AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.719

Most bang for the buck?

Sida 1 av 3
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Åker idag e61 530 och är mycket nöjd med den men vill ha något med lite mer flås i innan jag blir gubbe och resignerar helt och köper en 520d...;)

Återstår då frågan vad man skall välja? Har två barn och villa, så kombi är fortfarande det som ligger närmast till hands även om det kanske skulle funka med en stor sedan då barnvagnarna är undanplockade sedan något år. Åker gärna hyfsat bekvämt och gärna med automat.

1:a valet är BMW men jag är öppen för förslag. Hade tänkt att spendera ungefär 400k. Jag har bland annat tittat på S6, R36, E500, A8 mfl.

Vad skall jag välja och varför? Vad tycker ni ger mest "Bang for the buck" i detta "familjesportsegmentet?"

Mvh Lloydan
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
En bra M5 Touring borde gå att plocka från Tyskland för ca. 400´.

MVH Christofer
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Audi S8!
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
M5 Touring.

Jag bytte från en 525d och kan inte annat säga än: Man lever bara en gång - jävlar vad denna kombi går.

Men du bör nog gå en bit över 400k för att få en bil med ok historik.

S6 i synnerhet är enligt mig en överskattad bil, jag sålde min ganska kvickt därför att den ej går så bra som man tror att den skall göra.

Jag klimatkompenserar för din miljöbil.
/Andreas
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Jo, det är lite så jag resonerar också, men 400 är max vad jag kan få konsensus för hemma...;)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
535d skulle jag välja. Så ny som möjligt och med så få min som möjligt.
//Marin
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
En 535d har ungefär samma prestanda som min 530. Jag letar efter något som går ännu lite bättre.

mvh Lloydan
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Audi S8 eller Mercedes E-klass AMG.
Enbart E500 är inte speciellt vass.Hade en CLK 500, men jag tror att den inte hänger med en 535d.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Alternativet skulle vara om du kunden hitta en C63 AMG kombi - de går riktigt bra de också.

/Andreas
Om du kan tänka dig att växla själv får du en fin RS4 med god historik för dom pengarna.
Ingen komfortvagn men säkert väldigt rolig.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Om du kan tänka dig att trimma så får du ju en fin 335ia Touring för 400k, på med BPU trim så hänger den på en m5 e60 ganska bra. Annars finns det ett par 550ia för dom pengarna. Audi rs4 är ju en grymt snygg bil, men för att ha 420hk så är dom väldigt slöa.

Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Kanske en E63 Amg? Kompressormatad v8 skojar man inte bort =)
Sen har den ju ett sånt skönt ljud med. En arbetskamrat har köpt på sig en sådan och jag fick tillfälle att testa den.

Fingerspitzgefühl.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Fin bil men det är ingen kompressor...

Ja
155
Jago
M5 -00
XC90 D5 R-design -11
Maserati Ghibli -95
530dA-05
Fel av mig..e55 hade =s .Glömde att 6,2 är sugmotor.
Men likväl..jäkligt bra bil.

Fingerspitzgefühl.
som du säger så lever man bara en gång och har man råd så m3 :D många av de bilarna du nämner är riktigt bra och snabba men då främst rakt fram.. har du råd så en m3 e90 dvs sedanen.. visst äe den kanske lite trång men det kompenseras med annat.. annar m5 e60
måste tillägga att jag menar att dem går bäst rakt fram om man jämför med en m3:a.. en m3:a är ju kung på krokiga vägar och även om tex e55 är bra på krokiga vägar så tror jag inte man kan jämöra med en m3:a
BCR
Mest "bang for the buck" ger utan konkurrens Passat R36 Variant.
Går att hitta fina 08-or i Tyskland för runt 30.000 Euro.
Kul bil som är riktigt ovanlig i Sverige.

Länk

/Håkan
- BMW är roligast på två hjul -
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Tack alla för bra synpunkter!

R36 är nog most "bang for the buck", men är det tillräckligt mycket bang är frågan? Jag vill bli lite fnittrig när jag stämplar. Den enda bil jag upplevt det med var när jag körde audi rs6. Ren brutal kraft utan att motorn behövde jobba nämnvärt. Det var en fröjd varje gång man var tvungen att stanna vid ett rödljus. Fixar R36 verkligen att leverera det? Dessutom luktar vw lite understyrning, eller?!

Det kanske är så att bara extrembilar typ M5, RS6 och E63 kan ordna den upplevelsen varje dag?! Då faller R36, S6, BMW 335, A8 mfl kanske bort? Med min budget på 400' lutar det då åt en e60 om man skall få en någorlunda ny med inte för många mil på nacken.

Eller?
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Mercedes AMG e55 (500hk) har bland de brutalaste kraftutvecklingen på moderna bilar. +700 Nm är respekt. Turbo eller kompressor ska det vara:-)

R36 går fetbort.
Visa användare
1.998
mistafrizz
Tesla Model S 85

VW Golf cab - 12
Eller så tar du denna - då har du dessutom 70k över till bensin vilket kan behövas.

Lite smäckig kvalité osv - men ett monster är den allt.

Länk

/Andreas
Lloydan:
R36 är nog ett bra alternativ och ger mycket för pengarna men du bör nog inte ha samma förväntningar på passaten som en rs6a.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.