|
Sida 8 av 10
|
|
|---|---|
| Är ju rena symfoniorkestern när man går över 6000 rpm med V10:an juh...hur kan man inte gilla det?? :) | |
| Därför förblir M5 E60 en legend, nya M5 F10 blir nog också great på alla sätt och vis men den låter (än så länge) inte tbra och går aldrig att jämföra med S85'an (V10:an).. Gud vad jag älskar det ljudet! | |
|
Upp till 6000 varv är det bra ljud, men efter det är det rent magiskt - jag har alltid stora problem att hålla igen.. :-)) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Mista: Kan tänka mig ;) Vet du möjligen vad M-drivers package består av? Är det att den är V-maxad? | |
|
Jag har förstått att det som ingår är Vmax (en annan Ecu) och en förarkurs i Tyskland. Det är säkert något mindre som ingår också - men enligt Bmw så betalar du för en helt annan Ecu. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Med känsla: den Silverstone på Porsche zentrum är ju ingen Facelift så den ska ju vara lite billigare men jag håller med att den ser fräsch ut. Finns också en annan Silverstone som är något nyare men fler mil (ca. 7800) än din. Välutrustad och i pris ungefär som din. ___ //Ulf |
|
|
>Programmer: Vilken tur då :-) Funderade på att ev. köpa den innan den här Onyx blå kom tillbaka. Tyckte de gjorde ett proffsigt intryck på Porsche Zentrum och de erbjuder också 1 års garanti, hann dock aldrig komma så långt som att kolla om det var facelift eller ej. Ser du det på EZ eller hur? Båda är väl 07-or? Det kändes ändå bättre att köpa från en stor BMW-handlare än från en icke BMW-handlare. Finns ju en prisvärd Touring också hos Damiler Chrysler AG Länk han hann dock aldrig få fram specen på bilen med koder. Han skickade en, men vände tydligen pappret fel i scannern så allt blev svart, sen svarade han inte mera när jag påpekade att jag bara fick två svarta papper i mailet. Den går nog dock att pruta lite på fick jag känslan. /Anders |
|
|
Med känsla: du ser det dels på EZ. Facelift kom 03/2007 vilket betyder att alla äldre med största sannolikeht inte är facelift. Sen der du det enkelt på inredning, jämför mittkonsolen, på pre-facelift sitter knapparna för stolsvärme, PDC, mfl i en vågrät linje medan dom på facelift sitter i två lodräta staplar- Touring finns endast som facelift. Touringen har legat ute ganska länge och har en hyffsad spec, bl a har den Standheizung vilket inte är så vanligt på M5. Priset har sänkts ganska nyligen och om jag inte minns fel en tidigare gång också. Det som gör den mindre intressant är just det du skrev i ett tidigare inlägg...Maskingskadeförsäkringen försvinner rätt fort då den redan rullat 8860 mil. Får man garanti så har man "dubbelt" skydd i ett år och sedan inget... Hade mätaren stått på 7.000 mil så hade läget varit annorlunda... ___ //Ulf |
|
|
>Programmer: skönt så då ska ju "min" vara med facelift isåfall om jag tolkar dig rätt. På bilden på den så sitter ju tre knappar på vardera sidan lodrät om askkoppen på mittkonsolen. Den har ju EZ04/2007 också (törs man iofs inte lita på eftersom en del bilar kan regas betydligt senare än tillverkningsmånaden. Touringen på Daimler Chrysler har gått cirka 6000 mil Länk de lämnar också 1 års garanti på den. /Anders |
|
| Högvarvig v10 kort livslängd kontra v12. | |
|
Med känsla: din är facelift... När det gäller Touringen så var det en annan jag syftade på... Länk Den står inte hos Daimler Chr utan hos en annan aukt MB-handlare. Den svarta du menar är som sagt lite dåligt beskriven i annonstexten... ___ //Ulf |
|
|
Okej Mista, då vet jag :) WAN: Bra då vet jag det också! :) |
|
|
Tack Programmer, skönt att ha ett proffs som dig att fråga, vilket det för övrigt är på hela forumet, man lär sig nya saker hela tiden och det är en enorm kunskap som finns här, verkligen skönt! Är rätt bra på business men tämligen usel på det tekniska så det känns jättebra att ha hela kunskapsbanken här att fråga när man behöver. /Anders |
|
|
Måste köpa en omgång vinterdäck till M5-an då jag ju inte hinner besiktiga den förrän framåt 5/12 och risken finns att det måste bli i annan stad pga väntetiderna. Kommer inte vinterköra den men måste ha däck på bilen för att ibland kunna flytta den. Passar 18" ET20 till M5 E60? /Anders |
|
|
Stekeriet har fått ett nytt ansikte! Stort grattis Anders :-) Mvh Philip |
|
|
M5-an anlänt idag på eftermiddagen i snöstormen. Kan berätta (om det mot förmodan inte redan är känt här på forumet) att M5-an med sommardäck inte är världens häftigaste vinterbil direkt. Det var rent svårt att förflytta den tiotals meter in i garaget, men nu står den där och tinar upp i alla fall. Den var mera snövit än onyxblå efter transporten. Det hade varit riktigt skitväder berättade chauffören men man hade iaf tur att det inte var hans tradare som blåste av vägen igår kväll på E18 :-))). Som tur var så fann jag beg. 18" vinterdäck till den för billiga 10´ så den borde klara att ta sig till besiktningen nu :-) Värst blir väl att ta sig till däckverkstan. Dock planerade jag leveransen så klokt så den står i faderns garage där det endast är några hundra meter till däckverkstan, så det borde ju gå nån dag när det inte är storm ute som nu. Men vilket underbart ljud det är i den motorn. Man får nästan gåshud av att bara gasa i garaget. Varför är det inte april nu istället??? Hemskt behöva vänta 5 månader att köra. Tänker inte vinterköra den nämligen. Den verkar dock vara sänkt, fanns några faxkopior från Hamann på tyska, inbillar mig att det har något med nån modifiering att göra. Hoppas 20" jag köpt går på den. /Anders |
|
Djuro |
Bara att gratulera, tidig julklapp=) |
| För den som är intresserad av en M5a utöver det vanliga har jag precis lagt upp min på Blocket. Bara att söka på M5 Individual så lär den väl komma bland de första! | |
|
Vilken bil! Jag har aldrig sett caramelinredningen i M5 E60 innan. Hoppas du inte ångrar dig Hampa87. Det är ett tämligen ovanligt ex. Länk Mvh Philip |
|
|
Med Känsla: Underbart att höra din entusiasm:) Håller med om att det borde vara vår i stället. Själv fick jag leveransbesked i går att min kärra dröjer till v21:( //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.