|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Första 2-3 dagarna fick jag 10-mail, men inga telefonsamtal, och nu har det gått 8 dagar och det är stendött. Bilen är en 325i -06 som har gått under 8' mil med skaplig utrusning. Priset ligger (tycker jag själv) helt rätt när jag jämför med konkurenterna, både på blocket och mobile. Jag förstår inte vad problem är. se länk Länk Kommentarer & feedback önskas. Mvh Marin | |
|
Jag har haft samma problem tidigare. Antingen så har du is i magen och väntar på rätt köpare samt lägg upp några fler bilder. Eller så kan man göra som jag brukar göra, jag går in på en värderingssite och tittar på listpris hos handlare samt privatmarknaden. Kollade snabbt på din bil och såg att ditt pris ligger på handlar nivån.. Privatmarknaden 145´-156´. Kollade inte jättenoga så ta mina siffror med en nypa salt! Varje gång jag gått på dessa prislistor så har bilen vart såld inom några dagar! |
|
|
Först och främst är inte din bil modellår 2005? Så hamnar den iaf hos KVD-s bilvärdering. Instämmer med Wannabedivers, att du bör lägga upp flera bilder på din bil. En bild framifrån, en från sidan, en bakifrån, ett par innuti. När du tar bilderna så gå ner lite på knä så blir bilden bättre. Bilderna i en annons gör mera än vad man tror. Sen ligger du nog lite högt i pris. Många använder som sagt värderingssajter. Sen kan det ju iofs ändå ibland göra att du får ett högre pris än vad som anges i värderingssajten. 325-an är nog också tyvärr lite "mellanmodell", mellan de mer populära 320d för de som tänker på förbrukningen och en 330/335 för de som vill ha mera motor. Dock en härlig motor. Tycker också du skall ta bort +15.000 vid byte. Om du kommer i läget att du vill ta ett inbyte så ger du ju bara ett mellanpris och kan själv lägga på 15 tkr utan att för den skull ev. köpare vet du lagt på det. För båda parter är ju mellanpriset det enda viktiga. Skriv hellre "ev. inbyte" med ev. tillägg på vilken typ av inbyte du kan tänka dig. Bra att du kan tänka dig inbyte för det underlättar mycket för en köpare. Sen skall du inte vänta dig att bilen springer iväg så här i hösttider. Det tar längre tid för de flesta att sälja just nu. Ha is i magen, 8 dagar är ju ingen lång tid för att sälja en beg. bil i slutet av sept. Lycka till med försäljningen! |
|
|
Mina reflektioner är dessa... Uppgifter från Transportstyrelsen: Årsmodell:2005 ( tillverkad 2005/08 ) Antal ägare: 8 Senaste Eu-Regbevis del1+2: 2010-07-19 Många ägare på 4år? Har Du ägt bilen sedan i sommrast eller är den påställd då ( ej vinterkörd utav Dej ? ). Denna som jämnförelse är det bara 3 ägare på Länk Min reflektion är att det känns konstigt att 8 ägare ( 4-5 privata ) som ratat din bilen tydligen? Men det är min personliga reflektion och hur jag sorterar/väljer bland olika objekt. |
|
|
Antal ägare är för mig som faktiskt är spekulant på E90 325 ganska ointressant. Nästan alla bilar har gått som tjänstebilar och då blir det ett helt gäng ägare på papperet utan att det betyder något. Nu vet jag inte exakt vad som gäller i det här fallet dock. För mig saknar bilen dock väsentlig utrustning, främst då xenonljus för att bli intressant. Kanske är jag inte representativ som spekulant (eller så är jag just det) så för mig skulle priset behöva gå ner till ungefär 140' innan det blir intressant. Det finns helt enkelt för många andra bilar i den prisklassen som har mer rätt utrustning. Sedan MÅSTE du ha fler bilder. Hälften av försäljningen görs framför datorn. Man måste bli sugen på bilen redan i annonsen, annars gör sig folk inte besväret att åka och titta. Att bilen skulle bli värd 180' vid byte är också något jag skulle ta bort direkt ur annonsen. Det sänker trovärdigheten för dig som säljare. Länk Länk! Länk ------- //Lövet |
|
| >Andreas, delar helt dina synpunkter | |
Roffa1 |
Törs man vara helt ärlig? detta är absolut inget påhopp mot TS, men namnet i annonsen får nog många intresserade att bli tveksamma. Hade det istället stått Sven Karlsson så hade bilen förmodligen redan varit såld. (efter div prutning) |
|
Tycker oxå att du Marin skall ta till dig andreas_lofgren´s synpunkter. Själv personligen tycker jag att du har helt enkelt för högt pris. Sen att bilen har haft 8 ägare talar inte direkt för din fördel heller. BMW M-POWER |
|
|
Tack för synpunkterna. Jag kommer börja med att skriva ett svensk namn, tydligen är många SD anhängare bland BMW köparna. Mina reflektioner: -Xenon + sportstolar står högt i kurs, medan helskinn inte är så eftersökt. -Jag valde att sätta ut bara en bild för att få mer mailkontakter. Tydligen fel taktik. Vid uppdatering kommer full pallet av bilder. -Antal ägare är relativt ointressant för mig, bilen kondition desto viktigare. Jag byter bil relativt ofta, och nu ligger diesel högst på listan. -Priset kommer justeras. Vid inbyte +15' kommer tas bort. Vilket utgångspris rekomenderas? Den kommer bli såld till slut....det är bara frågan om tid och pengar :) Mvh Marin |
