AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.767

Spec 118d 3d

Sida 3 av 6
MrsK
3. Ang "bälteshållargrejen" så var jag och pratade med BMW för att skaffa det till min coupé. Det verkar som att de slutat sälja den för att den fungerade för dåligt. Säljaren sa att bältet ändå kunde åka bak och bråka så tyvärr säljs den inte längre.
Var sitter de olika högtalarna i respektive system?

BMW Berra: Hur ser din etta ut? Köpte du den helt ny? Har du några inspirationsbilder att dela med dig av? =)

corzair: Har du några bilder på din etta? Intresserad av att se fler 3-d då det är den modell jag är spekulant på.
Hifi: 2 högtalare (mellanregister + diskant) i vardera framdörr. 1 bashögtalare under vardera framsäte. 1 mellanregisterhögtalare på vardera sida av insynsskyddet i bagaget.
Totalt: 8 högtalare.

H/K Hifi: 2 högtalare (mellanregister + diskant) i vardera framdörr. 1 bashögtalare under vardera framsäte. 2 högtalare (mellanregister + diskant) på vardera sida av insynsskyddet i bagaget.
H/K Hifi: Totalt: 10 högtalare.
Jag harHK systemet där sitter högtalarna enligt denna länk Länk.

Det är en 5-d köpte den helt ny
Chris87: Och hur är det på standardstereon?

Vilket system hade ni valt med tanke på prisskillnaden och ljudupplevelsen (vid val av H/K måste jag även lägga till Radio Pro. 2300kr)? Ska jag av andra anledningar lägga till Radio Pro. känns det nästan som jag även kan ta H/K. Jag vet redan din åsikt Berra! =)
I valet mellan Business CD och Professional CD hade jag valt den sistnämnda varje dag i veckan. Den ger fler funktioner och möjligheter. Sen hade jag valt till USB. Har man som jag kastat CD-skivor och gått över till USB och mp3-filer vill man inte gå tillbaka.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Jag har iPod via idrive och det är nog det bästa som finns:)
Absolut:) kolla in min profilbild så ser du lite, kan lägga upp fler om du vill se:) satsa på att tona rutor, vart 10 ggr snyggare när jag gjorde det:)
Nu är bilen beställd!

Specen ser ut som följer och går att ändra i ung. två veckor.

118d 3d
Karmosinröd
Beige läderklädsel
Advantgepaket m. klimatautomatik
Comfortpaket
Dynamicpaket
Interiörlist aluminium längdslipad
Xenonljus
Chromeline exteriör
Förvaringspaket
Rökarpaket
Fällbara nackstöd bak
Dryckeshållare
Dragkrok
Radio Professinal
Harman/Kardon ljudsystem
M-lädersportratt
Tonade rutor
LM fälg 360 med vinterdäck
På Bmw görs även en lackbehandling och eftermonteras kromade ribbor i grillen, ändrör i matt silver och stänkskärmar fram.

Slår på stort med stereon, så blir jag (och frun) förhoppningsvis inte missnöjd.

Något ni tycker att jag glömt?
Kan som sagt göra ändringar i två veckor.

Bilen beräknas anlända i form av en sen julklapp, dvs. ung. vid årsskiftet. Blir bästa julklappen på länge för familjen - röd är den också!

Bara för att med starkt kritiska fördomar testa, valde jag även till helljusassistenten. Så få jag se om den är så jäkla bra som många hävdar.
MrsK
Helljusassistent och kurvljus hade jag velat ha på min bil..........
Testade du servotronic?
Envisas fortfarande med "vindruta med grå överkant", verkar vara få som inser hur bekvämt det är för ögonen, dessutom kostar det endast 900:-.

Du bör även montera stänkskydd bak, bakpartiet blir smutsigt på nolltid...
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Om inte belysningspaket ingår i något paket tycker jag du bord slå till på de! Annars får man inte belysning i solskydden och det är ju rätt valör med belysning i handtagen:)
Sen vet jag inte hur du förvarar bilen men motorvärmare är aldrig fel:)

Grattis till nya bilen:)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Det här med grå överkant på vindruta gör exempelvis att en person som jag inte kan köpa bilen begagnad sedan. Jag är för lång så jag får titta genom det grå fältet. Skitstörigt.

-------
//Lövet
Jag har valt till grå överkant på vindrutan, glömde nämna det.
Lövet: Bara att beklaga, du får låta bli att köpa min bil i framtiden... =)

Stänkskydd bak tycker jag är så jäkla fult, särskilt när de är svarta mot den röda lacken. Jag tycker det är viktigast fram, känns som att den värsta skiten annars hamnar där. Bak är stora och extremt fula, medans fram är lite mer diskreta och nästan lika fula, men inte riktigt. =)

Corzair: Belysningspaket ingår i comfortpaketet!
Motorvärmare är alltid bra, det vet jag då jag har det på 320:n. Fantastiskt då jag är ute ock åker och ex. vis bor på hotell - bilen varm lagom till att frukosten är uppäten! Fruns etta kommer dock stå i garage i princip varje natt i vinter vilket gör motorvärmaren omotiverad.

Niclas: Testade inte servotronic, men testade en utan. Frun tyckte den var helt ok, så skippar servotronic. Pengarna går som sagt till bättre stereo istället. =)
WGN: Saknar fortfarande USB. =)
Är din fru som de flesta andra kvinnor ute i trafiken och jämnt sitter med mobiltelefonen vid örat tycker jag du ska välja till Bluetooth. Blir så himla trött på alla som sitter och pratar i mobiltelefon. De tappar fokus på vägen och blir riktiga trafikfaror.
MrsK
Chris87: Hehe snacka om fördom om oss tjejer. ;) Är man mer fokuserad på vägen om man pratar i bluetooth/handsfree än om man håller den i handen? Jag tappar fokusen vare sig jag håller telefonen i handen eller om jag pratar i handsfree. Jag undviker därför detta så mycket jag kan. Jag har visserligen automat så jag slipper hålla ratten med knäet medans jag växlar... ;)
MrsK: Inga fördomar, men här i Göteborg är det till 95% utav alla gånger någon sitter med mobiltelefonen vid öret en kvinna. Att prata i handsfree är som att sitta och prata med vilken medpassagerare som helst i bilen. Nu pratar jag om en riktig handsfree och inte något headset.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Bluetooth handsfree i bilen är 24miljoner gånger bättre än att hålla luren i handen! Det kommer vara ett krav från min sida nästa gång jag byter bil:)
Chris87: Osäker på USB. Kan jag exempelvis ha en iPod liggandes i bilen och även få den laddad? Vad klarar USB som inte standard AUX klarar? Det skulle i så fall vara för att få ipoden laddad å inte behöva ta den till datorn. Vad kostar USB?

Instämmer till fullo med att mobiltelefonpratande stör körningen avsevärt. Jag tror dock inte min fru pratar i mobilen allt för mycket just i bilen. Dessutom är det rätt dyrt med bluetooth, har ju redan plockat på en del... Kan inte sitta å bocka för allt, till slut lägger jag väl till navigation och taklucka också, eller varför inte automat? =) Får fundera lite över blutooth, tycker dessutom att det funkar sådär i mina andra bilar... Känns som att det blir lite väl mycket lull-lull för att vara en etta...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.