AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.489

Var beställa kamaxel givare?

Sida 1 av 2
Hade tänkt byta kamaxelgivare på vänster bank så fort jag kan komma över givare. Någon som har tips på bra ställe att beställa ifrån?

Sist skulle jag ha en bensinpump, gav jag upp att letade internet site och köpte av bmw för dryga 4k. 1 vecka senare var det någon som postade att dom beställt original pump från någon tysk sida för halva priset. vill inte gå på samma nit igen :D btw vad heter kamaxelgivare på tyska?
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Länk
Länk

Tackar. Dock hittar jag inte givare för M5 hos schmiedmann. Eller är det samma som för 535I och 540I?
Bästa och smidigaste är väl bara att ringa BMW och beställa en givare?
Nu vet jag vad BMW tar men om man ska kolla på trenden är det ofta dubbelt så dyrt mot övriga återförsäljare även då det gäller original. Så bäst vet jag inte men möjligen smidigast. Så för att återkoppla till min fösta fråga så vill jag inte gå på "niten" av att bara rusa iväg till BMW och köpa i stället för att kolla upp alternativ.
-P
544
-Per-
M5 (03.01)
Nockenwellensensor heter det på tyska.

sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
bahum, bra fråga. Ring och kolla.

Annars rekommenderar jag Meca, dom har ALLT. Tror dom har som policy att alltid vara 30% billigare än original.
Är det en sådan här:
Länk

Priset vet jag inget om, vad kostar den på BMW?
Precis en sådan. En av dom iaf sen ska man ha den till avgas också. Jag vet inte vad dom tar på BMW men ska ta och kolla upp det nu.
Dom tar 1095kr st på BMW
Vart du än köper, se till att köpa original är mitt tips.
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
Har du kollat om du verkligen behöver mer än en?

1100 kan man ju lägga på något annat till bilen menar jag. :)
Så nu är dryga 2000 spenderade och någon på bmw har råd att gå på middag. Tyvärr hjälpte det inte mitt problem så jag fortsätter felsöka. nästa är att hoppa på lmm:er och stift.
Hade varit kul att träffa upp någon i stockholm med lika bil för att jämföra motorljud och annat man inbillar sig är fel:D
Hör av dig i helgen på mobilen, jag har begagnade Lmm liggades som du kan prova.. Kommer vara hemma imorgon eftermiddag, det är bara att komma förbi!
KANON. Jag tar budet:D Då slipper jag changs beställa lmm:er!
Du är välkommen! Hörs imorgon!
gO
1.407
gOry
335i Touring
Inget som syns på en diagnos? Jag har carsoft med interface ifall du skulle behöva hjälp!
Tack för erbjudandet Gory. har själv carsoft men får inget på felmeddelande.. ja om man nu inte räknar med den där #"!¤"# airbag lampan som börjat lysa.
Fick låna Lmm:er och bytte samtidigt stift. fick tillbaka dryga 50hk.. mycket trevligt dock så dök det upp en felkod precis då jag skulle parkera bilen. motorlampan började lysa och carsoft ger mig förljade.
dme: 73 speed-signal interrupted

någon som vet vad detta kan vara?
Surt! Vet inte vad som ligger bakom felkoden.. Går bilen bra, eller började den också busa?
Den går prima. Var mycket snällt att låna ut dina lmm:er till mig så jag fick testa.
Dock har jag kvar lite av det där "burrandet" på lägre varv. Men ska ta och beställa nya lmm:er nu iaf. hade du kontaktuppgifter till han du beställde ifrån?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.