli oerhört komiska! Det de inte fattar är att ju mer de skriver desto djupare ner i skiten faller dem... Måste varit bättre förr när det var svårare för ryktet att färdas! Ska påtala firman för bekanta i Laxå/Örebro området men de har förmodligen redan koll på pajasfirman. Förövrigt tror jag Stefan och Börje hade passat ihop så jag blir inte förvånad när de tycks dela dator... :) Vilken Tomte! |
|
| Kom igen det är fredag ölen öppnad!!!!!!!!! | |
|
Ska vi sätta en nivå så tycker jag nog Ecomotor fortfarande har varit mest underhållande hitills. Ägaren skickade ju bilder på sig själv när han tränade och visade att han tog hand om sin kropp! Men vi får se vad som väntar från dessa Marieberg bil, är det någon som varit där, är det samma klientel som Eco? Mvh Markuz |
|
|
Stefan B: "Åh herregud ni har ju verkligen inget liv vad tror ni om att skaffa ett liv och sluta trakassera andra mäniskor och företag" Du verkar ha ett innehållsfullt liv som bara av en händelse råkar hitta detta forum och ser en mening med att regga dig för att göra dessa seriösa inläggen i denna tråden... Undra vem det är som ska skaffa sig ett liv isf? Detta forum är ett ypperligt sätt att skaffa sig viktig info innan köp av sin "drömbil". Ett köp som annars kan bli en väldigt dålig upplevelse. (Och dyr) Visst det står kanske mest kommentarer om de bilar som är tveksamma på ett sånthär forum. Men det faller sig väl ganska naturligt? De som är nöjda och inte har köpt grisen i säcken, har kanske ingen anledning att starta en tråd för att skriva om det!? Men visst skulle det iofs vara kul om de som gör det bra köpen och har possitiva kommentarer om handlare också skrev detta. Och då menar jag inte kommentarer likt dina Stefan B. Att man reggar sig samma dag och går in med positiva omdömmen det första man gör om en bil/firma som kritiseras. Det blir liksom inte helt seriöst... Och sedan säger inte jag att firman är kass bara för man råkat få in en bil med tveksam historia. Det kan hända den bästa, men att stoppa huvudet i sanden när det kommer upp till ytan är inget bra sätt att ta problemet på... Lika lite som att en firma är kannon, "för att jag köpte en bil där 2008 och den var helschyst". Firman kan ha bytt ägare, fått ny personal, haft otur, gjort dåliga affärer, amnat i pengabekymmer mm mm... Nöden är uppfinningsrikedommens moder så att säga... Så jättebra att detta forum finns och man här kan hämta information innan man slår till på en bil! Och sedan att dömma alla här som drömmare och inte ha råd att köpa dylika bilar och vise versa. (Baserat på vad det står för bilinehav i profilen)Utan bara är här på forumet för att uttrycka sin frustration över detta dilema, att sakna pengar för att uppfylla sin dröm. Som Stefan B antyder... Det gör inte honom mera trovärdig så att säga... Det finns många här med bilinehav nog så imponerande! "Det är viktigt att lära sig av andras misstag! Man hinner inte göra alla själv..." |
|
| Hehe, 220.000:- är väl inte så mycket pengar för en M3 E46? Hade det handlat om en E92 M3 då kan vi snacka om att flasha med pengar och status. Men en M3 E46 tror jag inte många tänker på att "den där har ca$h". Däremot skulle man tro att personen var bilintresserad. | |
|
Länk Länk |
|
NeZaN |
Hahaha! Gunnar, Bengt, Per, Torbjörn, Måns & Lena, Stig & Ulla, Göran, Hasse, Bjarne, Lars & Heide etc... Ja herregud. Visst finns det folk som heter så, men detta luktar fejkrejta! /NeZaN |
|
>75% av omdömena på rejta är ren skit. Antingen så är det handlare som höjer sina egna produkter till skyarna under andra namn, eller så är det konkurrenter som berättar påhittade skräckhistorier. Rejta gör ingen som helst kontroll över att de som lämnar omdömen överhuvudtaget har varit där. ------- //Lövet |
|
NeZaN |
Nej, det är ju som du säger. Helt sjukt egentligen. Säger inte att denna bilfirma är dålig då jag inte har någon som helst erfarenhet från dom, men om man nekar kunder provkörningar pga att bilarna ska bli smutsiga osv så är man inte så bra säljare. Vill någon köpa en bil i världens snöfall och halka så måste man ju få provköra den. Svårt att tvätta en bil. Inte särskilt serviceminded låter det som iaf. /NeZaN |
|
2009-08-17 - fick inte provköra pga regn och att flera bilar måste flyttas för att få ut bilen. 2009-09-02 Marita får provköra trots regn och att flera bilar måste flytas. Endast 2 veckor senare... :) |
|
|
Det här är så tragiskt egentligen. Jag har tidigare läst en hel del positivt om den här firman från personer jag litar på. Men det verkar som senaste tiden kommer det fram mer och mer skit när man börjar gräva. ------- //Lövet |
|
NeZaN |
Självklart lär dom även ha nöjda kunder. De lär ju inte ha sålt bara dåliga bilar och varit otrevliga mot alla. Men det är ju trist när såna här saker kommer på tal, och särskilt på nätet eftersom att det är så lätt att svärta ner firmors rykten. Men förtjänar firman det är det ju bra, vilket denna firma kanske gör! /NeZaN |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.