AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
3.787

Biltema skräp ?

Sida 1 av 3
Peter bmw325 cab
jag kan förstå dom som ej gillar biltema,men varför,
jo det är billigt. Och sen deras fula märkningar (BILTEMA) men är det verkligen skräp ?
ok det är piratdelar,men om man nu väljer
mekonomens piratdelar framför "Feltema" så är man nog ute och cycklar.Nästan alla bilreservdelar som biltema säljer
har samma tillverkare=samma kvalite som mekonomens piratdelar. att köpa en kamrem ifrån biltema ska man ej
heller oroa sig för, den jag köpte var av samma tillverkare som bmw:s egna.

Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Kolla tidigare trådar på temat.

Som framkommer tidigare är en del saker de säljer bra till bra priser, men en del saker är rena skräpet.
Vet man bara vilket som är vilket kan man göra bra affärer där!

Mvh
An
380
AndersG
320 -92 (limo)
Ett exempel: Jag skulle byta belägg bak på 320:n. Tänkte vara ekonomisk och drog till biltema och inhandlade en uppsättning belägg. Kom hem och skulle montera och såg att anläggningsytan var nästan hälften så stor som orginal så det fick bli att åka till bmw och köpa orginal istället.
Peter bmw325 cab
då har du säkerligen fått fel belägg
dom ska vara identiska

ang biltema. jobbar på en volvo verkstad där de monterade biltema stötdämpare på en bil som behövde nya dämpare inför besiktning.bilen kommer tillbaka efter besiktning där han fått nedslag på just dämparna
biltema brukar ju också kallas "socialen" :-)

Second place is the first loser
Är det någon spm vet något om Micros bromsbelägg?? Kvalité, slitstyrka?

önskar köpa sido- och bakkjol till E30 83-87
Visa användare
933
Cosmos
BMW 520i -86
Har kört med Micro i 3månader nu och jag tycker dom är sämre nu än när dom var nya, har bara kört i lugn stadstrafik med dom...
Handla något annat än micro tycker jag...

//Cosmos
"Borrows My Wallet"
E28 Registret #160
Inspectah
Snål som man var så köpte jag oxå Micros förbannade bromsbelägg! Och dom släpper fan inte lite bromsdamm!
Köp nåt annat. =)

Jag har hört att Biltemas olja tillverkas av Statoil, om så är fallet är den nog rätt ok.

www.malte-racing.com
Visa användare
4.705
J.L
BMW M2-24
Priserna på Biltema är låga, men grejerna gör ingen glad. Vissa prudukter är kanske ok och värda sitt låga pris, tex.smörjsprayer fälgrengöring osv. Men aldrig att man skulle handka bildelar på biltema.

Jag kan aldrig tänka mig att Mekomonen och biltema har samma grejer, mekonomens delar är ofta lika med orginal, men de har å andra sidan höga priser också.

Skulle biltemas olja vara bra skulle de vara ett klipp, för den kostar nästan ingenting.
Jag tror att jag har hört att man tror att Biltemas olja är tillverkade av i stort sett alla oljeföretag nu.
Ingen som verkligen vet och kan lägga fram nåt dokument som bevisar??

FP
Köpte nya skivor till M5:an på Micro, fick brembo skivor för ett mycket förmånligt pris..

Kvalitetsmäsigt så tror jag att skivorna är lika bra som orginal.

/Jimmy
www.aspwebb.com
På Biltema kan man köpa nyckelringar, regnskydd, billiga fiskedrag m.m. men skulle aldrig köpa bromsar eller dylikt där. Någon dag måste du bromsa från 150 km/h till noll och då vill du gärna ha BMW original eller motsvarande...

Man anväder väl inte en sy-tråd till bilbälte heller?

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
ki
437
kingen
325i-93
100 % M3 optik
köp riktiga grejor de e inte så dyrt med riktiga belägg!!!!!!!!

Hur är då mekonomens bromsbelägg till E30? Kostar typ 250kr för frambromsarna, funderar på att köpa..

önskar köpa sido M kjolar till E30 83-87
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Min erfarenhet av biltemas bromsklossar är att de skriker/gnäller och skitar ner fälgarna mer än originalbeläggen.

Skiljer kanske 200kr mot originalbelägg - köp dem i stället!

Mvh
BO
28
BOJJEN
325i-91
här är det lite info om oljor.....

Länk

GERMANS HAVE MORE FUN
Pe
82
Petre
325 Xi -02
Biltemas bromsbelägg är inget vidare även jag har provat köpa dom till en e36 och som sagt har dom mycket mindre broms yta än orginal belägg!!
Mekonomen har godkända belägg om man ska ha orginal
men dom dammar väldigt mycket kanske inte mer än vanligt men... har för tillfället EBC belägg o det blir i princip inget damm alls, något trevligare att tvätt fälgarna!!!!

BMWCS # 4445
Pe
82
Petre
325 Xi -02
Glömde en sak en bmw del som jag starkt kan rekomendera från biltema är deras dimljus till E36 har köpt dimljus från biltema til alla e36 jag har haft!!
349:-/st dvs 698:- för ett par! det är ett bra pris
och kvalitets mässigt så e dom helt ok!

BMWCS # 4445
Richie L
Köp inte deras pallbockar! Rasade när farsan hissa
upp bilen!

Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet!
Xt
2.169
Xtracrispy
Bmw 745 Li 03
Hmmm, farsan har använt Biltema Pallbockar i över 15år, samma alltså, och de är lika bra nu som nya, och vi har till och med pallat upp våran chevrolet på dem(ca 2 ton)!

Ni verkar ha hakat upp er på beläggen, ni vet väl att Biltema säljer en triljon andra saker :)!

Vad jag hört är att många av sakerna man köper på biltema är egentligen omärkta original delar(a lá piratdelar), har dock ej belägg för detta!

Och vi har kört med Biltema dämpare på våran BMW 528i(ca 1500kg) i tre år nu, och vi bor på landet, och grusväg som enda utväg (mycket dålig dessutom), och de har hållit mycket bra med tanke på väglaget, och inga problem med SBP heller!

/Simon
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.