|
Sida 4 av 10
|
|
|---|---|
|
Läcker M5 Touring! Bilar och färgkombinationer ska beröra :-) Mvh Philip |
|
| Länk Vitt är rätt ovanligt.. | |
|
Med känsla: Den röda Touringen har varit till salu ett bra tag och frågan är om priset är så pass lågt pga färgkombon eller om det är något annat som bilen döljer. Med tanke på mil så borde den ligga en 50'+ Det är i alla fall inte jag som köpt M5:an även om jag nog funderade en stund på den... Stilren: Den vita är läcker men det finns flera liknande i Tyskland för under 50' Euro och så mycket mer är inte en Sv-såld värd. ___ //Ulf |
|
|
Programmer: Jag hoppade av den norska i sista stund (transport och allt var beställt) - då en större bilhandlare (importör) avrådde mig starkt från den bilen. De misstänkte att den var momsfuskad, dvs att om man hade otur så kunde Tyska staten knacka på och utkräva moms på bilen. Jag är ingen expert på detta - så jag återgick till att leta Svenksålt, och fann ju till slut ett bra objekt.. :-) Den vita saknar tyvärr Panorama - tycker det blir helt skevt på en vit bil (t.ex. svart syns det inte lika mkt på) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Yes, vet att den är för hög i pris. Var mest att visa, tkr att den är fin och ovanlig i vitt :) Dom vita i Tyskland är dock dåligt utrustade, verkar vara sådana som mer valt vit för att slippa metallic utlägget och sedan sneakat på en hel del annat.. |
|
|
mostafrizz: tror inte den norska var momsfuskad då den ännu ej var reggad i Norge och vid införsel till Sverige skulle ju moms betalas. Den var köpt i Tyskland av ett företag (danskregistrerat) sedan såld vidare till det norska företaget som nu sålde bilen. Har svårt att förstå varför den tyska staten skulle ha åsikter om detta. Var skulle det norska företaget ha gjort någon vinst? Dom sålde ju bilen ex moms? Visst, affären blev ju lite omständig och den faktiska kursen NOK-SEK var ju inte riktigt lika bra som norrmannen räknade på vilket gör ett antal tusenlappar i den prisklassen. Kollade rätt nyligen och den var fortfarande till salu i Norge, dock har han slutat att annonsera på Blocket...Han blev väl trött på oss svenskar som inte kunde komma till skott...Gav du någon förklaring till varför du hoppade av? ___ //Ulf |
|
|
Stilren: är med på din tanke och håller med om att vitt är läcker. Är dock osäker på om jag ändå hade köpt den i vitt...Har inte kollat specarna så noga på de vita i Tyskland men det finns som sagt en del M5:or som är snålutrustade med minsta stereon, ingen Head-Up, inget Panorama, etc. ___ //Ulf |
|
|
Peddan: Du är inte intresserad av en Alpina B5 Touring istället? Har en bekant som äger en mycket fin sådan. Han har t.ex låtit serva den hos Alpina -trots att han bor i Sverige! Den har ju samma effekt som M5:an fast hela 700 Nm i vrid! /Fredrik |
|
|
Programmer: Jag försökte vara så tydlig som möjligt - inte så att jag avspisade dem. Men eftersom jag ej är så insatt i import osv - så bad jag en bra kontakt (ägare av en av de större importfirmorna) att hjälpa mig. Jag vet att han diskuterade bilen med Norrmännen, och ringde sedan mig och sa att det ej var värt risken. Mer information har jag ej, men det räckte för att jag skulle tveka. M5 är ett avancerat köpobjekt enligt mig - det skiljer så otrolig mycket i tråkigheter om man väljer fel bil, och när man väl hittat en bra bil så kan de också ha rätt färg och utr. Att köpa och sälja "standard" bilar är en sak - nyare årsmodeller strular sällan. Men en M5a innehåller så mkt kapital så att man vill verkligen göra rätt köp och framförallt köpa av rätt säljare som kan tänka sig att stå för sin vara. Jag har försökt att beskriva mina upplevelser i en annan tråd. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
mistafrizz: jag förstår dig och visst är rätt bil A och O. Det som var lockande med den norska var att det trots allt var en Premium Selection bil även om den EuroPlusgaranti man får som privatkund när man köper i Tyskland inte var aktuell i detta fall. Norrmannen skickade all dokumentation samt köpekontrakt från Tyskland på bilen och det såg allt helt ok ut. Så bilen som sådan tror jag nog är helt ok men om dina kontakter såg en risk med köpet så agerade du helt korrekt. Hade hur som helst varit intressant att veta varför det var möjligt momsfusk. Jag har själv kopior på förtullning + momsinbetalning på bilen då den togs in till Norge. Drygt 87.000 NOK. Kan ju vara falska... ___ //Ulf |
|
|
Jag vill inte på något sätt spekulera sönder den bilen - så jag måste säga att jag vet inte vad importfirman baserade sin rekomendation på. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| vart finns annonsen på den m5 touringen? | |
|
På nåt konstigt vis har jag väldigt svårt att tro att det är en Eva Johansson som säljer följande bil. Skulle det nu vara det föreslår jag att hon tar pengarna från försäljningen och går om grundskolan. Länk |
|
|
BraveDave: Nummret går faktiskt till en Ewa Johansson men det kan ju vara en pojkvän som inte är så bra på svenska som säljer bilen ;-) Stavar med "W" enligt hitta.se men i annonsen med "V" Är det bara jag som får för mig att bilden på bilen är tagen i Tyskland? |
|
|
drawls: om de menar den som Andreas och jag diskuterade så är den norska annonsen här Länk Den var i början av september annonserad på Blocket. ___ //Ulf |
|
| men den kostar juh 1,2 mile?! | |
|
drawls: det kostar den om du bor i Norge och ska få den inreggad och körklar där och det är 1,2 milj NOK... Då den ännu inte var reggad i Norge så kunde man köpa den ex moms, ta in den till Sverige och betala tull + moms och beroende på valutakursen så skulle det hamna på ca. 475' om jag inte minns fel. ___ //Ulf |
|
| okej! sålde min m5 -05 igår, riktigt sugen på en touring nu. någon som ni rekommenderar? | |
|
kollar på mobile men det finns 2 priser gross och net men antar det är gross man skall gå efter? och vissa har bara ett pris utsatt är det privat då? |
|
| Brutto och netto - dvs med och utan moms. Enbart ett pris = ej avdragbar moms (ägd av privatperson tidigare) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.