|
Sida 1 av 10
|
|
|---|---|
|
Hej! Funderar på o byta till en M-bil igen:-) Har blivit lite småsugen på en M5 E60, har bara haft sexmaskiner så en V10 hade varit kul o prova! Några här som vet om "nya" M5 har några kända brister? VET att de första årsmodellerna drogs med en del växellådsproblem o for in o ut på Bmw men det är väl historia nu:-) Mvh Peter | |
|
Peddan: Jag har kört min M5 utan några som helst problem. Vet att vissa har fått byta koppling lite tidigt pga för mycket buskörning. Vad som kostar är bensin och däck :-) Är du intresserad av en fin bil som har utrustning lite utöver de vanliga och ett ypperligt skick får du gärna komma och titta och prova min som ligger till salu bla här på powerbörsen. Lycka till! Mvh Niclas |
|
|
Jag har ganska nyligen köpt min bil. Kollade och provkörde en hel del bilar innan jag hittade min pärla! Och att det var en facelift ser jag som en klar fördel! Ha inte bråttom,det finns många bilar till salu just nu. Det är en riktigt grym bil att köra. Lycka till i ditt sökande. |
|
|
Okej, tack Vad innefattade faceliften? Priskillnaden är ju tyvärr lockande stor mellan 05-07:-( Mvh Peter |
|
|
De faceliftade är på väg neråt i pris. Kom idag ut en 07:a som rullat 5900 mil, välutrustad och med Individual lack och inredning. Premium selection hos en aukt handlare i Tyskland. Med några kronors prut bör man kunna ha den hemma för ca. 420'. Det är vad många begär för sina 05-06:or i Sverige. Länk ___ //Ulf |
|
|
Saknas bilder på mobile men den finns med bilder på www.bmw.de och der mycket fräsch ut, Blue Onyx lack och Champagne inredning. ___ //Ulf |
|
| Kolla så att bromsarna är fräscha, dyyyrt att byta skivor + belägg. | |
|
Exakt hur dyyyrt är tex skivor och belägg på en M5? |
|
|
Har hört siffror på uppåt 25' för att byta runt om och få det gjort på BMW. Ska finnas minst lika bra alternativ som är betydligt billigare. Finns många trådar om M5 E60 med mycket matnyttig info. ___ //Ulf |
|
| Lite OT; Det är ju ändå bättre än c. 200k för de på en F430 (keramiska).. :) | |
|
Intressant att 07:orna nu börjar komma ned till "realistiska" prisnivåer. Jag tror ingen har bättre koll på prissättningarna än Programmer :-) Själv fegar jag nog ur och köper en 550 M-Sport så småningom! Mvh Philip |
|
|
Philip: att ha koll på annonpriserna är inte så svårt, det intressanta hade ju varit att vet vad bilarna faktiskt går för. Ligger ju väldigt många 05:or på Blocket för 360-400+ och ibland försvinner någon. Fick säljaren i närheten av vad som begärdes eller krävdes en större prissänkning för att få sålt. Dök ju upp en 05:a häromdagen som rullat 7-8.000 mil och såg fin ut dock relaitvt nyimporterad. Begärt pris vad 295' och den annonsen var borta någon dag senare. Fakeannons, importlik eller bara en säljare som ville få sålt fort? Inget fel på 550 M-sport dock en mycket ovanligare bil än M5 och ännu mer så om man har lite krav på utrustning. ___ //Ulf |
|
|
Det håller jag faktiskt med om! Jag kräver dock ingen "fulloptionsbil". Det viktiga är att historiken och skicket är rätt! Mvh Philip |
|
|
Ja ibland dyker det upp skumma annonser... tror en del satt i system o lägga ut fakeannonser bara föra o pressa ner priserna, eller? Eftersom jag har inbyte så "måste" jag nog handla av en bilfirma eller iallafall en som redan finns i landet. Jag har en kontakt nu ang den silvriga 05:an på firman i Tråvad. Får se om vi hamnar på ett vettigt mellanpris:-) Mvh Peter |
|
|
Den tyska som Programmer länkade till ser ju underbar ut. Unik färg och väldigt bra spec. Känns som bankpengar att köpa den jmf med mycket annat. Blev sugen själv nu :-) Hade under en kort tid en M5a fullt Hartge utrustad, faktiskt den här Länk . Hade dock tagit den inbyte på en bil jag sålde och det var i nov så sålde bort den direkt, men vilken bil :-))) De få milen jag körde var som en dröm, vilket avgassystem, ratten, känslan. Hur upplever ni kvaliteten på M5 orna nu när de blivit några år gamla? Ser risken att bilarna har buskörts många gånger och att man måste verkligen se upp för vilken bil man väl köper... |
|
|
Med känsla: håller med att den blåa är läcker men jag hade ändå hellre tagit färgerna du hade på din, dvs Silverstone II lack och Svart skinn. Silvrig bil ser oftast fräsch ut trots att den är smutsig och mörk inredning passar bättre då man har två yngre förmågor som ska hämtas på dagis/fritis och då ofta har med sig halva sandlådan i skor och kläder... ___ //Ulf |
|
| >Programmer: jo helt klart är silverstone snyggaste färgen på en M5 tycker jag. Dock är jag less på svart skinn. Tycker ofta svart skinn slits snabbt, sen syns kladd och smårepor lätt på det mörka skinnet. Dem står sig ändå rätt bra i pris. Vill minnas att jag fick 650´ när jag sålde den och det måste vara fyra år sen nu i november. Hartge stylingen är grym och framförallt avgassystemet lyfter bilen enormt samt naturligtvis 21 tummarna. Men gillade den du länkade till i Tyskland. Den var väldigt "elegant". På begagnat får man ju tyvärr inte välja färg och utrustning som på en ny. | |
|
Jo Silverstone är både snygg och praktisk. Tror inte ucars för ut i närheten av 499 för den bilen även om den är läcker med Hartgedetaljerna. Motsvarande bilar utan Hartge ligger ju på en bra bit under 400'. ___ //Ulf |
|
|
Under morgonen har jag iaf fått erfarenhet om att en M5a är en fullgod vinterbil.. ;-) Visst man får köra ner all settings i botten - men det är inget problem att ta sig fram, och framförallt så är den riktigt snäll att köra. Nu hade jag dessutom sommardäck på (275or bak) Mitt tips är att du skall köpa dig en Touring, de ligger på ungefär samma pengar - men jag tror värdet kommer att stå sig mkt bättre (givet att man sköter om den - lik vill ingen köpa) Jag bytte nyligen belägg bak - det gick på 2900kr hos BMW. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Ja den Silverstone på Ucars saknar vill jag minnas ex. vis också Head Up, den var inte helt fullutrustad jmf med den andra Hartge M5 an som är ute, den Interlagos blå med det härliga ljusa skinnet, den var förresten ute även för fyra år sen minns jag, den är också väldigt läcker. Första ägaren till den köpte visst senare än motsvarande M6 cab, interlagos blå med ljusa skinnet, ur läcker, har sett den ute på Blocket några gånger, även sett den några ggr i trafik i Uppsala. | |
|
peddan; Köpte min i maj och har hunnit med 700 problem fria mil. Vilken jävla bil! Tyckte E39 M5 var riktigt rolig men E60 är ju bättre på nästan alla punkter. Enda servicen som jag gjort tills nu är bromsvätske byte. Det gick på 798kr på Autowåx i Karlstad. Jag tror inte att service kostnaderna är något att fundera speciellt över. Värdeminskning och bakdäck är den stora kostnaden tror jag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.