|
|
För mig bör en väl utrustad 325i vid privatsälj ligga runt utropspris kanske vid 150-160. Firmorna lägger ut dem mellan 160-175 verkar det som. Din som privatbil kanske kan säljas nånstans runt 140'-145'. Men det har ju hänt saker förr och inte för så länge sedan var det någon här på forumet som lyckades dra iväg en 325 tomhylsa för 165 om jag kommer ihåg rätt. ------- //Lövet |
|
|
Några spontana synpunkter. Något högt pris i förhållande till utrustning. (xenon är inte viktigt för mig, men däremot sportstolar) Bilen ser fin ut men det krävs fler bilder. Teckna blockets begagnadförsäkring. För in rätt årsmodell. Är det 2005/08 eller 2005/09 som gäller Förstår att det är ett dilemma att ha ett utländskt namn när man ska sälja sin bil. Men jag tycker det bästa är att skriva ut exakt vad man heter och stå för det. Står det Åke Andersson i annonsen och någon svarar med kraftig brytning går den bilen bort direkt för mig, känns inte som en ärlig person jag vil göra affärer med. Annars tycker jag annonsen är välskriven och innehåller lagom mycket information. (refernsen till 320 och 330 känns onödig men jag antar att det är förtäckta sökord) Lycka till! |
|
|
Tillverkad 2005-08 enligt Transportstyrelsen. Bilen är inte en -06a. ------- //Lövet |
|
|
Behåll ditt riktiga namn fast än det det kan avskräcka ngr. Bättre att vara ärlig och stå för sitt namn och härkomst än att spela svensk som vissa försöker göra och misslyckas, sen om ngn inte köper din pga ditt ursprung är en annan femma. Rasism har alltid funnits ocj kommer att finnas... BMW M-POWER |
|
|
Håller med GINO, Behåll ditt riktiga namn det är det enda rätta. |
|
|
Det står ju i annonsen att det bara är två tidigare brukare, men enligt Transportstyrelsen är det 8 ägare på bilen. Är det alltså fem bilfirmor som är de andra ägarna då? Marin du skrev: "-Antal ägare är relativt ointressant för mig, bilen kondition desto viktigare. Jag byter bil relativt ofta, och nu ligger diesel högst på listan.: Det kanske är ointressant för dig, men nu är det inte du som ska köpa bilen så nu gäller det vad som är viktigt för potentiella köpare. De kanske avskräcks av ägarhistoriken. Är dock skicket på bilen väldigt bra får du se till att övertyga eventuella intressenter att komma och kolla så att de får se det. Annars får jag väl instämma med övriga, för högt pris samt för få bilder. Detta är ju något du ska justera skriver du, samt redigera texten i annonsen. Såld blir den alltid! |
|
|
Min ligger bland de 5 billigaste på blocket, varav 2 st är helt snikutrustade. De övriga 2 ligger 6' lägre men har mindre utrusning och har gått något längre. (sökte på alla 325 under 10' mil) Så resonerade jag när jag satte ut priset på 165'. Jag kanske skall sänka till 155' och slänga med blocketgarantin, men då är det i princip färdigprutat. Bilen är felfri och i väldigt fins skick samt går riktigt bra. Det är inte så att jag MÅSTE bli av med den eller behöver pengarna snabt, mao, jag kommer inte att slumpa bort den. |
|
|
Det är så här Marin att antal ägare inte ointressant,för... Om en bil är 4 år med 8 ägare inblandade ( inkl handlare ) så är den bilen för mej och säkerligen för andra mindre intressant än motsvarande bil med 2-3 ägare. Anledningen är enkel,om 1-2 personer äger en bil i låt säga 12000 mil innebär detta vård och omsorg av bilen,knappast om 8 ägare är involverad och detta på 9000 mil ?! Tycker det säger sej självt? Blir mest hyrbilsägande. Sen vad Du tycker är rätt eller fel pris kvittar,för marknaden råder. Idag är det kräsna spekulanter och tyvärr är det dåligt betalt för beg bilar idag oavsett årsmodell. Har Du testat fråga ev bilhandlare vad Du skulle få i ett ev inbyte? |
|
|
Håller med Alex84. Men enligt dig har du inte bråttom att sälja, då är det bara låta ditt tålamod ta över och hoppas att du får dem pengarna du begär. Men om du inte får ngn respons på din annons, skulle jag tydar det som att ngt saknas eller är fel. BMW M-POWER |
|
|
Helt klart saknas xenon och sportstolar på min bil. Nått att tänka på nästa gång jag köper en 3-serie. 155' i utgång bör je resultat. |
|
|
Det verkar va lite svalt just nu på begmarknaden... la också ut min 325:a för en knapp vecka sen, och det har mest varit svar i klass med "du får 140 tusen - ok?"..... Man blir så trött, men ha tålamod så dyker rätt köpare upp :-) Min annons (som jag också gärna tar emot synpunkter på - inte för att jag vill kapa trådskaparens tråd, men det kändes lite som samma ämne...) Länk |
|
|
Jag har sett din...ser riktigt läcker ut. Jag skulle själv betala 10' mer för din jmf med min *haha*. Vi bor 40mil ifrån varandra, så vi kanske inte är riktiga konkurenter haha |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.