AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.305

M5 E60 köp, tips o råd

Sida 7 av 10
tycker kärran verkar helt okay om mil och skick är som det ser ut i annonsen, är väl egentligen bara Head Up som verkar saknas? Notera dock att firman ej står som ägare på bilen, verkar vara ett försäljningsuppdrag, skall dock besiktigas senast 2010-12-31. Ser ut att vara Silverstone också som väl är den finaste färgen på en M5 tycker jag. Finns kanske lite prutmån där också.

/Anders
Det enda jag menar är att man inte kan utesluta årsmodellerna fram till -07 om nu priserna är de rätta.

Jag tycker också att -07 är ett stort steg framåt men som Programmer skrev räcker det ju att sätta sig i en amerikan/japan för att få en riktig plastupplevelse.

Mvh Philip
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Tackar så mycket..:) Det var detta jag ville läsa, jag är helt ny ang. E60 karossen och speciellt M5:an men jag är stört förtjust i E60 M5:an :)

Jag får skaffa mig en egen uppfattning vad gäller kvalitetskänslan i M5:an men jag tror den är ljusår bättre än min Toyota Celica jag hade haha, den bara skramla å knakade hela tiden...

Tack än en gång!

MVH
Putte
Ja, det kan nog samtliga individer i tråden skriva under på :-)

Mvh Philip
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det är ju knappast någon som köper en M5a och söndagsåker, så frågan är om det inte är bättre att betala några kronor extra och välja en så ny och fåmilad bil som möjligt. Det hade jag gjort om jag skulle köpt en M-bil.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Det jag skulle säga är att det är köparens marknad som styr prisnivån. Du själv väljer var i bilens livscykel du ska kliva in och betalar därefter priset, själv skulle jag aldrig köpa en äldre bil än 2-3 år.

//Stefan

Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Så vill bara berätta att jag hastigt å lustigt slog till på M5:an som står på Bilkompaniet i Tråvad :)

Länk

Hämtar den den 20/11 :-D Va dom går bra...haha eller jävligt bra vill jag nog allt säga...:D Så fantastiskt fin och att den är plastig i inredning vet jag inte, min volvo som jag har idag känns mycket plastigare...men efter ett tag så kanske även jag märker skillnad på en 05:a och 07:a :-)

MVH
Putte
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Grattis Putte!
Om det nu skulle vara att den är så plastig så är det väl inte svårare än att man byter till en nyare efter ett år eller två när -07 gått ner i pris.
Grattis!

Rätt färg, miltal och pris :-)

Mvh Philip
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Grattis!

___
//Ulf
vad blev det för slutpris?

/Anders
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Tack allesammans, det ska bli ett sant nöje att få köra en riktigt fin M bil.

Med känsla:
Det sluta med 329´ och det känns som ett bra pris. Men vad vet jag hehe. Ni som kan E60 M5 bilar så låter det som ett vettigt pris ;) men jag är super nöjd :)
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Grattis till köpet..
tycker du gav ett bra pris..
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Tycker du gjorde ett bra val. Grattis till en trevlig bil:)

//Stefan

Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: såg att bilder kommit upp nu på den krocklagade Touringen Länk Verkligen synd att historiken är som den är men det förklarar väl också varför den kändes prisvärd. Specen på bilen är i alla fall precis i min smak och hade den varit unfallfrei så...Men då hade du kanske ändå klippt den...

___
//Ulf
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Vad innefattar egentligen tillvalet M-drivers package?
>Programmer: Ja den var fin, tur att de var ärliga och sa som det var. Där ser man skillnaden mellan att köpa från aukt bilhandlare och en "vimpelhandlare". Hur kul hade det varit att köpt den bilen och sen i framtiden fått veta att bilen var reparerad för 400 tkr :(((

Bilen du länkade till tidigare, kom tillbaka på Mobile idag, dessutom nu med bilder, vilket de ej hade tidigare på Mobile, så jag anade att den var till salu igen. Ringde och mycket riktigt, den som köpte bilen förra veckan hade ej fått kredit godkänd så den var till salu igen, så jag slog till :-) Tänkte att det måste vara en vink att "köp den" när den nu kom tillbaka och jag fick en andra chans. Fick den dessutom 1300 euro billigare än de lägsta priset de lämnade för 12 dagar sen :-) Betalar ju transporten upp och registrering mm för detta. Tyckte det var en unik bil som jag inte kunde låta bil att köpa. Den ser jättefräsch ut, 1 års Eurogaranti, Individual och helt fullmatad. En brukare. Nyservad. BMW Premium Selection också. Den borde ha kostat en bra bit över miljonen ny för 3½ år sen, dessutom en rätt sen -07a.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: det är bara att säga grattis. Den såg verkligen fin ut på bilderna. Får man fråga hur mycket du fick ner den till? Alltid intressant att få en känsla för hur mycket handlarna är villiga att pruta.

___
//Ulf
>Programmer, tack Ulf, jag kände också att den var lite "extra" och ingen vanlig M5. Priset blev cirka 410´när jag fått hem den, lite beroende på valutakursen nästa vecka när jag betalar. Tar hem den på transport, vill dels inte ha en massa mil i onödan och sen vet man aldrig vad det är för väder att köra hem så här års. Tycker det var ett rätt så bra pris om man jämför med många andra objekt och sen att det var en Premium Selection också. Om man utgår från priset för två veckor sen så blev det 1700 euro lägre. De påstod dock att den legat ute på ytterligare 2000 euro högre pris dessförinnan. Tyskarna är svåra att pruta med tyvärr. Försökte på 1200 euro lägre men det gick inte alls och kände att det inte var nån mening att sitta och bråka om några enstaka tusen kronor och sen kanske missa den igen. Kikade även på denna Länk men det kändes tryggare att köpa från en BMW-dealer. Annars ser den också väldigt fräsch ut, något billigare också och lite färre mil. Ville ha en bil som hade en bra bit kvar till 10.000 mil, då ju ofta maskinskadeförsäkringarna dör ut.

/Anders
WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
Högvarvig v10 nej tack!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.