AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.306

M5 E60 köp, tips o råd

Sida 6 av 10
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Tror garanterat att priserna kommer att skjunka. Tycker dock utbudet är ganska stort men det kommer kanske ut ännu fler till våren. Många bilar har legat till salu länge med för höga priser och vill dom sälja så måste dom ner i pris. M5 E60 är ju knappast unika bilar som klarar sig utan värdeminskning... Nästa år så kommer man att se fler och fler av de första årsmodellerna trilla under 30' Euro och schyssta faceliftbilar blir vanligare under 40' Euro.

___
//Ulf
ph
141
philipbr
Nissan GT-R -10
Hej,
Sorry för att jag lånar tråden lite här men ni diskuterar precis ett ämne jag skulle behöva få lite input i från er som har mer koll än mig på dessa bilars värde.
Har nämligen fått ett bud med inbytesbil (har min ute). Bilen ifråga är en "sv-såld, svart, 2005 sedan.
8000 mil Head-up display, Merino Läder (ljus grå nästan vit), Hifi ljudanläggning, Proffesional Navi, SMG III låda, sen finns givetvis all m5 utr typ 19tum LM, Acc, Elhissar, El-sportstolar med minne, m.m"
Servrad enligt bok på Auk bmw.

Min fråga är egentligen vad jag kan betala för denna för att snabbt "vända" den på blocket med sågott som garanterat pengarna tillbaka. Behöver ej gå med vinst. PM:a gärna om ni är intresserade eller vet någon som är, har också fått bilder på bilen och den ser faktiskt riktigt fin ut.

Saknar den något väsentligt i er mening?

Tusen tack på förhand för era svar.
Vem blev den lyckliga ägaren till den interlagosblå m5 hartge som var ute på annons på blocket för några veckor sedan då?

Han begärde väll bara 370-380 eller?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

philipbr: någon sida tillbaks i tråden så ser du att Niclas M5 diskuteras. Det är en svart 05:a med liknande mil som han försöker sälja. Den verkar vara i mycket bra skick och han begär 369' och får bud på 300-330'. Ger dig kanske en fingervisning var du bör lägga dig för att sälja snabbt.

___
//Ulf
Lasse Karlsson
Underbart skönt att man hittat sin drömkärra, och att man i nuläget, inte ens skulle drömma om att sälja den! Hoppas Niklas får de pengar han begär, och att skambudarna får vänta länge, innan de kan köpa dessa bilar för kaffepengar!

sahlsten får väl blodad tand av detta, men det är ju bara kul! En M5 E60 i riktigt gott utförande för 300 tusen, är ju löjligt! Bra mycket mer ska man ha, om bilen är "mint". Betalade runt 400 för min strax före midsommar, och jag är mycket nöjd med köpet, då bilen är som ny!

Nej! riktigt tråkigt för dom som kanske måste sälja, och har en riktigt fin bil, som man inte får "rättvist" betalt för! skulle jag hamna i samma sits, skulle jag allvarligt överväga vatten och bröd, framför att sälja till vrakpris, till nån som inte är villig att betala vad bilen är värd!

Trots att Sahlsten hävdar motsatsen, är jag helt övertygad om att det finns köpare som är villiga att pynta lite extra, bara dom får det dom verkligen vill ha!

HA DET!

modolasse
Blodad tand vet jag inte. Det är inte jag som köpt en -05 för ett sanslöst överpris.

Tror det sticker lite i ögonen på Lasse att man får en -07 för mindre pengar ;-)

Mvh Philip
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

För en 05:a i toppskick så är 300' väldigt lite men 400' är också i överkant idag, åtminstonde om generaliserar...Det finns alltid undantag...Utbudet av 05:or är stort i både SE och DE och spontant känns det ju som köparens marknad och det dyker upp nya objekt nästan dagligen på Blocket. Självklart är det inte att köpa första bästa då långt ifrån alla är något att ha men med lite tålamod så hittar man garanterat en fin 05:a för 350'

Detta är ju bilar som skjunker rejält i värde och att tro att man skulle få ut mer till våren iställe för nu är nog ett riskfyllt spel.

___
//Ulf
Tack för förtydligandet Ulf!

440.000 kr är alltså inte normalpriser på M5:er från -05 :-)

Mvh Philip
Lasse Karlsson
Sahlsten!

Som vanligt snabb på tangentbordet! utan att egentligen veta ett dugg om vad du skriver om!! Vill bara upplysa om att det finns andra saker än en bils årsmodell, som avgör dess värde, det kan du ta med dig, om du nån gång i framtiden ska byta upp dig vad avser BMW M5! Jag talar inte om vad det kan vara, det får du luska ut själv!

