|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Sådär, nu har jag varit ute och mekat lite, skruvade loss metall ringen och sen så lyfte jag upp locket några cm, där ser jag att den där packningen jag pratade om ligger inte alls i spåret, nästan halva packningen ligger innanför neråt sätt, så satte den riktigt på plats och vips så verkar de funka. Har haft igång bilen säkert en timme nu på tomgång, kört runt, samt tankat upp den till 50 liter och det verkar inte som det läcker något, har haft ute baksätet och locket uppe hela tiden så jag har haft koll på de. Snustorrt!! |
|
Japp, nog rätt vanligt ifall man inte sätt lite fett på gängorna och på toppen av packningen, packningen snurrar gärna med och halkar ur och de går inte dra åt ringen i botten, så blir de otätt och skvalpar ut när man kör! För mig hade inte packningen inte flyttat på sig, utan de blev så trögt att dra åt så jag trodde den var dragen i botten, men ringen var ca 1-2mm ifrån men de såg man så klart inte första gången. |
|
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Nu när jag satte tillbaks de, så tog jag ju inget fett på, utan såg till att packningen satt rätt bara, det verkar ju uppenbarligen som det har fungerat ändå, men det kanske va en miss att inte fetta in? |
| Jag fettade inte in min och det har funkat. klart är ju att det är lättare att skruva på om man fettar in men orkade inte kladda. | |
Har haft bilen till och från jobbet nu några dagar, och allt verkar funka perfekt =) Bra tips iallfall med att fetta in, ska ha de i åtanke i framtiden! Tack alla som hjälpt till!!! Mvh David |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.