AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
22.802

varning för denna e65:a

Sida 1 av 4
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
Vill bara varna eventuella intressenter för denna bil: Länk

Det är min förra bil som hade gått 19000 mil när jag sålde den för 3 veckor sen...
måste vara jobbigt att backa runt i en sån bil i 6000 mil även om den har PDC!
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Bra avslöjande! Vilket regnummer har bilen?

Mvh
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Sålde du bilen till Bilkoncept?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här borde ju mätarställningen från senaste besiktningen avslöja den direkt, eller? Vad är regnumret?

___
//Ulf
jagboy: Har du sett att mätarställningen är ändrad på bilen? Har du bara sett vad som står i annonsen så kan det ju lika gärna röra sig om en felskrivning.
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
reg nr är uzy*527

Den ska på besiktning senast i november 2009...senaste besiktning var mätarställningen 12000 mil och jag körde bilen i ca 6000 mil sen dess utan en besiktning...så dom har ju skruvat den precis innan kommande besiktning. Rätt smart och väldigt svårt att upptäcka då bilen är i toppskick..

Nej sålde inte bilen till dom men dom äger ju inte bilen heller som det står i annonsen. Sålde den till en kille som sysslar med bilhandel

GE: Har inte sett mätarställningen nej..Är dock 99% säker på det
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
fel av mig..det ska stå att den var senast på besiktning i november 2009 och den ska på besiktning senast november 2010
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Detta är Bilkoncept i Malmö.

Hadis Isic

Bilkoncept i Malmö Kommanditbolag Malmö
Org.nummer: 969727-1964
Verksamhet: Personbilar & Lätta Motorfordon, Handel

"Byta upp sig? Till vad då?"
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
UZY527 UZY 527 nu är den sökbar på google.
Wow, under förutsättning att det inte är en felskrivning i annonsen (ej särskilt sannolikt) så är det mycket, mycket fräckt och så klart direkt olagligt.

Vem sjutton sålde du bilen till? ;-)

Finns så klart en liten chans att de kommer hävda felskrivningen i annonsen nu i efterhand när de blivit upptäckta och sedan skruva tillbaka (om det är möjligt).

Vore helt fantastiskt uuuuunderbart att sätta dit dem men så klart super duper svårt att verkligen bevisa att de har utfört skruvningen.

Redan nu dock så har du ju visat vad de här för typer på Bilkoncept i Malmö.

Förhoppningsvis lär INGEN BMW entusiast från Autopower aldrig någonsin köpa någon bil därifrån längre, never, vilka klåpare.

Mycket, mycket bra avslöjande jagboy, bra och modigt av dig att publicera infon här.

Hmmm vi borde nästan ha en egen del i forume för oseriösa bilförsäljare osv.
Bra "jagboy", en eloge för Ditt inlägg.
Tycker som "mats_epost" att AP skulle ha en funktion för säkerställda fifflade bilar som är/var till salu via oseriösa säljare mm.

Det ständiga problemet är naturligtvis bevisbördan när dessa bilar/ägare skall hängas ut,men det borde gå att lösa tycker jag..

Förövrigt är Blocket kontaktad ang annonsen ifråga..
54
212
540 :D
M5 -99
Porsche 924 -79
Är det bara jag som av princip aldrig handlar av bilhandlare?
bi
2
bilkoncept
BMW 325 touring
Vi på bilkoncept har blivit informerade om denna tråd och vill härmed göra ett uttalande som förtydligar omständigheterna kring ovannämnda Bmw.

1. Bilen är ett försäljningsuppdrag åt en privatkund som kontaktat oss för förmedling. Bilen har enbart fotats samt utanonserats av oss enligt kundens specifikationer.
2. Bilkoncept är INTE ägare till denna bil och således ALDRIG medverkat på något sätt i samband med omnämnda försäljningen / köpet. Det kan säljaren intyga.
3. Vi är tacksamma att vi via autopower fått reda på omständigheter kring bilen eftersom vi vid en eventuell förmedling/försäljning har ett juridiskt ansvar enligt konsumentköpslagen.

Vi har nu tagit följande åtgärder:

Kunden har kontaktats och informerats om denna tråd via meddelande på röstsvar. Vi har inte kunnat få en kommentar om det rör sig om felskrivning gällande mätarställning som kunden har fyllt i förmedlingsformulär. Vi kommer att ta bort annonsen från vår hemsida i avvaktan på en förklaring från bilägaren.

