|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Du kan ladda ipoden via USB-anslutningen, spela upp musik från den, styra den via radion och knapparna på ratten. Du får även möjlighet att spela upp mp3 filer från ett USB-minne vilket är riktigt smidigt. | |
| Blåtand är bra men den funkar inte ihop med alla telefoner... har man öronsnäcka eller dyl. funkar det också... | |
| Vilka telefoner funkar det inte med? | |
|
Man kan kolla här: Länk Nu finns 70 telefonmodeller som är testade och som då fungerar (fast inte alltid alla funktioner). Fler telefoner kan fungerar men då måste man testa själv. Telefonen jag hade när jag köpte min bil var jag tvungen att byta då den inte funkade ihop med bilen... (Nokia 6110) |
|
| Men den funkar väl som ett vanligt blåtands headset? | |
|
Nää med prof radion är möjligheterna begränsade till telefonbok i radion och lite andra enkla funktioner. Har man iDrive så finns det mer. Här nedan en lista, vet ej om allt nedstående gäller ettan, kanske bara senaste 7:a men dessa möjligheter finns i princip via bluetooth: Telefonera: Manövrering via kontrolldisplayen Ljudkvalitet Indikator för signalstyrka Indikator för roaming Växla mellan samtal/konferens Samtalslistor Telefonbok: Adresser Kontaktbilder Telefonbok, SIM-kort Datakommunikation: BMW TeleService Office: Allmänt SMS Kalender Arbetsuppgifter Anteckningar Ljudåtergivning via Bluetooth: Ljudåtergivning Manövrering via kontrolldisplayen Lite mer iaf än bara headset... |
|
| jag har ju via idrive men använder typ aldrig någon av dom funktionerna utan tittar bara på skärmen vem det är som ringer, men om man bara vill ha "telefon" så borde den ju funka som vilken handsfree som hellst? eller? | |
| Men inte, funkar inte ihop med "alla" telefoner... vet ej varför... | |
|
Nu har jag även valt till USB! Stereon förtjänar det... Blir även 17" med vinterdäck, istället för 16". Till sommaren får vi se vad jag hittar på. |
|
| Ett råd. Ha 16" på vintern. Med tanke på hur dålig fäste vår 120i har med 16" dubbdäck kan 17" knappast vara någon höjdare. | |
|
Någon som vet om CSL-fälgarna finns i 17" att ha som sommarhjul? Har nämligen bara sett 18" men hade velat ha 17". Det är någon här på forumet som har CSL-fälgar på en titansilver 3-d 118d, skitsnyggt! Minns dock inte vem. |
|
| Vad fins det för alternativ till CSL-fälgarna, några liknande? Gör inte BBS några liknande fälgar? Tycker alla Bmws originalfälgar till 1-serien är så jäkla tråkiga. | |
|
Jag fortsätter prata med mig själv här... Dotz, vad är det för kvalitet på dem? Dotz Mugello var rätt snygga. Är annars inne på någonting liknande CSL, BBS Le Mans/Challenge eller då Dotz Mugello. Vad finns det mer som liknar dessa fälgar? Är det 5/120 ET40 jag ska kika efter till 1-serien? Tacksam för tips på fler snygga fälgar till 1-serien (helst i 17")! |
|
|
Då hakar jag på här. Letar själv efter ett par snygga 19 tum till vår lilla 1a. Här är några alternativ jag kan tänka mig: Länk Länk Länk //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Stefan: Hade väldigt gärna tagit 19" jag med, men då det först och främst är frun som ska ratta bilen går gränsen vid 17". Ett par fälgar har ju gått åt på tidigare bilar... Så inte större än 17" denna gången. =) Fälgen du länkade till i mitten, vad är det för tillverkare? Den var riktigt snygg! Länk |
|
|
WGN: Min däckhandlare säljer detta märke. Vet ej vad det är för leverantör men fälgarna ser bra ut live och ligger på helt rätt prisnivå. Jag kan kolla pris i morgon. PS. Ska titta på en 123d i morgon DS. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Gärna det Stefan! Du kan ju kolla vad det finns för snyggt i 17" också om du har lust. =) 123d säger du, provade den förut också - fin motor, men inte nödvändig till frun! Någon som vet vad det är för fälgar på den svarta 128i:n (enda 17" på sidan)? Tycker det ser väldigt mycket ut som Bmw original till någon annan modell??? Länk |
|
|
Min första post här på forumet, blir snart BMW ägare för första gången! Har beställt en 118d som jag kommer hämta ut om ca en vecka. Har följt alla diskussioner ovan, men har funderingar kring vinterdäck... Jag hade mer eller mindre bestämt mig för att köra på 18" hakka7 friktion. Jag kör mestadels i stan men såklart även en del motorväg å mindre. Blev lite fundersam när alla nämner att det är idiotiskt och att bilen är så sjukt hal. Någon som kan bekräfta detta? Måste finnas nån som kör på 18" och VET hur bilen beter sig!? Är ju fortfarande en helt ny bil med antisladd/spinn... |
|
|
Har idag kört i den första riktiga halkan med vår 118d och jag är verkligen nöjd med hur bilen beter sig. Ett måste enligt mig är att välja riktigt bra däck, vi kör med hakka 7 dubb och det har inte varit några problem med fäste utan det tuggar på riktigt bra. Kan varmt rekommendera dessa däck:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Stefan: Kör du på 16" till vinterdäcken? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.