AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
11.685

SE UPP! Ni som säljer era M bilar..

Sida 1 av 2
Såg detta när jag tittade på efterlyst..
Länk

Länk

Även Audi råkat illa ut.
Länk

zcooter
Dem har med all säkerhet redan lämnat landet. Är min gissning
Tragiskt att man inte kan ha sina saker ifred
Detta är tyvärr ingen ny företelse. En bekant blev av med bilen på likande sätt för ett antal år sedan
Visa användare
352
M-killen
Bmw 528im-00
Detta har hänt mig oxå för ett antal år sen o det sitter kvar än i huvudet. Riktigt otrevligt att bli hotad att gå ur bilen under en provkörning. Det var inte ens en M bil utan en vanlig E34 535 91års. Så det kan hända de flesta tyvärr...

M-killen
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Om det stämmer så har denna bil också råkat utför ngt liknande..

Länk

BMW M-POWER
Knivrån Länk
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Riktigt tråkigt, tur att det gick bra för killen...

BMW M-POWER
Det finns flera anledningar att inte skriva sitt mobilnummer eller fulla namn i en bilannons. Det är lätt för ligor att få reda på vart bilarna står.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Men i detta fall så hade det väl skett när han mött upp den potentiella köparen. Som jag uppfattat det hade säljaren vidtagit försiktighetsåtgärder.

Blir riktigt svårt att skydda sig från detta, utan att bli betraktad som väldigt krånglig av köpare.

bmw79
Bmw M3 Cab e93
just denna anledning gör att man som säljare verkar velig mm.
Vi har funderat på att byta våran M3 cab SV-såld men vet inte om ork finns med allt sånt här.

När man skulle köpa bil var man rädd att bli blåst på
- Krockade bilar
- skuldsatta mm mm
- Rånad på pengarna

Nu om man ska sälja är de samma sak :(

tragist att samhället kommit hit.

Har nån några tips man kan göra vid en ev försäljning så man inte verkar mupp som säljare.
Vet ju folk som råkat ut för bilrån vid försäljning.

mvh
Allt kan hända överallt. Man kan inte gå runt och vara rädd.
Jag skulle lägga ut en annons och prova.

Hur många mil har din M3 gått? DKG? Facelift?
Visa användare
2.682
Kävlingepågen
M3 E46 - Phoenixgelb
X5 E53 - Granitsilver
X5 E70 - Space Grey
325 E46 - Alpenweiss (03 optik).
318 E90 - Alpenweiss
Lägg inte ut telefonnummer. Tag bara svar via mail - redan där kan man sålla bort en hel del.
Sedan när du svarar kan du ställa kontrollfrågor.

"I used to jog but the icecubes kept falling out of my glas."
BMW CS #05XXX

ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Jag går så långt att jag sållar bort intressenter med oreggade kontantkort.
Oftast är det suspekta individer som har gömmer sig bakom dessa.

Fjollorna kör fyra med respirator och ryggsäck.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Olja, det är ett bra tips. Ytterst få människor som har ekonomi att köpa en bil för sexsiffriga belopp borde hålla på med kontantkort, och ännu färre med oregistrerade kontantkort.
bm
47
bmw79
Bmw M3 Cab e93
Tack för tipsen :)

More: 4650mil manuell

Det bästa är att försöka sälja bilen enbart på forum som dessa, man sållar ut ganska mycket på det sättet.
bm
47
bmw79
Bmw M3 Cab e93
jo det är sant. Sen är de svårt på forum med. Man vet ju inte vem som sitter där heller. Den 1:a frågan man får via mail mm är ju REG NR ????

kanske skulle säljare skriva tillbaka " PRINT SCREEN FRÅN BANKEN TACK"

Förstår ju ev köpare också men många har inte nån förståelse för säljare.
Vi vill ju veta att den så kallade spekulanten har pengarna och inte bara drömmer och driver mellan forum och fördriver tid.
För bakom data skärmen kan ju alla precis allt och har råd med allt.
Sen när de gäller att komma till skott så ska de mesta vara gratis alt billigast i sverige och fräschast och minst mil.
Helst en ny bil gratis :)
Pengarna är nog det sista jag tänker på när jag säljer bil, det är ett fåtal som inte har pengarna och när väl köparen kommer på plats brukar man kunna dra en slutsats om det är seriöst eller inte eller bara en däcksparkare.

Att en köpare vill ha regnr är självklart om man ens ska kunna kolla upp bilens historik, om man som säljare är svår på den punkten lär man nog inte få sålt bilen heller.

Men som sagt vid face till face möte kan man dra slutsatser vad det handlar om eller inte.
Kan väl tillägga med tanke på erfarenhet så när jag var ung runt 23 år så skulle jag sälja min BMW Alpina, det kom två killar som verkade seriösa men i efterhand nu när jag är äldre och mer vis förstår jag att de vara bara däcksparkare för jag släppte bilen utan att jag följde med, dock tog jag ena körkortet av dom innan jag släppte bilen.

Men det var andra tider i Sverige då, men man ska alltid följa med vid provkörning, allt annat är vansinne, men man visste inte bättre då.
bm
47
bmw79
Bmw M3 Cab e93
Jo det är sant.

Hade massor med drömmare när jag sålde min RS6 09. Flera som skulle ha bilen och provkörde men den vanligaste ursäkten vart.
- fick inget lån
- hör av mig när jag sålt min bil.
Vilket jag kan tycka att man har sånt klart innan.

Men kanske är annorlunda med Bmw men många drömmare finns de och när bilarna kostar 4-500.000kr blir skaran mindre speciellt i privat köp när man inte kan låna.

Men åker med gör jag nu också släpper inte bilen ur siktet.

Men sen ska säljare SJÄLKLART känna klämma kolla allt osv.
Jag köpte min kontant utan lån och var/är lite för petig med allt så har full repsekt för köpare.

Det var mest att många glömmer säljaren ibland. Sen tråkigt när de även gå så långt som till rån försök mm det är sjukt.

Nog med Off tropic Är grymt tacksam för tipsen ( speciellt de med kontant kort) har faktiskt inte tänkt på en sån enkel sak :)

Visa användare
ProPro-medlem
3.537
Abbe
BMW M2 Competition-19
BMW 323 cab-00
BMW CS 2802
Vi som börjar bli lite halv gamla och haft bilar som hobby märker ganska fort vilka spekulanter är seriösa och får magkänsla att det kan bli affär, man märker om spekulanten gjort sin läxa och kollat upp bilen och så vidare! Jag har alltid reg nr synligt och mitt registrerade nr i annonserna, tycker det bespar mig en heldel frågor och tid. Hittills har jag varit väldigt beskonad från oseriösa typer.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.