|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Hade inga problem med Gislaved NF5 till min e90 330d. Inget flex i några däck vad jag kan minnas... | |
| 1000 spänn för att byta från 5-serie-fälg till 3-serie-fälg :-( Finns det ingen adapter eller liknande? | |
| Nej det finns ingen adapter. Bara att bita i det sura äpplet och köpa rätt fälgar. | |
| Då vet jag, tänkte köpa vinterdäck från 5-serien där även 3-serie-fälgar ingick, men då struntar jag i det. Tack! | |
|
Ingen som testat Michelin X Ice North? |
|
|
Funkar inpressningsdjup ET42 OCH ET47 på 3-serien 1996? Har sett att det står att funkar till båda E-46 och E-36, någon som vet? (Lite förvirrande, men ej kul att köpa fel) Tack! |
|
| Det blir Hakka7 för min del, X-Ice var lite billigare men fanns inte hemma och däckfirman sa att dom normalt kändes lite sladdrigare när dom inte satt på fälgen (vilket i så fall skulle tala emot att dom anses vara stabilare, mer åt RFT-hållet, än Hakka). Däcken åker på nu på onsdag så jag återkommer med mina åsikter om hur det funkar på en 320d EDE (16 tum). | |
| Hakka7, 205/55R16, verkar fungera perfekt. Ungefär lika hårda som Sommardäcken original och dubbarna griper tag i isen otroligt bra. Inga problem med antispinn eller antisladd. | |
|
Jag kan inte garantera att allt som står här är sant men det jag sökt på har funkat (däckdimensioner, ET mm): Länk /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
hej Hakkan 4(går kanske inte att få tag på längre?)Fungerar klockrent på 330 Xi. Visserligen då i 225/45 17.Bättre däck får man leta efter. HN |
|
| Hakka 4 är ett jättebra däck, dock ett av de bullrigaste jag testat. Kör nya Noranza2 evo idag och de är också högljudda men med bra vinter-och slaskegenskaper. | |
|
Har nu kört in däcken och har även sett problemet. I går fick jag antispinnen att blinka på motorvägen i 110-120 med full gas på sexan. Blöt asfalt ca 6 grader varmt. |
|
| Kan nu bara konstatera att Hakka7 på EDE-fälgarna (16 tum) fungerar alldeles utmärkt. | |
|
Hakka 7 fungerar inte på 320d, utan enbart på 325d;) var bara tvungen;) BMW CS #07491 |
|
|
Jag har Hakka 5 205/55-16 Run Flat, som är helt okej men har tyvär samma tendenser som sommadäcken med RFT! Rekommenderar Hakka 5-7 fast ej RuN Flat varianten! BMW CS #07491 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.