|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har länge varit sugen på E31 och sedan flera år har jag bestämt att jag någon gång ska äga en manuell 850. Den senaste tiden har begäret stegrats och jag har därför sonderat marknaden. I mina efterforskningar har jag även hittat en både praktiskt och ekonomiskt framkomlig väg att konvertera en automatbil till manuell. Därför vore det kalas att hitta en 850 med kass automat. Min fråga är alltså om någon känner till en sådan som kan vara till salu. --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! | |
|
Är inte det att gå över ån efter vatten? För att det inte ska se hempulat ut så måste du ju ha en växelspakskonsoll från en manuell 850, ett pedalställ från en manuell 850, men det kanske finns en uppsjö på skroten? Efter det så måste bilen typas om för 3000SEK. Vad blir då vinsten i slutändan? Misstänker att det är svårt att fynda bland E31 i de lägre prisklasserna automatlådan till trots. Om ägaren till bilen med den rasade automatlådan inte finner det värt att laga denna så finns förmodligen en hel del ytterligare lik i garderoben om du förstår vad jag menar. Mvh Johan |
|
| Håller med. | |
|
Har kört både manuell och aut. e31,måste säga att jag föredrar aut. ,vridstark och inte alltför sportig karaktär gör sig nog bäst med automat... |
|
|
Kanske är som Spiidfriik skriver i sin sign. att han ska drifta med bilen. Säkert mer förutsägbart med manuell... /AGW |
|
|
Hej Jag kan förstå dina tankar. Det du ger dig in på är hundratals med timmar(allt inkluderat) av seriöst arbete. Det här kan kanske fungera som ramarna av lite hjälp när du tittar på en bil, betänk att skabbiga E31or alltid kostar multum att få till väl. Länk Om jag vore dig skulle jag kika ev. i tyskland efter en bil som är manuell, i Sverige finns dels väldigt få bilar som är manuella. Lycka till! Asken |
|
|
Jag tror att automaten från en 750 är samma som på 850, viket gör det väldigt billigt att hitta en beg automat om man hittar en 850iA med kass låda. En manuell låda kostar rejält mycket mer och är svår att hitta. (skall man regga om med manuell bör det nog monteras en originallåda) /Mats J |
|
|
Hej! Om du går in på Länk och jämför på diverse delar som du skulle behöva så kommer du att upptäcka att det skiljer på part nr på nästan varenda del om tanken är att hitta delar från E32 som skulle passa till E31, samt så får du nog leta om du skall hitta en manuell låda, drivlina, EML boxar, mm på skroten eller liknande. Som Asken skrev så blir det garranterat billigare att köpa en färdig E31 manuell E31á. Samtidigt så varför skall man förstöra dessa bilar det är ju bättre att bevara dom till eftervälden. Det kan nämnas att jag hittat ca 260 rullande bilar i Sverige än så länge. /Per |
|
| Per: vet du hur många av de 260 som är med M73-motorn? | |
|
Hej! 8 st /Per |
|
| Hoppsan, det var inte många! | |
|
Hej! Har du registrerat dig på 8coupe.com? Som info så har det skapats en ClubE31.se, mer info kommer. /Per |
|
|
Intressant. Är clube31.se en frifräsarklubb eller ligger den inom ramen för BMWCS? Och är tanken att skapa ett eget forum eller är tanken att husera här på forumet? [Som ber om ursäkt för att tråden kapas] |
|
|
Skickat power post. /Per |
|
| Jag har inte fått någon powerpost? | |
| Jag fick din men jag skickat två ggr skicka mig din vanliga mail på pp så skickar jag | |
|
Mixtus, vi får starta en egen klubb. Länk /AGW |
|
| Ha-ha! | |
|
Om du letade en defekt, manuell 850 så finns det en Länk som har en, i mina ögon sett, defekt färg men som när det gäller allt, smaken är som baken, delad. Mvh Asken |
|
|
Priset är ju helt ok för en manuell. Det gjordes välbara runt 1600 manuella 850. mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Bara att pruta och använda mellanskillnaden till att lacka fälgarna - gula! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.