|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
En polare till mig köpte en C 350 cdi 4matic med närmare 20% rabatt.. Det var ca 2 månader sedan - tydligen så släpper de någon slags "Europa rabatt", dvs när du har ägt bilen i 6 mån så återbetalar de 45 000 kr. Till detta så hade han vanlig rabatt om ca 11% Han köpte bilen av Hedin Bil. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Tegel: 6% till privatperson är ju högst normalt. Med lite medvind kanske du kan få 1-2% till men inte säkert på en ny modell som F11. | |
|
Ja 6% är normalrabatt både hos BMW och Merc. |
|
|
Tycker att jmf med en Volvo haltar i sammanhanget. En Volvo är en Ford och en Ford är fortfarande bara en Ford. Sedan har jag alltid frågat mig vem som betalar hur mycket som helst extra extra för att få en annan stötfångare? Sportstolar och ratt finns som separata tillbehör. Om exakt en vecka lev. min F11 och Mercedes var inte ens ett alternativ - kanske när jag går i pension? |
|
|
...ja eller skaffar tre barn ;-) /M |
|
|
När F11 är för liten så köper man en X5.. Svårare än så är det väl inte??? Detta är ett BMW-forum ;) |
|
|
X5:an är marginellt större interiört än F11:an - så behöver man en större bil kan jag inte riktigt se X5:an som ett alternativ. ---- BMW CS #6212 |
|
| Förstår inte riktigt vad ni fått att f11 skulle vara så liten i baksätet, visst är sittplatserna mer skålade för bättre komfort för två men om man inte har tre små i ungefär samma ålder så är f11 lika bra och lite bättre än de andra om man kan nöja sig med vanliga eller sportstolar i fram. | |
|
Min första tanke när jag provsatt baksätet i F10 var att det var mindre än jag förväntat mig. Tyckte skillnaden mot en 3-serie var på tok för liten. Men det snåla benutrymmet berodde kanske på komfort-stolarna? __________ Mvh Grelle |
|
| Nej om F1x är för trång i baksätet köper man väl en 7:a, extra lång 7:a ;) Om man vill offra volym i bakluckan annars borde det väl bara vara win-win (bortsett prislappen) X5 tkte jag var ett steg åt ett annat håll! | |
|
Komfortstolar tar rejält med plats från benutrymmet bak, i min E61a är de dessutom ventilerade vilket gör benutrymmet till minimalt... Samma med F10/F11. Baksätet på F11:an i övrigt är helt ok; vet inte vilka förväntningar folk har. ---- BMW CS #6212 |
|
| Förstår inte den här diskussionen riktigt. Man måste ju vara väldigt lång för att inte sitta bra i baksätet på F10/11. Är själv 187 cm lång och satt tämligen många mil i somras i bak när vi åkte på semesterresa och jag hade inga som helst problem varken med takhöjd eller benutrymme. Hade komfortstolar i bilen. | |
|
Detta med tre barn i baksätet var även helt avgörande för min del, till BMW´s fördel. Pga att e-klass inte kunde ta in tre barnstolar i bredd bak. Stolen "i mitten" landade helt enkelt på bälteslåsen för ytterstolarna, detta är inget problem med F10, även om det fortsatt är lite knixigt att snäppa fast hela barnasakaran. - och jag vägrar minibuss ;-) |
|
| mistafrizz: 20% rabatt på en e-klass låter fantastiskt bra. | |
|
Janih, musik för mina öron. Trodde att MB var bättre i denna gren. /M |
|
| Låter fantastiskt Janih att du klarar dig med en sedan med denna digra barnaskara, det är väl ändå ett mycket bra betyg för BMW :-) | |
|
Min förra bil, A6 den senaste modellen, har betydligt bättre benutrymme bak än F1X med sportstolar. Jag är 188cm lång och fick knappt plats bakom mig själv. Uppskattar att det inte skiljer mer än 30-40mm mellan e90 och f10 i baksätet. Dåligt för en bil som är 400mm längre. |
|
|
Marin, precis min tanke. Det skiljer inte mycket i benutrymme mellan E90 och F10 med tanke på nästan 4 dm extra längd. Jämför också lite med A6 som jag minns som avsevärt bättre, den är dock ännu längre väl? Jag är 188cm lång och kräver inte att jag ska sitta som en gud i baksätet, men är det inte nämnvärt bättre än i E90 så försvinner ju en viktigt poäng med en större bil. __________ Mvh Grelle |
|
| Har man något annat än standardstol så blir baksätet i F10 sämre än många konkurrenter. I övrigt en grym bil, tycker jag. | |
| Då kan man kanske sammanfatta att för en familj med stora (långa barn) är F10/11 baksätet lite för trångt i benutrymme, och med 3 små barn (i bilstol) är baksätet desto bättre ;-) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.