|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
-Hej! jag kör en 325d -07 som jag tycker har ett jäkla bra bottendrag och den går riktigt bra tycker jag! -Men undrar ju hur en 330d är i jämförelse eller 335d, som ju borde gå äckligt bra! -Är det någon som provat alla 3 och kännt skillnaden? | |
| Hej, jag har trimmat min 325d till 290 hk och jag har kört mot både 335d och 535d och min går faktiskt märkbart snabbare. Dock tror jag att känslan i 335d är mycket bättre eftersom den har dubbelturbo. | |
|
Hur trimmar man en 325d till 290hk? Inte enbart chip, antar jag. mvh |
|
| Ess steg 2 + avgas. | |
| Hur mycket kostar det? | |
|
Jag minns inte exakt vad jag pröjsade men omkring 9000, se på deras hemsida. www.esstuning.com Finns också ett företag som heter V-tech som lämnar liknande effekt och som många verkar nöjda med. |
|
|
nästan 100hk för mindre än 10 lax är isf fantastiskt:-) Nu gäller det att hitta en läåmplig 325d |
|
| Jag köpte 325d enbart av den anledningen. Något som kan vara värt att tänka på är dock att det skiljer om du har manuell eller automat, den manuella lådan klarar denna effekt men automaten är byggd för mycket mindre effekt. | |
| Jag provkörde både 325d och 330d innan jag köpte min nuvarande och tyckte det var stor skillnad mellan dom. Bra mycket bättre klipp i 330d. Damen tyckte likadant faktiskt men till slut blev det en 335i istället. | |
|
Snorken: Antar att du vet att din 335 har en otrolig potential vid trimning? Du har nog sett långa trimtråden redan? Mvh |
|
|
Jag har har kört alla tre. 325d ger nog mest för pengarna om man mappar. Jag hade nog en av de snabbste 335d när det begav sig. Det var inte många bilar som hände med, i synnerhet från 70-80km/h. Men jag är snart tillbaka i dieselträsket med en förhoppningsvis riktigt snabb 535d. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Den senaste 330d är riktigt snabb original. Men som någon nämnde tidigare i tråden så är trim potentialen störst i 335an. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag skulle säga att trimpotentialen är störst i 325d. Där kan man ju nästan få en ökning på 50% för bara några tusenlappar. Går det att få upp en 335d i ca 430hk för några tusen? __________ Mvh Grelle |
|
Verdi |
Grelle, Hur ökar du en 325d 150hk "för några tusen"? |
Verdi |
ps. Finns det rapporter om rasade automatlådor på trimmade 325d? |
|
Jag uppfattade det som att Dudda (som skriver här ovanför) har höjt effekten på sin bil genom att lägga ut 9000kr till ESS, sen erbjuder väl även V-tech en ökning till 290hk för 6-7 tusen kr om jag inte missminner mig. Sen kanske jag räknar som en pajas, men 197*1,5=295.5 hk. Sen garderar jag mig med att skriva nästan 50 % varför jag tycker det jag skriver stämmer hyfsat. En ökning på ca 100 hk, inte 150hk. En 335d med effektökning på 50% ger 286*1,5=429 hk. Jag undrar om det finns någon trimfirma som erbjöd det för samma pengar som för att höja effekten 50% på en 325d. __________ Mvh Grelle |
|
Verdi |
Ah, du tänkte så... :) |
|
Inget bråk nu;-) Vi är nog alla överens att 325d ger mest hk & Nm ökningar för minst pengar, men att 335i går att trimma till betydligt högre effekt än dieslarna, men till en högre kostnad. Marin |
|
| Verdi, vad jag vet så finns det inga rapporter som säger något om rasade automatare. Det jag skrev är bara baserat på hur mycket NM lådan är garanterad att klara av tillverkaren. | |
|
Sorry. jag tänkte fel! Självklart har du rätt Grelle. PS. Jag fick betala rätt mycket för mina extra hästar i 335an. DS. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Automatlådan som sitter i 335(bensin) är specad till 450nm, och många har åkt över 10.000mil med 500nm+ utan ras. Så det där specningen kan man nog ta med en nypa salt. 400hk+ i 335/535diesel är speciellt svårt att få med orörda turbos, mappning, friare andning och rensad DPF så är man där. Snackade med en kille på garaget.org som hade dom modsen på sin 535d touring och hade kört 100-200 på 11.5s eller nått sånt, riktigt imponerande :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.