AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.142

Historik på en BMW 335i -07 från USA?

Sida 2 av 4
Ja, elektriskt uppvärmda stolar saknas. Värt att tänka på är att alla bilar för USA marknaden har ett annat däcktryckssystem än europeiska. De använder sig av separata givare i varje hjul. Något som även måste köpas och monteras i vinterfälgarna. Dessa är inte billiga att köpa.

En liten övrig notis. Främre stötfångaren har blivit utbytt mot en europeisk... Sen saknas M-sportfälgarna. Är den bakre stötfångaren M-sport?
fungerar Carfax på bilar i tyskland?
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Jajemen, det är den bilen ni länkat till!
Tack för alla åsikter och synpunkter, ös på mer! :D
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
Räcker inte ovanstående, jag hade duckat och köpt en annan bil i alla fall. :)

//Bjersér

BMW - over 200 (s)miles/hour
Hade aldrig köpt en usa import.
Ca
1.442
Carlee82
335ia e92 ´07 Frozen silver
328ia Touring ´96 Svart
330ia limo `03 Svart
garaget.org/Carlee82
Precis som Chris87 säger så är antagligen m-sport paketet eftermonterat. Har man fabriksmonterat m-sport så ska det finnas en "///M"-logga på ratten, M-fälgar och annan växelspaksknopp. Jag tror inte ens att det fanns att välja till i USA förän 2008.
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Jättebra med era synpunkter och kommentarer.
Men om vi säger så här, OM bilen inte är krockad, OM den är i riktigt bra skick (det vet jag redan att den är), hur är då priset med åtanke på att den är USA-import?
Skojar du med oss? Folk har pumpat din hjärna med info och du är fortfarande intresserad. Fråga dig själv varför m-paketet är eftermonterat. M-paket kom till 08:orna. Du verkar ej bry dig om infon. När du ska sälja den kommer vi väl få läsa "varför vill ingen köpa min USA-import" här på forumet.
da
1.996
danielb
I4 M50 -24
Inte svar innertak och cromelisten runt rutorna, det där är garanterad inte ett äkta M-paket.
Mi
2.004
Mixtus
E60 530i 2004
Jag ger upp. Alla varningsklockor ringer och det superfina skicket kan inte vara annat än ett resultat av mickel, fix och trix. Jag tror att vi i dekagon ser ett tydligt exempel på den köptarm som göder alla mätarskruvare.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Sevak:

Word!

Mixtus:

"köptarm som göder" ;) har aldrig hört uttrycket förut men symboliken är lämplig.

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
dekagon:

Priset är alltid för högt på en så pass ny bil vars historik inte kan bekräftas.

Mvh
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

FATTAR INTE varför dekagon inte gör en carfax-koll på bilen och sen slipper vi tårtkastningen här...

Kostar 300 kr

Är man så snål så man inte vill lägga dem pengarna när bilfan kostar 279000 kr då är det ju skandal...

Den kan ju faktiskt ha gröna papper..

Fast då hade nog bilförsäljaren skrivit det i annonsen:-)

Mvh Peter
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
haha vad håller ni på med? För det 1:a, det är INTE jag som ska köpa bilen. För det 2:a är bilen inte köpt än, för det 3:ee har ingen av er sett bilen? För det 4:e vet väl ingen av er nåt om historiken om bilen? (ni spekulerar).

Ändå kan ni redan nu avgöra att jag är dum i huvudet? Intressant fenomen. Jag börja förstå ryktena om Autopower ;-)

Jag ville ha era åsikter, så många som möjligt! Jag vill ha FAKTA, inte spekulation. Jag har skrivit att vi KOMMER ATT GÖRA EN CARFAX på bilen! Tagga ner nu!
de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
BTW så är jag inne på min 47:e bil just nu. Så "lite" koll borde jag ha. Så ni behöver inte dumförklara mig bara för att ni sitter bakom ett tangentbord och knappar.

Jag får tacka er få som ändå kommit med tips/idéer, det är värdefull hjälp! Ni andra som bara gnäller och är avundsjuka kan hålla det för er själva, eller förstöra någon annans tråd (eller skapa egna).
pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Ja nåt lurt är det iallafall med bilen eftersom den inte "ser ut" som en US-bmw.

Frontern är ju tex utbytt.

Men den kan ju va lite krockad bara:-)

Sök gärna o titta på det klippet som ligger ute på tv4 nyheterna där svensk bilprovning/motormännen berättar om USA bilar som lagats i baltikum och ibland är så ramsneda att de inte går att köra med knappt...Där var tex en vit 335:a som var ihopsvetsad på mitten, alltså 2 olika bilar....HM..

Inte konstigt att de flesta här duckar för Us-import!!

Var det bilhandlaren som berättade för er att bilen varit i baltikum o vänt pga skattereglerna? :-)

Mvh Peter

dekagon: Ett problem med USA-importer överlag är att de i mångt och mycket är ointressanta på begagnatmarknaden. Det finns många bilhandlare som inte vill byta in en sådan bil, då de anses vara en osäker affär.
Personligen hade jag vänt mig om och gått.
Om det är priset som lockar finns det många andra fina svensksålda objekt på Blocket för nästan samma pris. Några exempel.
Länk
Länk
Länk
Som sagt en carfax är rätt början. Sedan angående kommentarerna på autopower, man kan tycka vad man vill om dem men det är samma funderingar och prutskäl spekulanterna på bilen kommer att ha när man säljer den vidare efter några års brukande.

Personligen har jag lärt mig att köpa bil på rätt ställe snarare än till lägsta pris. Jag vill kunna reklamera problem, därför hade jag förutom carfax fokuserat på firmans affärsplan och ekonomi. Jag läste ovan att de tar en vinst på 15' per bil. Om sanningen ligger någonstans i den regionen tänker jag i mitt lilla huvud att den här firman kommer inte att hjälpa till om någonting behöver åtgärdas efter köp. De kommer i mån av en tredjepartsförsäkring i bilden att peka på denna tredje part som i sin tur garanterat pekar tillbaka eftersom konsumentköplagen är aktiv.
Uppgifterna i annonsen stämmer inte. Redan det är en dålig början. Främre stötfångaren utbytt brukar betyda krockskadad.

Med tanke på att du får denna Sv-sålda 335i Coupé-07 med 7310mil för 285tkr Länk utan att ha prutat. Så är den amerikanska VRÅLDYR.

Lämpligt pris OM den är fläckfri 200-210tkr för att man ska tänka sig avstå en europeisk. Inga värmesitsar, mätarhus/mätarställning med miles, utbytt främre stötfångare.

Vill man åka billigt är den här 335i Coupén som står i Baltikum lämplig. -07 med drygt 5000mil för 227tkr + regavgift färdig i Sverige OM den saknar tull/moms annars blir priset under 170tkr. Länk varför betala 100tkr mer för en likadan US-import?

Personligen hade jag köpt denna... Länk 230tkr inklusive europagaranti från BMW.

Stephan

de
214
dekagon
BMW 545iA M-optik 2004
Tack för kommentarerna. Har pratat med svärfar, han avblåser affären. Han tittar på svensksålda nu istället. Vi hittade en i närheten vi ska titta på :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.