Sen har det ingen större betydelse för mig om jag har en 05:a eller 07:a, då jag vet att min är finare än alla de 07:or, du snackar om! särskilt som jag inte för överskådlig framtid har för avsikt att göra mig av med den, och då inte heller behöver lida av den eventuella förlusten.

sen pratar du om 440.000, och då antar jag att du menar min bil, men återigen, vem har sagt att priset slutade där?? Men det förstås! säger du så, så lär väl det också vara fallet!

HA DET!
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Åter till ämnet..

NÅN här av alla besservissrar som bytt bakaxel på sin M5 E60?

Jeremy sa i inslaget på top Gear att diffen "exploded" när de kört ett tag och de fick hämta den med bärgare....

Otur? måndagsex? Eller ska man ha ett byte i budgeten?

För liite rivstarter ska den väl tåla...:-)
Lasse:

Jag tror knappast att du fick prisavdrag för fälgarna och färgen även om jag hade begärt det ;-)

Programmer:

Det är intressant att se prisnivån på 07:orna, undrar hur det blir till våren :-)

Mvh Philip
Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Hallå gott folk.

Jag har hittat en E60 M5 på blocket, Den står på Bilkompaniet i Tråvad och är gråsilver metallic med 8100mil och jag undrar om det är någon som har koll på den bilen? Innan man slår till lite snabbt å lustigt..:)

Tacksam för svar..

MVH
Putte
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Ingen info om årsmodell,eller utr m.m

M3PutteGT!!

Hur långt är ett snöre!!!?

Samma sak!

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Bara o leta upp den på blocket, de begär 339.

Silver, svart skinn, inte fullmatad precis...dock sv-såld.
Bi
3.797
Bianca

här är länken!

Länk

Som min farmor hittade!!

Är man intresserad av en bil så kan man åtminstone länka till bilfirman.....

så lat kan man ändå inte vara!

Putte:

Ett gott råd kommer här iallfall

E själv ute efter en m5e60

Fast en silverstone 07a facelift!!!

Farsan har en 530IAM-06

värre plastbil/playmobil får man leta efter!!

det e inte bara utvändigt man ser skillnaden..invändigt e det som dag o natt!!

Brukar kolla mobile.de osv o facelifade 07 med mkt utr o med under 7000 mil på mätaren hittar man mellan 45-48 t euro

Lycka till

Visa användare
49
M3PutteGT
Volvo V70R
M5 -05
Halloj..

Sorry för min fattiga info..:S Ska bättra på mig till nästa gång! Ville bara se om någon hade någon historia om bilen, och kolla på en M5:a på mobile för runt 45-48´euro är en j....a skillnad på 339´
Än en gång sorry för att man inte var mer precis och jag lär inte fråga mer på detta forum! trevlig attityd här.
Och tacka din farmor.
"Farsan har en 530IAM-06, värre plastbil/playmobil får man leta efter!!"

Frasen har en tendens att upprepa sig.

Visst är det skillnad på facelift/prefacelift men att framställa det som att allt före -07 skulle vara en katastrof håller jag inte med om.

Mvh Philip
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nog för att det skiljer lite i känslan på inredningen men precis som Putte säger så är det kanske en prisskillnad på 80-100'.

"Värre plastbil/playmobil får man leta efter"... Finns nog många bilar som kvalificerar in bättre för detta, är väl bara att sätta sig i första bästa japan/korean/amerikan...

Tillbaka till bilen M3PutteGT frågade efter så ser den helt ok ut, lite tunt utrustningsmässigt men stämmer allt så är priset helt ok. Bilfirman har väl bra rykte vad jag vet.

___
//Ulf
Bi
3.797
Bianca

Philip

Jag har kört en m5-05 o m5-07..jag märkte mkt skillnad!!Märkte du?

"Farsan har en 530IAM-06, värre plastbil/playmobil får man leta efter!!"

Frasen har en tendens att upprepa sig.

Va menar du?

Kanske för jag skrivit den nåbra gånger!

Bi
3.797
Bianca

Katastrof är väl ändå att ta i,eller hur!!

smakar de så kostar de!!så e de ju alltid!!!
man får va man betalar för..visst finns de många fina 05-06or.....
tur e väl de..
men du har din åsikt o jag har min åsikt.....

Vi har ju pratats vid ett antal gånger o jag har väl inte nämnt nånting om m5-99 vs m5-2003!!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.