|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
1, När och hur får man det? Enbart efter facelift? 2. Var kan man köpa och byta till en sådan? Länk | |
|
Ebay.de eller hos BMW direkt. Det är en vanlig "M-spak". |
|
Verdi |
Köp ratten också om du ska byta växelspak. |
|
Kan starkt rekommendera den, för den e kort o jävligt skön. Som killarna har nämnt, de e vanlig M spak...kolla ebay.co.uk om den finns där för pundet är lågt och värt att utnyttja "Riktiga män kör diesel" |
|
|
passar den på en 04ans e46a eller måste man modda lite? |
|
| Undrar samma sak jimmy, passar e90 växelknoppar på e46? | |
| E46:an har en egen M-sport växelspaksknopp. Att försöka montera en från en E90 i en E46 känns lite felaktigt eftersom det blir fel med antalet växlar. E90 har 6 och de flesta E46 enbart 5. | |
|
Någon som har koll på vad en sådan kostar på BMW? Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Har en sådan vxl spak och den är som Herr Bayer skriver helt ljuvlig o skön och hålla i. | |
|
M-växelspaksknopp ca pris 1270:- M-ratten kostar ca 5430:- + montering Vill man löpa linan ut finns även ett M-handbromshandtag i läder för 295:- :) Se mer på bmw.se |
|
|
Och det är bara att byta ut knoppen? Inget annat behövs, för den ser betydligt kortare ut än originalet? Boldly goes where no BMW has gone before |
|
| Är det belysning i den eller är det bara i de riktiga m-bilarna? | |
| Nej det är ingen belysning i den som de var i de gamla E36 spakarna. | |
| eftersom det är en 6växlad e46 som jag har skulle det kännas ganska rätt med en sådan knopp | |
| Hur byter man knoppen då? | |
| Hyfsat säker på att det bara är att dra loss den. Fast de brukar sitta riktigt hårt och när den väl släpper så finns risken att man slår sig i huvudet med den. | |
| Yess M-spaket sitter så det är bara att dra loss den. Vet det eftersom att den va lös vid leverans när jag tog emot min 325dT i Feb. | |
| Ett bra tips är att sätta sig i baksätet och dra bakåt uppåt med raka armar. Då slipper man slå sig själv blodig. Håller med om att det är en jäkligt snygg knopp. Men det känns som att den gör sig bäst i bilar med modern inredning, typ e60 å e90. | |
| Blir det kortare med den knoppen eller måste man byta växelspaken också? Tycker min är växelspak är för lång, ser skönare ut på m-sport bilarna | |
|
Det blir betydligt kortare med bara den knoppen. |
|
|
Länk Till 5vxl E46 (jag har den själv, underbart skön) Länk Till 6vxl E46 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.