|
Sida 1 av 7
|
|
|---|---|
|
Hej på er! Vilken dag som helst ska min EDE dyka upp i Linköping och jag tänkte att vi som har den modellen kunde sammanföras i denna tråd för att dela lite upplevelser och frågor framgent. Borde finnas några redan nu på forumet som har denna speciella 320d. Micke | |
| Kan bara instämma, jag går i väntas tider på en EDE också. Men det lär komma som "hjulklapp" v 51 :( | |
| Ps, ni som redan kör en, kan ni skriva något om förbrukning? Är det någon som har nått 0.41/mil? | |
|
Ja det verkar vara en rackarns leveranstid? Mina tillval utöver vanliag grejer: Uppvärmd ratt 248 Avbl inner- och ytterbacksp 430 Adaptiva kurvljus 524 Kupévärmare 536 Harman Kardon 688 Antracit innertak 775 Micke |
|
| Någon som om det går att köpa en extra uppsättning av originalfälgarna (som vinterhjul) och vad dom i så fall kostar? | |
|
Min ser ut så här: Svart II med läder/tyg anthracit. Advantage edition 255 Sportläderratt 431 Automatiskt avbländbar innerbackspegel 465 Fällbara ryggstöd 481 Sportstolar 493 Förvaringspaket 4AE Armstöd fram 508 Park Distance Control (PDC) Bak och fram 521 Regnsensor 522 Xenonljus 534 Klimatautomatik 540 Farthållare 563 Belysningspaket 609 Navigationssystem Professional 6UH Traffic Information 346 Chrome line exteriör 488 Svankstöd 536 Kupevärmare med Fjärrkontroll 575 Extra 12 - volts uttag 5AC Helljusassistent 5DC Fällbara huvudstöd bak 620 Röststyrning 644 Förberedelse för Bluetooth 688 Harman Kardon högtalarsystem 6FL USB-Anslutning 6NF Anslutning för iPhone samt mobiler med MP3-funktion Någon som vet var de extra 12 v uttagen hamnar? Har någon iPhone 4 som de använder med 6NF? Hur funkar fjärrkontrollen till 536? Hur stor är den? Man blir ju grymt sugen på att få den lev men det sägs nu vara v 51 :( |
|
Verdi |
Jag har kört 80 mil med en EDE som hyrbil. Det går väl att få ner förbrukningen till nedåt 0,41 om man kör väldigt lugnt och mycket landsväg, men i verkligheten? Njae... Min chippade vanliga 320d drar runt 0,55l/mil och med exakt samma körning drog EDE:n runt 0,49l/mil. Så visst är den en del snålare. Det skiljer väl ungefär det som det ska skilja på papperet. Bara det att båda modellerna tenderar att dra mer. |
| Nu är den på väg. Står hos AutoPartner i Linköping och jag har kikat på den. | |
| Micleg: man blir ju inte lite avis :D Rapportera gärna dina upplevelser här, jag väntar fortfarande, beräknad v. 51-52... :( | |
| Testar att länka till en bild: [URL=Länk | |
| Nu då? Länk | |
| Och en bild till: Länk | |
|
Gött då! Grattis! :) Bara att vänta ett par dagar på levrek så är den leveransklar sen! |
|
Roffa1 |
Om det drar ut på leveranstiden, så står bilen förmodligen hos MS billack för åtgärd av leveransskada. (omlack) det är vanligt att stötfångarna tar stryk vid transporten. |
|
Vilken glädjespridare du är Roffa1.............. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| Det jag såg var helt okej i alla fall. Verkade vara rätt options och läckert mörk inuti med antracittak. Yummy! | |
|
Äsch, det får bli en bild till: Länk Sedan blir det inget förrän jag har fått ut den. Tänkte ta npgon bild inuti eftersom den har svart inredning+antracitgårtt tak. |
|
|
Hämtade ut min nya 320 ede för 5 timmar sedan, har kört en sväng på 10mil och allt känns mycket ok, |
|
| g.o.: Hej, du skulle inte kunna dela med dig av lite mer intryck nu när det gått några dagar? | |
|
Ser ut som att jag kan hämta min sent i morgon eller på torsdag. Tror jag kränger på Hakka7- eller Michelin X Ice North-däck på fälgarna snart. |
|
|
Efter att alltid åkt "bensinare" så får jag säga mycket nöjd , härligt vridmoment och körbarhet, verkar stämma med förbrukningen drar under 0.40l/mil kring 110km/h (imponerandes), start och stopp funktionen fungerar bra glömmer ibland att den finns och bil stannar vid rödljus, finns funktion så att man kan koppla bort, så hittils är jag mycket nöjd. enda smolken i bägaren var att det var en lackskada på motorhuv. men BMW ska åtgärd skada. Så ni som väntar på ny bil har något gott/trevligt att vänta på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.