AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.425

Kan man få varmt om fötterna och svalt om huvudet?

Sida 3 av 3
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Ok, mycket intressant. Jag har tidigare frågat flera men inte fått något bra svar.
Min resetar, din gör det inte.
Skulle mycket väl kunna vara ett mjukvarufel, för det har jag misstänkt hela tiden.
Jag har aldrig låtit göra någon uppdatering, har inte sett något riktigt behov och har varit lite skraj för det eftersom flera verkar ha fått nya bekymmer efter uppdatering.
Men om en uppdatering skulle kunna fixa denna "bugg" så kanske jag måste tänka om...
F ö är jag även nyfiken på en uppdatering för automatlådan eftersom många anser att den "går bättre" efter uppdatering av mjukvaran. Jag tycker dock att min växlar och går (nästintill...) perfekt så därför har det inte blivit av.

Varför gjorde du uppdatering?
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Jag har uppdaterat två eller tre gånger utan problem. Vet inte vad som är gjort, jag bara betalar och ser glad ut :)
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Min behöll inte inställningar tidigare men de senaste dagarna när jag ändrat i individual och sedan trycker på auto och individual igen så är det i princip samma inställningar, uppifrån räknat 20-10-70.
Tidigare så kunde det vara 10-80-10 nåt. Men det var ju när det var en massa plusgrader ute. Verkar som om detta har att göra med utetempen.
I alla fall så blir man inte riktigt klok på det.
Skall lusläsa manualen igen men så jäkla rolig är den inte.........

"Byta upp sig? Till vad då?"
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
För övrigt så växlar den silkeslent när den blivit "grundvarm".
Men jag har ingen historik vad den förste ägaren gjort.

På tal om teremostat så är det troligtvis samma termostat som när bilen kom ut sept -07. Ett par dagar senare och det hade varit en -08.
Den har nu rullat lite över 11.000 mil. Och ni menar att man bör byta termostat?

"Byta upp sig? Till vad då?"
Tur man inte har kvar e61 då den verkar vara väldigt avancerad att få till rätt temperatur i.
Annars är det väl rätt tid på året att önska sig såna där duntofflor nu...
;)
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Inte avancerat alls om man (som i vanliga bilar...) nöjer sig med lite lagom värme. Men här är vi några stycken som önskar oss bra mycket mera än bara lite lagom värme. Då får man vara beredd på lite mer avancerade knep.
Men så har det varit på i stort sett alla bilar jag ägt genom livet.
Litet olika knep dock, som när man åkte Volvo och Opel då man tvingades byta till 92° vintertermostat för att få upp värmen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.