AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
43.775

Spec 118d 3d

Sida 2 av 6
onödig grej kanske men då du kanske itne ska ha många passagerar bak så kan man beställa det tvåsitsiga baksätet som har som ett litet fack eller vad man ska kalal det i mitten.. sedan vet jag inte om fällbara nackstöd ingår i paketen men förr kostade de ca 500kr vilket itne är så farligt och är värt att lägga till
Mina modifikationer:

Beiget eller svart helläder
Taklucka
Bluetooth för handsfree
EJ dragkrok
EJ xenon (ja, faktiskt)
Om du inte behöver usb, bluetooth, hk sound, restvärmefunktion och större display så kan du skippa radio professional och istället köra på business med hifi system.

Bra att du testar en bil med servotronic!
Vad tycker ni om färgvalet då? Hur är Karmosinröd att hålla vid, den blir inte lätt sliten/matt i och med att det inte är en metallic?

Någon med bild på tredörrars 1-serie karmosinröd?
min granne har en karmosin röd 118d 3-dörrars och med lemon skinnet.. ser riktigt riktigt bra ut
Jerry: Har din granne chromeline-lister runt rutorna? Hur ser det ut i så fall, tror det skulle vara riktigt snyggt. Vad har han för fälgar?

Tycker också lemonskinnet är snyggt, men det är så jäkla ömtåligt. Plus att resten av inredningen är svart = för mörkt.

Någon som vet om man kan beställa m-paket till karmosinröd, verkar inte så när jag bygger bilen på Bmw:s hemsida. I sådana fall får jag vara utan m-paketet.
RY
155
RYN
545e -21
Jag har en karmosinröd 120d med m-paket. Den är ju i och för sig en -07 så det behöver ju inte innebära att kombinationen finns att beställa idag.

Tyvärr upplever jag bilen som alldeles för stötig med sportfjädringen så därför ska den nu säljas efter bara 3 månader i min ägo.
Länk nej grannen har en som ser utsågär dvs ingen chromeline.. det har gått att bestälal m-paket till karmosinröd förut men vet itne hur det blir om man vill ha chromeline till, på de andra modellerna går det ej att ha chromeline och m-paket ihop
Chromeline finns inte till 5-dörrars versionen. På 3-dörrars versionen går det att välja chromeline tillsammans med M-sportpaketet.
chris87: tänkte mer på 3-serien och 5-serien.. mig veterligen så går det itne att få chromline i samband med m-paket till dem såvida man inte beställer det som individual utrustning
WGN: ett tips.. karmosinröd heter crimson red på engelska så sök på det på google så får du upp massvis med bilder
Någon som vet varför man inte kan beställa Karmosinröd tillsammans med M-paketet längre?
Den djuphavsblåa med chromeline och ljust skinn kan nog vara riktigt stiligt.
Eller alpinvit fungerar också väldigt bra med chromeline.
BM
71
BMS
320 CiA -03
635 CsiA M-optik -88

BMWCS #07946
Professional radio och HiFi högtalarsystemet är def. värt att lägga pengarna. Helt ok för det priset, du lär inte ångra dig! Har belysningspaket på min E87, kanske inte det allra viktigaste men man uppskattar det nu på hösten/vintern. Ser rätt coolt ut med dioderna i dörrhandtagen.

Sen tillhör jag en av de insnöade som tycker att antrazit innertaket bara är måste...
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Man får upp färddator funktionerna i radio pro.
Provrullar en 118d 3-d idag och imorgon. Ingen kraftmaskin direkt men pigg för att vara så pass liten motor och liten bil. Jag stör mig dock på några saker:

1. Bilen "drar" iväg emellanåt på 2:ans växel. Ex. vis efter ett gupp då jag efter guppet släpper bromsen med 2:ans växel i, den drar utan att jag gasar. Varför gör den det? Lite irriterande och ovant.

2. Start/stop. Är ovan men man kanske lär sig, eller förresten det är ju fruns problem, jag ska ju inte köra den särskilt ofta... Ibland stängs motorn av när jag lyfter kopplingen och ibland inte, hur funkar det egentligen?

3. Bältet sitter för långt bak. Jag (och särskilt frun) tycker att bältet sitter lite väl långt bak när man ska försöka fiska fram det. Finns det någon "bältesassistent" man kan skaffa till en 3-dörrars?

4. Originalstereon suger. Hör ju knappt vad Fylking-gubben säger på morgonen. Professional är ett måste, tvekar inte alls där längre. Funderar till och med på H/K då professional kanske inte är tillräckligt? Är det värt 10 000 + Radio professional (2300 kr) dvs. nästan 13 000 kr för H/K eller ska jag stanna på Hifi pro.?

Tacksam för svar då beställning ev. läggs imorgon.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
1.Att bilen drar iväg lär man sig, är så "stark tomgång" lite läskigt första gångerna när man Kommer fram mot en korsning men efter någon vecka märker du det inte längre:)
2.För att start och stop ska fungera måste ett gäng parametrar vara uppfyllda, tex att motorn och varm och att det inte är mindre än 3 grader ute!
3. Jag har för mig att det ska finnas någon slags arm som håller fram bältet men är inte säker!
4.helt rätt orginal stereo suger men jag har hifipro i min och är jättenöjd, klart h/k är bättre men man kommer rätt långt på hifi:)
MrsK
Jag har originalstereo i min 09'a 120d coupé och tycker den suger stenhårt på radio! Men med mp3-skiva eller iPhone via aux så duger ljudet efter lite smårattande på eq'n. Så ta med dig en mp3-skiva och testa innan du bestämmer dig för att lägga ut dyra pengar på uppgradering av systemet. Om man saknar lite tryck i basen så kan man säkert byta ut högtalarna under stolarna.
WGN:Satsa på HK har det i min, mycket bra ljud.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.