|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena Vad är mina alternativ om jag vill ha mp3 i bilen utan att börja riva lös inredningen och löda etc? Gateway hade brorsan på sin e46 och det tyckte jag funkade rätt dåligt så en sån vill jag helst inte ha Finns det andra liknande lösningar? Bilen är förresten en 330 xi 02 | |
|
Köp en lös FM-sändare till din mobil eller fick-MP3spelare och lyssna via bilens FMradio. Finns hos de flesta "hem-och hobby-elektronikformor" som Clas i sjön, teknikmagasinet eller Kjell&Co. /Patrik, med FM-sändare till SonyE-mobilen (sändaren från SonyE) och BMW stereon visar då låt-info i displayen på E46:an /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
FM sänder känns inte så hett faktiskt... Men finns det andra tillverkare än sony som klarar av att visa låt info i displayen? |
|
|
När du säger mp3. Vad syftar du på då? Spela mp3 skivor i CD-stereon, ansluta vilken mp3 spelare som helst till stereon eller koppla in en ipod? Går att installera enbart en AUX anslutning om det skulle vara intressant. |
|
|
Jag är också intresserad av en bra MP3-lösning till E46. mina erfarenheter av FM-sändare är att det är skit så det går bort. Chris87, utveckla gärna det där med AUX-anslutning. |
|
|
Var kanske lite otydlig...sorry Det jag menade var att jag vill kunna spela mp3 filer via sterion På vilket sätt spelar ingen roll men gärna så man slipper göra så mycket ingrepp i bilen |
|
|
Oavsett vilket måste du plocka ur stereon för att ansluta någon form utav mp3-lösning. Detta är oundvikligt. FM-sändare är det enda alternativ du har att välja på om du absolut inte vill montera ur något. GE: Det går att få en AUX-anslutning precis som nyare bilar har. Länk Monteringsanvisning: Länk Finns även ett BMW Ipod-kit. Länk |
|
| Jo plocka isär blir inga problem, tänkte mer om man måste börja såga i instumenbrädan och så... | |
| Chris87 : Tack, det där såg ju helt klart intressant ut. | |
| Nej det behövs inte sågas i instrumentbrädan. BMWs kit är gjorda på ett sådant sätt att du pluggar i anslutningskontakterna baktill på stereon och därefter placerar interfacet (om det ingår någon sådan box i kitet) där det får plats och sedan drar du aux- eller ipodsladden (beroende på vilket du väljer) dit du vill ha det. Nu visar installationsmanualerna alltid en möjlig placering, en rekommendation, men du är fri att placera saker och ting var du vill i bilen. | |
| Någon som vet om denna aux kontakt finns i sverige? | |
| Klart att den finns att köpa i Sverige. Åk in till din närmaste BMW åf och beställ den. | |
| Hupp.....låter väldigt intressant, vet du vad den kostar i sverige? | |
| Länk | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
detta med sladden fungerar bara på nyare cd-spelare, har inte med årtal att göra utan ett serienummer som man får fram o cd-spelaren med några knapptryckningar. kommer dock inte ihåg hur man kolade och vad det lägsta serienummret skulle vara. men har man inte rätt nummer så hjälper inte kabeln iaf. kabeln kan man dessutom göra själv. kan hända att detta står i länken ovan men jag tänkte bara slänga in infon utifall att. |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
kan inte stava ikväll märker jag :P |
|
Vad var det för fel på Gateway? Jag använde själv dess föregångare ice>Link i flera år när vi hade en E39. Det funkade väldigt bra ihop med en iPod Mini. Fördelen är att den går igång och stänger av sig själv med tändningen. Dessutom kan du sköta den via bilens knappar och man behöver inte ordna någon extra strömförsörjning. Aux är långt ifrån lika smidigt...tycker jag. "BMW six appeal" |
|
| Jag har i min e46a en nyare bmw original cd växlare som läser mp3 skivor och visar id3 taggarna i skärmen. Fungerar hur bra som helst. | |
|
Headmaster, vart köpte du den? Monterade du själv? Vad är det här "Gateway" ni pratar om? |
|
|
qsacage: Länk "BMW six appeal" |
|
|
Frågan är om man skulle testa en sådan här: Länk Den kanske är good enough.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.