AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
54.300

M5 E60 köp, tips o råd

Sida 5 av 10
men dom privat ägda är billigare då alltså?
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
De som säljs av privatpersoner kan nog ligga lägre i pris. Men en privatägd bil kan också säljas av handlare och då finns det ingen moms på bilen. En bil kan kosta 40k + 10k moms = 50k eller just bara 50k om den varit privatägd tidigare. Så det blir inte billigare totalt sett att köpa bilen för dig som privatperson, men för ett företag så kan det bli bli billigare att köpa en bil med moms då man kan dra/kvitta den osv. Detta blev lite rörigt, men hoppas budskapet gick fram ;-)
förstår.. tror jag=)
Men m5 touring är billigare i tyskland verkar det som, funderar över hur man skall betala bilen där nere smidigast?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Undrar just om försäkringspremien är högre på Touringen pga de många problem som är specifika för Touring?

Såsom avböjda kablar i bakluckan, antennförstärkaren som lätt dränks med högtryckspolning, panoramarutans dräneringar som kan sättas igen och dränker el i bagageutrymmet och även slangen till luftfjädringens (standard på Touring?) kompressor bak som har dålig form/passning och som börjar glipa så att den suger i sig grus ifrån hjulhuset...

Mvh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Ang försäkring så kolla sida 3 i tråden. Touring är något dyrare. Sen tror jag inte alla de fel du nämner går att få åtgärdade på maskinskadeförsäkringen...för hur skulle det annars kunna påverka försäkringspremien?

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

drawls: Håller med dig att priserna på Touring är billigare i Tyskland. Där finns gott om bilar i intervallet 400-440' medan de flesta i Sverige ligger kring 500'.

___
//Ulf
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Programmer/Ulf:

Sorry, såg nu att det bara var Trygg-Hansa som var dyrare på touring...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

rob_t_j72: såg att jag även misstolkade din fråga...Du frågade in om Touringen var dyrare utan om anledningen till att den var dyrare berodde på .....

Undrar om försäkringvar för vanliga E61 också är något dyrare än motsvarande E60. På E39 har det i princip varit samma premie oavsett kaross de gånger jag tittat. Där är väl de största kostnaderna framlampor och diverser elektronikutrustning och det är ju samma på bådakarosserna. M-bakspoiler borde iof vara mer attraktiv i Limoutförande. Det är ju få som Touring "in the hood" om man nu får vara en aning politiskt inkorrekt...

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Med känsla: du sa att Individualbilen som jag länkade till tidigt i tråden var såld men stämmer det? Den ligger fortfarande kvar på www.bmw.de och Autoscout24.de. Det finns även en Touring hos en annan BMW-handlare för ungefär samma pengar men den har rullat 1000 mil mer. Liter mer diskret, Spacegrau lack och svart skinn. Finns inga bilder än dock.

___
//Ulf
Hej Ulf, tack för iakttagelsen, ringde dit igen nu, men den är def. såld tyvärr (han sa de har 700 bilar och därför tar det lite tid att få ut den från nätet...). Himla konstig firma, då jag mailat dem massor med gånger och också försökt ringa dem massor med gånger men de kom bara tillbaka med samma bilder som från deras hemsida (ville se bilder tydligare från fronten för att se ev. stenskott) och återkom aldrig trots flertalet meddelanden att jag var intr att köpa bilen. Snopet, den kändes lite unik. Men det kommer väl flera "unika" bilar hoppas jag. Den var annars läcker och i min smak och dessutom med ett års garanti, vilket känns skönt på en M5. Skickade en förfrågan på den du skrev om.
behrozosogh
Tja!

min förra M5 E60 står nere på häggenäs bil i skåne till salu.
jag rekomenerar den bilen STARKT. den är som ny bilen o VÄL omhändertagen.

