AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.769

Spec 118d 3d

Sida 5 av 6
Skulle behöva ett snabbt svar ang. bluetooth. Kanske hinner ändra om bilen inte gått i produktion än...

När jag beställde fanns bara blutooth för 7500 kr. Nu finns det en business variant för 2800 kr, vad innebär den? Innebär den att jag inte får någon extern antenn på taket samt att jag inte kan ansluta telefonen i bilen via en adapter? Om jag får bluetooth-uppkopplingen så det funkar så skulle det absolut vara värt 2800 kr.

Mycket tacksam för snabba svar!
Precis som du skriver så missar du några funktioner men huvudsaken är ju ändå att du får med handsfree funktionen. Tror inte att takantennen följer med... Mobilen kan du ju ladda i 12-volts uttaget och spela musik genom AUX eller USB om du nu har valt till det. BMW har alltid tagit sjukt mycket betalt för sin bluetooth lösning men nu äntligen kommit med något billigare. Jag hade lagt till bluetooth business!
Precis som du skriver så missar du några funktioner dessa funktioner har du bara nytta av om du har BMW GPS Professional
Tack! Jag har nu valt till bluetooth business, i sista sekund!
Jag skickar fram ett par frågor till, i väntans tider:
Behöver jag ha en USB-kabel från Bmw för att kunna koppla in iPoden till USB-uttaget? Eller går det fint med kabeln som hör original till iPoden?

Om jag ska använda ett USB-minne i USB-uttaget, behöver jag då föra över musikfilerna på något speciellt vis? Vid användning av USB-minne, kan man styra musiken helt från bilens radio och ratt då?

Tackar...
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Med iPod Räcker det med vanliga kabeln, men med iphone måste du ha bmws kabel.
Nu är bilen i en hamn någonstans i Tyskland. Hoppas färjefärden går bra.

Kom på en sak ang. dragkroken. Jag utgår ifrån att originaldraget är avtagbart(!?), men, plockar man av det helt och lägger det i bagaget eller fälls det in under bilen som på ex. vis E9X?
Dragkroken är avtagbar. Du tar loss den och placerar den i den medföljande hållaren i bagageutrymmet.
Nu har bilen kommit till handlaren. Wiho! Jag var där och kikade idag och blev mycket positivt överraskad.

Jag hämtar bilen den 10 februari efter att den lackkonserverats. Det ska även monteras ändrör i matt krom, ribbor i grillen i krom och stänkskydd fram.

På länken nedan kan ni se lite "pre-shots", dock med mobiltelefon i dåligt ljus, så ha överseende med bildkvalitén. Fler bilder kommer efter leverans.

Länk

Jag tycker att Karmosinröd 3-d i kombnation med chromeline och tonade rutor blev skitsnyggt! Blev även glad över att backspeglarnas inramning och fäste var i höglans svart! Trodde det bara var med shadowline!?
Diggade även lädret, lite gråbeige, mycket snyggt... Docka var interörlisterna lite väl blanka, dem glänste liksom, ska längdslipad aluminium göra det? Trodde de skulle vara mer matta.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Kanon snyggt:)
Väldigt lyckad! Hade en offert på en exakt likadan - 3d röd, chrome, beige läder, längdslipad - 123d innan jag köpte en ung begagnad istället. Gratulerar!
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Grattis! Jävlar va snygg den är. Är det hajfena som antenn?

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Ser mycket bra ut. Nästan samma spec som vår 118d:)
Stort grattis till en fin bil.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Roligt att se en välutrustad 1:a utan M-sport men ändå med det lilla extra som gör så stor skillnad. I Göteborg kryllar det med 1-serier bilar med antingen M-paket eller nästan ingenting alls, blir så tråkigt för oss spec-nördar :).

Stort grattis!
Tackar!
Tycker själv den blev väldigt lyckad.

audinisse: Nej, tyvärr, om det ändå vore det...

Någon som har tips på kortare antenn som inte försämrar radiomottagningen? (Bmw original??)
Kan man byta antennens fäste till ett i bilens färg?
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Hej WGN Jag köpte den kortare antenenn och har inte märkt att det skulle va så mycket sämre mottagning. Har sett att schemann har en hajfena bmw orginal. Olackad för runt 1000:- lappen
audinisse: Hajfenan klarar jag mig bra utan...
Var köpte du din kortare antenn?
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Hos bmw återförsäljaren. kan kolla artnr: tills imorgon
Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
WGN: riktigt snygg etta du fick ihop, du lär nog inte bli annat än nöjd. Knappt 5 dagar kvar nu. :)

Beställde själv min första BMW idag, en Alpinvit 116d med advantage (0kr) och komfortpaketet, samt Xenon och sportstolar. Tyckte att ljudet var helt okej när jag testade det så jag struntade i Radio Professional och Hi-Fi. Försäljaren erkände att ljudet inte var något att hänga i julgranen i de tidigaste ettorna men att BMW hade fått bättre ordning på det sen. Är ingen audiofil så... :)
Leverans i början på april, känns som en evighet... :(
Imorgon var det dags då...

Tanken var att jag skulle ställa bilen i garaget fram till våren för att slippa köpa vinterdäck och för att undvika en vinters saltsörja. Imorgon skulle jag alltså kört bilen, med sommardäck, från handlaren direkt hem (ca 10 mil). Idag har det varit strålande väder med helt torra vägar, fantastiskt! Men... Varför i h¤%&/?e ska det bli pissväder just imorgon?? Stora mängder blötsnö?? Varför??

Troligtvis låter jag bilen stå hos handlaren tills på fredag. Jaja, ska dit för att göra upp affären imorgon oavsett. Så då får man ju provsitta lite i varje fall! =) Ska försöka ta några bilder.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.