|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu hänger jag inte med på vad du menar med din kommenta Jerry. Jag har bara kommenterat vad vissa har frågat efter, jag har en själv och vet vad skillnaderna är samt har koll på huvudelen av alla registrerade E31 er i sverige. Om vi skall gå in på skillnader mellan en I/CI mot en CSI så är dessa inte så stora som många tror utan den största är att CSI´n leveraras med en S70 motor samt levererad med det så kallade M paketet som består av en st difuser en annan spoiler fram samt andra backspeglar på de eropeiska ej US, många av I/CI var levererade med M paketet eller eftermonterat detta. Vad som gäller priser så är det svårt att ange vad dessa bilar skall kosta eftersom det är skicket som avgör detta men vissa tror att det går att ta ut hutlösa priser men det är ju bara att se efter hur länge dessa bilar står till salu, men vill du ha information om någon CSI som är till salu och är i gott skick så hör av dig så kan jag ge dig tips. Ja då har jag stuckit ut hakan så nu kommer jag säkert få massor av skit. /Per |
|
|
Ja självklart så glömde man något men det står tidigare i tråden att CSI´n levererades endast med manuell vx låda men det gick även att få detta på de övriga modellerna. /Per |
|
|
Vi får i all hast inte glömma att det är en M-sport också! mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Bakhjulsinstyrningen gör väl ändå CSI:n rätt så olik en vanlig Ci också, skulle jag vilja påstå.. | |
|
Länk Tja, nu har iaf motorns slagvolym reducerats 0,6l ! och effekten verkar nu vara 320hk !?! +- 15hk!?. Undrar vad som är gjort med motorn isf. Ok, sportsystemet kanske ger någon/några %, men man skulle nog vilja fråga honom om vad som är "Uprated" i motorn bl.a. Men visst, jag är inte intresserad egentligen av denna bil så jag lägger ner härmed ;) Mvh Janne. |
|
|
Janne Ja det som troligen är gjort är att den är chippad vilket kan i absolut bästa tänkbara omständigheter ge +10% men det ger jag inte mycket för samt som du skriver sportsystemet men nja inte mycket. De flesta av de E31 er som jag sett bänkade har gett ungefär 290-305 HK med eller utan chip, det chip som är mest omtalat till denna bilmodell är ett från en som kallar sig Wokke i tyskland (489$). /Per |
|
|
O.T Men är det någon här på forumet som har testat Wokke v2 chippen? Funderat länge på att beställa men det har aldrig blivit av. Bör vara den bästa chippning för E31 då dem är gjorda av e31 entusiaster. Ska göra en klar skillnad gentemot original av vad jag har läst. Mvh DuNegro |
|
|
Ja vad man har läst så ger dessa chip en klart snabbare respons på spjällen samt så plockar ju dessa bort den elektroniska fartspärren vid 250 km men vad som gäller HK som jag sa tidigare max 10% tror jag ingen direkt kommer att känna av, men kom då ihåg att det är tre chip som skall bytas för att dessa delar skall uppfyllas, samt så går det bara att chippa M70 eftersom M73 har lödda chip. /Per |
|
|
turbocenter i stockholm har väl också nåt bra chip eller mappning som bla. Asken talat sig varm för... kostade 5" för alla 4 boxar när jag kollade i våras ( 2st. ecu,eml, samt aut.låde boxen) |
|
|
Ja det där med mer hk tar jag med en nypa salt, däremot responstider och dylikt ska vara rätt bra med wokke, finns även till EGS där också. Några på bimmerforums hade jämfört tider med Original, wokke 1 och 2 med bra resultat tydligen. Mvh DuNegro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.