Mvh

De tår du trampar på idag,kan ha samband med den röv du slickar imorn..
Ni
9
NiclasCh
Bmw M5 e60
Drawls: Får man fråga vad du fick betalt för din M5 och vilka mil det var på den? Funderar på att sänka min i pris något men anser inte jag ligger så fel i pris? Det ringer ändå en hel del. Länkar till annonsen:Länk

Mvh
Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

NiclasCH: kommer folk och tittar eller är det bara telefonsamtal som inte leder vidare? Några vettiga bud eller bara sådana som ligger 30% under det du begär?

När jag sålde min M5 E39 i oktober förra året så var det en del intressen men det vara bara en som som tittade på bilen live och han köpte den också på studs.

___
//Ulf
Den reflektionen är helt korrekt Ulf. Annonserar man så får man många mail (du ligger för högt i pris, se bilpriser.se blabla osv), men när väl någon kommer och tittar (alternativt ringer), då är det en seriös köpare, som iaf 50-75% av gångerna också köper bilen.

NiclasCh: Du har verkligen en kanonfin bil, den ser ut att verkligen vara i toppskick. Risken är dock att du ligger lite för högt. Jämför man så köper man en -07 på cirka 6000 mil i Tyskland för cirka 410-420´hemma idag. Risken är också att det blir lite mera prispress på M5-orna nu när det säkert börjar komma ut fler och fler på marknaden inför lanseringen av M5 F10, som jag inbillar mig kan ske redan i vår. Tror inte man lanserar en sån bil i oktober, snarare i april/maj. Inför detta blir säkert utbudet av M5-or än större. Det finns ju massor i Tyskland, även Touring numera. Men din bil är verkligen skitsnygg, rätt färg och kanonbra spec.

/Anders
niclasch: jag fick ungefär samma som du begär för din. den har gått 8500 mil men svensksåld.
Ni
9
NiclasCh
Bmw M5 e60
Drawls: Ok, tack för svaret!
Pro med känsla: Jag förstår, det låter ganska billigt? Då antar jag att du jämför bilar med samma rätta färg och spec och inte en vinröd med grönt skinn :-)
Pro programmer: Jag har blivit erbjuden allt ifrån 300 till 330 men valt att inte ta de buden då jag lagt ut en hel del pengar på service, däck, ny vindruta etc ganska nyligen. Allt är verkligen i toppskick och när tillochmed mecken på Borgs Bil berömmer den för skicket känns det fel att sälja den till någon som är ute efter stora klippet... åker den gärna ett år till utan problem.
Blir väl till att sänka priset något då och se om någon kommer och tittar för då tror jag den blir såld.
Tack allihopa!
Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

NiclasCh: för de pengar Med känsla nämner så är det bilar i med mycket utrustning och attraktiva färger och det har varit Premium Selection med 12 mån garanti hos aukt handlare.

Jag förtår att du avvaktar med bud neråt 300'. Din verkar helt klart vara en av frächaste 05:orna som är ute.

___
//Ulf
Här visas skillnaden när man söker en bil hos en aukt. handlare:

Annonsen: Länk

Den auktoriserade BMW-handlarens mailsvar till mig:
Dear Sir,
thanks for your answer. It is the BMW M5 Touring. You should know, that we repaired a big damage in the front of the car, which was caused by a car crash. (€ 40.000,-).
Best regards
Peter Weitmann

Skönt att man slapp lägga ner mera tid på det objektet och skönt med ärliga bilhandlare. Det kan ju vara bra att veta om någon annan söker M5 här.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Det var ju synd för den verkade annars ha varit ett klipp med det mesta i utrustning samt utökat läder och en snygg färgkombo. Gick själv lite och funderade på den och väntade på att bilder skulle komma ut.

___
//Ulf
Ja det var synd, såg ut som en intressant bil, men uppskattar verkligen att få veta denna information direkt på första mailet. Seriös handlare!!! Finns säkert andra liknande M5-or mm ute på nätet utan att man lämnar denna informationen. Nu blev man ju lite skraj också. Ser man denna info om man köper info från Carfax? Kanske bättre att vänta till i vår eller senvintern att köpa M5 när de kanske sjunkit lite mera i pris och utbudet blir ännu större.

/Anders
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.