|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Av någon anledning verkar mätarskruvande firmor tro att förtal är något som man kan hota folk med för att de inte ska skriva om deras verksamhet. Detta är 100% felaktigt. Förtal kan ALDRIG bli aktuellt mot ett företag, det är enbart privatpersoner som omfattas av den lagstiftningen. Vill jag skriva att Bilkoncept är ett skitföretag får jag göra det. Däremot får jag inte skriva att förnamn efternamn på Bilkoncept är en skit, för då avser jag privatpersonen. Viktig information om ni någon gång blir hotade av en firma som ska "stämma er för förtal" när ni avslöjar deras bilar som skruvade. ------- //Lövet |
|
| Nu är alltså bilen hos Malmö Bildepå istället :) Alla som har varit där någongång får nog samma magkänsla och vänder efter en snabb titt. Skulle aldrig köpa en bil därifrån med tanke på vilka bilar de säljer. | |
| andreas_löfgren: Det läskiga i sammanhanget (förtal eller inte) är ju att många inte direkt vilar på hanen innan de lägger ut både namn och personnummer, utan att de egentligen vet om uppgiften är sann eller inte. Men du har förstås rätt i förtalskommentaren. | |
| För den som vill är det väl bara att anmäla annonsen med hänvisning till denna tråd? | |
| det är inte firmorna som skruvat bilen utan ägaren. Den säljs som förmedling | |
|
Hej allihopa. Det är jag som äger 745:an som ni talar om! Om ni inte vet hur saker o ting ligger till då borde ni inte tro på allt. Och för det andra va sysslar du jagboy med? En tid är bokad hos förenade bil i malmö på fredag. Om fallet är som du säger jagboy, att du har sålt en bil till mig med "fel" mätarställning. Så kommer du bli polisanmäld! |
|
|
adnan_g Vilken mätarställning hade bilen när du köpte den? Finns den inskrivet på kvittot? |
|
|
Hej Vi skrev aldrig något kvitto på varken mätarställning eller själva köpet. Bilen stod på hans mamma och hon var inte med vid själva affären. Det var även några mindre fel på bilen när jag fick den som nu är åtgärdade. Pga av dom felen lovade han mig även ett par andra fälgar och ett flertal kvitto som jag ännu inte har fått. Har försökt ringa till han flera gånger men han svarar aldrig... |
|
| Vilken mätarställning hade bilen när du köpte den???????????????? | |
| ca 13000 mil | |
|
trovärdig du är! Lite otur för dig bara att jag har en massa kvitto och annat bevis på mätarställningen när jag sålde den..så polisanmäl du på bara känns dock dumt då du kommer åka på det! Mätarställning när jag sålde den var 18xxx mil det var en massa fel på din inbytesbil som du inte berätta om som du vet om! |
|
| Vem som har gjort vad har jag ingen aning om. MEN om mätarställningen inte stämmer så kommer jag att polisanmäla honom! Av vilken anledning vill han inte ge mig dom andra kvittona på bilen och inte svara i telefon? Och vilka fel var det på bilen ? | |
| Ahha här är du. Då kan vi prata öppet när du inte vill svara på telefonen! För det första va sysslar du med? För det andra var är mina saker du lovade mig? Och för det tredje varför svarar du inte när man ringer dig? | |
|
Köpa bil utan att få ett kvitto på den!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Här har du nog inte rent mjöl i påsen. jagboy ligger nog bäst till här!!!! |
|
|
vill att folk ska veta så du kan sluta med ditt bilhandlande. Vänta bara det kommer fram fler personer som du lurat innan! Dina fälgar finns inte då dom brunnit upp. Jag har flyttat utomlands och har inte mitt gamla nummer kvar..har inget att säga dig ändå! Varför skulle jag ens skriva här om det var jag som skruva bilen?! Vill bara säga till folk vad jag vet...att du har skruvat ner den ca 5000 mil. Och samtidigt bytat ut lister och fälgar så att ingen ska känna igen den.. Och som sagt så har jag ju kvitton kvar med den rätta mätarställningen på från 2 olika verkstäder. Jag har även kopior på när jag annonserade bilen på blocket med rätt mätarställning.Förenade bil som du ska in på kan ju säkert kolla när mätarställningen blivit ändrad! Annars var ju bilen i bra skick så du får säkert sålt den ändå. Tycker bara du ska vara passiv och inte försöka snacka dig bort från det här. |
|
|
adnan_g: Tycker oxå att det låter konstigt när du köper en 745:a utan köpebevis/kvitto... Den som ligger mest risigt till är du nog adnan_g som sitter med en mätarskruvad bil. Hoppas att det löser sig för dig om du är den oskyldige i fallet. jagboy: Bra gjort om det du har skrivit stämmer! BMW M-POWER |
|
| Vilken bil har jag sålt? Om du är en man stå för det du har gjort och svara när man ringer! Va inte en liten gitta som gömmer sig bakom datan . Och kvittona kan du skicka omedelbart | |
|
Känner en del folk som handlat bil med dig innan...dom va inte heller nöjda men det kan du ta med dom! Jag har som sagt bytt telefonnummer då jag flyttat. Vart ska jag skicka kvittona? För dom som vill ha bevis på att jag inte skruvat mätaren kan jag skicka det här eller på annat sätt. |
|
| Jag har inte köpt bil med någon men som du påstår så kan du ge dom personerna mitt nummer! Kvittona kan du skicka hem till mig. Varför ringer det då på ditt nummer när jag ringer. Vem ljuger du till? | |
|
Ta bilder på kvittona och övrigt du har kvar och lägg upp på Länk? Och sedan ser du till att du skickar adnan_g kvittona som du har lovat honom. Du skrev även fälgarna som ingick i köpet: "Dina fälgar finns inte då dom brunnit upp." Då får du självklart ersätta honom för detta. Väntar med spänning på svar på dessa frågor i tråden. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.