Vi vill även nämna att vissa av kommentarer innebär tydligt förtal gentemot vårt företag samt ägare. Detta innebär negativ publicitet och överensstämmer INTE med vår affärsidé som inkluderar ett ansvarsfullt förhållningssätt till våra kunder, nya som gamla. Välkommna till Bilkoncept för att skapa sig en egen uppfattning.

Så som ovan /Företrädare för Bilkoncept i Malmö

bilkoncept: Om det är ni som blev grundlurade av "kunden" så ber om jag verkligen ursäkt för en del av mina ordval. Jag blev helt enkelt upprörd över att en starkt misstänkt skruvad bil läggs ut till försäljning av en bilhandlare på det sättet.

Däremot kan jag verkligen tycka att en bilhandlare eller bilförmedlare har ett mycket, mycket stort ansvar för hur annonsen utformas samt att seriöst försöka verifiera/kontrollera att allting stämmer med bilen man förmedlar.

Att enbart fota bilen samt utannonsera den helt enligt kundens specifikationer utan närmare utforskningar tycker inte jag är särskilt seriöst. I så fall riskerar samma scenario inträffa för er flera gånger igen, den saken är helt klar. Om detta verkligen stämmer tycker jag ni bör ändra er procedur.

Här fanns det ju klar risk att någon skulle köpt bilen för 154900 i tron att bilen endast gått mellan 13 000 - 13 999.

Dessutom ligger fortfarande annonsen kvar på blocket. Borde vara hur enkelt som helst att ta bort den omedelbart?
Inte första gången Bilkoncept figurerar i sådana här sammanhang
Annonsen är borta nu...
Oavsett om Bilkoncept visste om det eller ej så är förhoppningsvis risken mindre nu att någon blir grundlurad av annonsen via blocket.

Till Bilkoncept vill jag bara skriva att Ni förhoppningsvis lärt av läxan ( om det nu är så som Ni skriver i tråden ).
bi
2
bilkoncept
BMW 325 touring
I samband med eventuella förmedlingsaffärer finns det tyvärr risk att inlämnaren uppger felaktig information. Vi har vid några enstaka fall av dessa förmedlingar upptäckt att kunden medvetet eller omedvetet uppgivit information som har föranlett till komplikationer för i första hand våra kunder men även för oss på Bilkoncept.

Det som är ytterst VIKTIGT att påpeka är följande:

Bilkoncept har som näringsidkare ALLTID den fullständiga ansvaret för felaktigheter i samband med våra försäljningar och även förmedlingar. VI på BILKONCEPT har ALLTID tagit vårt ansvar gentemot våra kunder även om det innebär negativa bokföringstal för oss. DÄRFÖR att det är det enda RÄTTA vägen att bedriva ett företag. VI anser det vara av högsta vikt att vi håller oss till gällande lagstiftning / konsumentköpslagen och kommer alltid att följa eventuella ARN:s rekomendationer.

Sedan är vi medvetna att det finns föbättringsområden gällande vår hantering av fordon för att säkerställa att allting går rätt till. Som vi tidigare har nämnt sker dessa felaktigheter i ytterst få fall i förhållande till vår lageromsättning. VI har dock en NOLLVISION som målsättning och varje felaktighet är en felaktighet för mycket. Vi arbetar aktivt för att ständigt förbättra vår verksamhet utirån kundperspektiv för att detta i en förlängning förbättrar vår företagsidé.
ni
64
nisso
525i E60
Väldigt anonymt skrivet. Likaså på er hemsida. Inga namn på kontaktpersoner/säljare. Vad tyder det på?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det som bilkoncept skriver låter ju bra och utifrån de fakta som finns så är det ju svårt att peka på vem som skruvat och vem som känt till skruvningen. I och med att den lägre mätarställningen stämmer med föregående års besiktning så krävs det ju mer undersökning för att komma fram till att den är skruvad.

Samtidigt så visar ju en enkel Googlesökning på "bilkoncept" att det finns flera andra som råkat ut för skruvade bilar hos denna handlare.

___
//Ulf
ar
457
argungu
118i -20
Anonymt skrivet, ja.
www.allabolag.se har dessa uppgifter om Bilkoncept i Malmö Kommanditbolag:
Befattningshavare.
Isic, Hadis, f. 1976, komplementär
Persson, Lina Alexandra, f. 1981, kommanditdelägare

/Erik
ja
48
jagboy
Mercedes CL 55 AMG-04
nu är bilen ute igen..med nya fälgar och ny bilhandlare. Dock samma ägare på den.
Vill gärna se den kompletta serviceboken som när jag ägde den var stämplad ändå fram till 17500 mil...

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.