AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.304

M5 E60 köp, tips o råd

Sida 9 av 10
Tack Philip!
Ja att den är ovanlig på alla sätt och vis råder det inga tvivel om!
Ångrar och ångrar, vad jag har förstått så springer inte m5orna iväg direkt och änsålänge så har jag bara fått skambud och då behåller jag den. Förhoppningsvis finns det någon köpare som förstår värdet med en så ovanlig bil i ett så bra skick!
Läcker kärra Hampa. Färgen på skinnet och taket är verkligen läckert. Jag gillar dock ej interiörlisterna och fälgarna men det går ju att byta för den som inte gillar. Det är samma färg tror jag som den jag precis köpte - individual onyx blue? Har tyvärr bara sett bilen i snöstorm så kan inte uttala mig om min färg. Det är ju bara att hålla i bilen till du hittar "rätt" köpare. Sålde precis en MB SLK 32 AMG -03 som gått endast 2500 mil, svensksåld. Satte in en annons i Dagens Industri och en (1) person ringde och han köpte den. Nu finns det tydligen en annons som jag satte in i Motorbörsen och nu har två till ringt efter jag sålde den. Sålde den antagligen för billigt men hade tagit den i byte på en annan bil och man vet ju aldrig vad som är rätt pris på såna entusiastbilar. Tänkte det är lika bra att sälja när man har en köpare. Så tänk på detta. Men din bil är verkligen fin! Hoppas det går bra med försäljningen, hur länge har du haft den?

/Anders
Tack där!
Ang fälgarna tyckte jag det såg ut som budgetfälgar på bild innan jag köpte den. Så var icke fallet när jag såg dem i verkligheten men smaken är ju som baken:)
Jag har faktiskt inte haft den mer än sedan några månader tillbaka, tycker det är roligt att byta och är sugen på något "sportigare" till våren, kanske M6 för motorn är ju underbar:)
Som sagt är nästan detta mer en intressekoll än "måste sälja annons" så vi får se hur det blir.
Hur tycker ni jag har lagt mig i pris? Högt? Lågt? Eller är det vad jag borde få? Kul att höra vad andra tycker.
Ang färgen så tror jag den heter onyx pearl metallic, har du samma färg på din bil tror jag inte du blir besviken när du ser den i fint väder, mycket snygg färg!
Vad jag sett går "ordinära" -05:or under 10.000 mil för 330-335.000 kr.

Mvh Philip
Då tycker jag personligen att min bil är värd de där extra ca 20000kr.
Vi får se hur de går helt enkelt:)
Helt klart!

Mvh Philip
Så här säger specen på min bil vad gäller färg och skinn:
0490 Sonderlackierung
Sonderlackierung "blue onyx-metallic", wie Schl. Nr. S11.
Z1XX Sonderpolsterung
BMW Individual 5er - Komposition 2
Erweiterte Lederausstattung Merino champagner (Nr. 8 025 169),
incl. Sitzlehnenrueckwand und Tasche.
Naehfaden in champagner (Nr. 2 237 191), Farb Nr. 0671 Z.
Steppzwirn in champagner (Nr. 2 237 192), Farb Nr. 0671 Z.
Nahtbild der Sitze vorne und hinten wie M-Multifunktionssitz.
Restliche Innenausstattung wie bei Leder Merino schwarz,
Schl.Nr. LKSW.
0940 Sonderausstattung gemaess Sonderwunsch
Dekorleisten in Pianolack "schwarz II".

så jag tror det verkar vara samma färg och den ser väldigt läcker ut. Tyvärr är bilen väldigt skitig efter transporten upp så det är svårt att bedöma. Lyckades förflytta den till en däckverkstad imorse och få på vinterskorna. Men jesus vilken färd. Eller rättare sagt nästintill omöjligt att förflytta en M5 med sommardäck i detta väder. Den gled lika mycket i sidled som den sakta lyckades slira sig framåt. Det tog nästan en timme att förflytta den från ett garage till däckverkstan pga diverse motlut. Man fick smeka gasen för att den inte skulle börja glida i sidled. Sista motlutet behövde den hjälp av två personer som puttade :-)) Som tur var så gick det bättre på tillbakavägen! och den ska ju inte användas i vinter men måste ju ta den till besiktningen.

Nån som kan ge råd vad man bör tänka på när den kommer stå i garage nu över vintern? Det är den första bil som jag inte brukar vintertid, så tacksam för några råd där.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: låter som en trivsam inredning :)

Har följt priserna på många av bilarna på mobile och det har varit gott om priserjusteringar neråt, flera bilar har sänkts 2-3.000 Euro den senaste tiden. Finns just nu ett 10-tal facelift bilar för under 40' Euro, alla har rullat under 10' mil. Strax över 40' finns det många och flera är Premium Selection. Klart att det är svårt att sälja 05-06 på Blocket för samma pengar.

