|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Glömde fråga hur har du löst det med sladden som mäter inkommande luft i luftburken? / David |
| Har inte kvar måtten i huvudet, men koppla bort lmm från luft burken och mät diametern på lmm om du har tänkt sätta filtret direkt där på. Sedan beställer du de filtret som passar bäst, jag har för mig att jag fick beställa en gummi ring att sätta på lmm för att filtret skulle passa bra. Storleken på filtret har inte jätte stor betydelse när det inte handlar om mer effekt än såhär. Deras lilla filter räcker för motor volymen och effekten. Jag har inte skärmat av mitt, men för att motorn ska få kall luft bör man nog göra de. Men de funkar alldeles utmärkt utan. | |
| För givaren gjorde jag en enkel lösning, i silkonkanten på filtret gjorde jag ett hål som jag kunde trycka in givaren i. | |
| PartyDavid: det är 3,5" anslutning för M60/62. | |
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Okej låter bra de! 3,5 tack så mycket! Marwin fäste du kontakten med något? Eller blir den klämd i gummit? / David |
|
PartyDavid... Om du läser mitt tidigare inlägg ser du vad jag använt och måtten... LMM - 3,5", AEMfilter - 3"ansl. Bilderna i K&N-länken visar hur det ser ut sen. |
|
Om lmm är 3,5 då behöver jag ju filtret som är 4 och en gummiring emellan? Alltså inte filtret som är 3 om jag bara ska sätta de direkt på lmm utan något rör emellan! / David |
| Alla sätt är bra utom de dåliga... | |
Och de räcker med de lilla 5" filtret och inte de stora 9" eller? Eller det på något sätt bättre med de större? / David |
Det känns som man kan få tag i en sån böj på mekonomen eller nåt och en silikon bit, om man vill få filtret längre ner bort från värmen! / David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.