AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.161

525i e34 småfix! Lite temp, el och bakvagnsfrågor!

Sida 2 av 2
ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

hade ett liknande
samma dag jag hämtade bilen och skulle visa svärmor så hade tempen gått upp på max på någon minut men direkt jag börja köra så åkte tempen till mitten

så en kompis fyllde på med vatten och sedan luftade han med att blåsa i expantionskärlet och jag skruvade åt luftnippeln på kylaren så nu har den alltid stått normalt. fast jag hittade en spricka i plasten på kylaren som ja fixa. men hade då under tiden fått lite luft till. då hade ja bilen igång och öppnade nippeln tills trycket släppte på slangarna och att de inte sprutade mycket vatten ur nippeln (slangarna var hårda) sen så provkörde jag bilen med att köra ganska hårt. kolla sedan
slangarna dem var som dem var efter luftningen.

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

hade ett liknande
samma dag jag hämtade bilen och skulle visa svärmor så hade tempen gått upp på max på någon minut men direkt jag börja köra så åkte tempen till mitten

så en kompis fyllde på med vatten och sedan luftade han med att blåsa i expantionskärlet och jag skruvade åt luftnippeln på kylaren så nu har den alltid stått normalt. fast jag hittade en spricka i plasten på kylaren som ja fixa. men hade då under tiden fått lite luft till. då hade ja bilen igång och öppnade nippeln tills trycket släppte på slangarna och att de inte sprutade mycket vatten ur nippeln (slangarna var hårda) sen så provkörde jag bilen med att köra ganska hårt. kolla sedan

ca
132
carlsonstefan
E61 520d -09

hade ett liknande

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Testa å lufta ordentligt innan du byter något,

Angående silentblocken så har jag bytt dom nyligen på min köpte mina på schmidermann då dom var billigast.

Symptomen var att det slog i bakvagnen i låga växlar samt att den var svajig på vägen.

För att byta bussningarna så bör du vara mek kunnig.

Det var mkt mer jobb att byta dom än vad jag trodde men gött att få det gjort blev stor skillnad =)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.