Speciellt på Touring är prisskillnaden mellan Sverige och Tyskland stor, som exempel lades denna Länk ut på Blocket idag. Två liknande Premium Selection Länk Länk Den första är prissänkt till 44.8' så för ca. 420'-430' har man alltså någon av dessa hemma och körklara med 12 mån garanti. Sen är jag givetvis medveten om att Blocketbilen är duktigt överprissatt men det är få Touringar på Blocket som ligger under 500'...

___
//Ulf
Då var M5-an registreringsbesiktigad och klar, fick kul nr COP... Det tog endast från 16/11 när den hämtades i Tyskland, till idag 2/12 att få den hit och registrerings- och kontrollbesiktigad och klar, fortare än jag trodde. Kan ju vara bra att veta om nån funderar på att importera. Nu står den på Mr Cap för att bli vinterfin. Gick bra att köra Uppsala-Västerås tor med vinterskorna på även i detta isiga vinterväglag. Skönt motorsound i M5-an verkligen. Ingen bil man behöver stereo i direkt :-) Bra läge nu för import med euro 9.13 (20 öre billigare nu än i mitten på nov när jag pröjsade min bil = cirka 8000 kr bättre pris på en 400tkr bil).

/Anders
Ni
9
NiclasCh
Bmw M5 e60
Jag kan berätta att min bild är såld sedan en vecka.
Priset jag begärde var 355 tkr och fick 335 tkr mitt i vintern.
Det var en glad norrman som blev ägare till min fina bil.
Hampa87: Jag tror priset ligger i spannet 320-350 för en -05 med ca 8000 mil.
Kanske sålde 15 tkr för billigt men spar en massa pengar på att inte äga den i 2-3 mån till vilket jag tror det skulle tagit för att få fullpris?
Lycka till med din försäljning

Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sen får ju norrmannen pynta upp minst lika mycket till för att få den körklar i Norge om det nu inte handlade om en Sverigeboende norrman...

___
//Ulf
Grattis Niclas. Antar det känns lite trist att sälja den fina M5-an också? Vad blir det för bil nu då?

/Anders
M5 F10 så klart ;-)

Mvh Philip
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har för mig Niclas var inne på AMG C-klass

___
//Ulf
lo
2
lokko1499
bmw m5 2005
Hej lokman heter jag. Jag har köpt en m5 05a som exakt har gått 5000 mil 2ägare svensksåld för 335000 har jag gjort en bra affär ?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
lokko1499: Hur långt är ett snöre...;)

Skämt åsido, det låter som ett bra pris med tanke på mil/ålder, men vi vet inget om skick, utrustning, antal ägare, krockad?

Eftersom du köpt en M5 verkar det som om du har letat efter vissa egenskaper i ditt bilköp och med detta i beaktande så får jag nog säga att du förmodligen har köpt din (och många andras drömbil)!

Grattis och välkommen till forumet!

Mvh lloydan
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

lokko1499: känns väl som ett helt ok pris, men som LLoydan skriver är det ju svårt att ge ett bra svar när man inte vet mer om bilen än årsmodell och mil.

___
//Ulf
Du vet väl att "loco" på spanska är "tokig" :-)) men det låter def inte som något tokigt köp. Som Lloydan sa så beror det förstås på skick och historik men det har du säkert kollat upp. Niclas i tråden ovan har ju sålt sin M5 för ungefär samma pris också. Den hade väl gått lite mera men var i superskick. Det enda jag reagerade på var ju miltalet som är väldigt lågt på en 05-a men det kanske kan stämma. Kanske haft den som "pappas busbil" i helgerna :-) Lycka till!

/Anders
Ni
9
NiclasCh
Bmw M5 e60
Programmer: Det var en svenskboende norrman(skånetrakten), mycket trevlig att ha och göra med. När vi kommit överrens var han redan tillbaka i oslo och förde då bara över pengarna till mitt konto! Inget kontrakt skrivet och bilen har jag. Det var vågat, men det är tur det finns ärliga människor än idag.

Pro: Programmer har ett bra minne, eller väldigt påläst i tråden :-) Det lutar åt en C63 AMG Kombi årsmodell 2008-2009.
Har kört den och blivit såld! Sen får det bli en M5 F10 när man har råd. Vill inte ta första pristappet på den.

Tack för dom goda orden och råden från alla, jag sviker inte forumet är bara lite otrogenmot märket ett tag ;-)
Mvh
Niclas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.