AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.770

Spec 118d 3d

Sida 1 av 6
Ska inhandla ny 118d till frugan och har ingen erfarenhet av 1-serien sen innan så skulle behöva er hjälp.

Specen ser ut som följer:

118d 3d
Karmosinröd
Beige läderklädsel
Advantgepaket m. klimatautomatik
Comfortpaket
Dynamicpaket
Interiörlist aluminium längdslipad
Xenonljus
Chromeline exteriör
Förvaringspaket
Rökarpaket
Fällbara nackstöd bak
Dryckeshållare
Dragkrok
Dubbeleker 222 med vinterdäck

Ev. Hifi proffessional, ni som har det... hur upplever ni ljudet?

Radio professional, vad innebär det mer än en större skärm?

Det var nog det. Som sagt så är jag inte hemma bland 1-serien, så vore mycket tacksam för synpunkter och tips på utrustning. Tack!
vet inte om sportstolar ingår i nån ab paketen annars hade ja lagt till det och sedan valt lemonskinnet istället för beige.. ganska lika fast lemon är mer vitt och i mitt tycke snyggare
Ur
184
Urma
118d -08
Man sitter säkert jättebra i sportstolarna om man är i storleken M, L, om större så bir det för trångt!
Sportstolarna ingår i dynamicpaketet. Ett måste enligt mig.

Någon som har erfarenheter kring hifi- och radio proffessional?

Helljusassistenten, bra eller bara irriterande dålig?

Någon som haft eller har en karmosinröd bil, hur är färgen att hålla vid?
lägg till harman/kardon då har du ett riktigt bra ljud då behöver du inte fundera.
Jag hade ändrat/lagt till följande:

-Vindruta med grå överkant
-Anthracit innertak
-Lemon läder
-Nöjt mig med hifi högtalare istället för HK system. Så mycket bättre låter dom inte.

Niclas116:Jag tycker det är ganska stor skillnad mellan systemen i min förra 130i var det hifi systemet nu har jag Harman kardon, mycket bättre tryck i basen ock en klarare diskant.
Ett tillägg HK har 10 högtalare
HIFI systemet har 8 högtalare
Min fru vill ha bilen ljus inuti, därav beige läder och inte anthracit innertak.

Vad ska den grå överkanten på vindrutan vara bra för?

H/K för drygt 12´ känns lite overkill. Är det värt att lägga 5´ på Hifi Proffessional, mycket bättre ljud än original?

Jag undrar fortfarande om Radio Proffessional, vad är det mer än en större skärm för drygt 2´?

Tänkte lägga beställning idag. Något annat jag missat?
Originalljudet är rena katastrofen duger bara att lyssna på p1,p2
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Tänk på att klimatanläggningen som ingår i Advantagepaktet iaf tidigare bara var den manuella ac:n, se till att vara säker på att du får klimatautomatik.

Orginalljudet är katastrof ja, 5000 för Hifi känns som väl investerade pengar

PDC fram saknar jag på min bil, det hade jag lagt till om jag fått speca den idag

BMW CS #5139
wgn: lemon är ljus inuti men mycket snyggare.. ska försöka hitta en bild så du får se själv
mycket snyggare enligt mig bör tilläggas
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Bluetooth för telefon är det bästa jag haft i en bil, så det rekomenderar jag, 5' för hifi låter ganska vettigt också!
ps
377
psike
M240i xDrive -19
HiFi-pkt är ett måste, för orginalljudet är ju fruktansvärt. Om det är värt ett steg till för "HK" låter jag vara osagt (tror inte ens det fanns när jag beställde min bil).

Radio pro tror jag krävdes för endera USB eller hifi-pkt för min del och var väl också enda anledningen till att jag valde den.

USB skulle jag iaf itne välja bort - men det beror ju lite om man har någon användning utav den.

Vindruta med grå överkant har man för att slippa småkisa mot ljuset utifrån, extremt bekvämt. Detta var mer eller mindre standard på bilarna förr i tiden men har med tiden gjorts om till tillval vilket har gjort att många glömt att lägga till det. Med tanke på att det kostar 900:- att välja till så är det inte så mycket att snacka om.
au
252
audinisse
BMW 330dx -16
Hej jag skulle absolut valt till helljusassistansen funkar hel underbart bra. likaså blåtanden till telefonen, bra ljud. däremot har jag pro. stereon med HiFi högtalare. och ljudet är sådär, Välj, H/K om ni är musiknjutare. regnsensorn funkar ochså kalas fint. Lycka till.
En vän till mig har läder lemon i sin 330xd. Efter 3 års användande är det inte särskilt fräscht längre. Allt syns och det blir extremt skitigt och slitet, så det går bort. Dessutom är ju bara stolarna och dörrsidorna i den ljusa färgen, resten svart, vilket gör att det blir för mörkt.

Så om jag förstått det rätt bör jag överväga:
- Grå överkant på vindrutan
- Hifi-Proffessional ("radio proffessional": någon som vet vad man har det till om man inte har bluetooth eller USB?)
- Helljusassistent

PDC fram - nja.. vad ska det vara bra för?? Kan du inte parkera J.L? =)
RY
155
RYN
545e -21
Radio professional spelar MP3 vilket inte business gör, i alla fall inte på min -07.

PDC fram är inte så onödigt som det låter, sikten är verkligen dålig.

/Ronny
Fördelarna med radio professional är att du får med restvärme funktionen, numera kallad "parked/blower". Restvärmen följde med klimatautomatiken fram till modellår -09 men nu måste man ha radio professional för att få det. Du kan även se och styra färddatorn på professional, se låttitel/artist om du spelar en mp3-skiva. Business radio from -08 spelar iof också mp3-skivor men där ser du inte titel osv.

Servotronic är också något du bör överäga. Gör att styrningen blir avsevärt mycket lättare.
Ah, tack för tipset om servotronic Niclas! Får nog provköra en extra gång och känna efter om det behövs.

Har jag fattat rätt: Om jag inte ska spela mp3, inte ska ha bluetooth-anslutning, inte usb anslutning - men jag ska ha Hifi-pkt, då behöver jag inte ha Radio Proffessional? 2500 kr för en annan display känns onödigt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.