|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har Dinans stage fjädrar och dämpare ( bilstein enligt deras spec) på min M635. Jag köpte det 1999 och skulle tro de har några i lager än om de inte annonserar dem. Kapade fjädern 1/4 varv fram och då blev det perfekt i mitt tycke. Jag har dessutom krängningshämmare från ground control och det kan jag verkligen rekommendera! Grymt, blir som ett strykjärn på vägen. K-mac camberplattor för lite camber. Fjäderbensstag är en annan sak jag rekommenderar då detta faktiskt gör mycket skillnad på dessa bilar. Ett annat tips är att sätta på e34 50 eller M5 (är samma) skivor och ok i bak. Är bara att bulta på inga modifieringar krävs och bromsarna blir helt grymma. Belägg jag rekomenderar är Hawk HP Plus. Skivor fram kan man köpa till e32 750 som har samma mått men är mycket billigare. |
|
|
Har lite funderingar runt mitt senaste okynnes inköp..... :) Har införskaffat mig Bilstein Sprint dämpare & H&R fjädrar, har för avsikt att montera det på min 635 Csi -86:a. Hitills allt grönt.... Jag har 18" Alpine soft line (från en B10:a, E39) på bilen just nu, jäkligt läckert.... Kommer det att funka med en 30 mm sänkning och 18"? Tror spontan på att bak (18x9 med 265/35-18) blir inga problem, blir lite kallsvettig för hurvida det kommer att gå fram (18x8 med 235/40-18)...!? ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Lär inte bli några problem! Trots större och bredare fälgar så håller sig rullningsomkretsen ändå sig runt standard på dina 18". I värsta fall kanske spacerplattor behövas, beroende på ET(inpressningsdjup) som E39 fälgarna håller. Mvh Patrik |
|
Tack Patrik! Känner mig lite lugnare, vet dessvärre inte vad ET:t är på fälgarna fram.. Jag tror inte problemet kommer att bli inuti skärmhuset lr mot kaross, problemet kommer att ligga i främre skärmkanten/spoilern. Men som sagt när du nämner rullningsomkresten blir jag lugnare, har dessvärre inte tagit mig tid att räkna på det utan det var bara en spontan olustskänsla över att ngt kommer att gå fel när man äntligen fått tag på ett chassipaket för vettiga pengar. I värsta fall får man kankse leta upp ett par 17" lr kanske svarva av lite för att ändra på ET:t för att komma närmare karros (om plats finnes). Mvh Bo ; ) " Chrome is heavy and beautiful" |
|
|
Hittade dessa som verkar prisvärda: Länk 384GBP plus 40 i frakt =424GBP Med dagens kurs blir det riktigt bra :-) Nån som känner till ngt om den satsen? |
|
|
Har Bilstein sprint och HR runt om på min e24. HR-fjädrarna fram kräver lite modifiering om de ska passa perfekt eftersom de är lindade så att ändarna på fjädern sitter 180 grader förskjutna medan de på originalfjädrarna inte är förskjutna. Det gör att de övre fjädertallrikarna hamnar vridna 180 grader i förhållande till original och därför lutar åt fel håll eftersom de är snedpressade för att kompensera för fjäderns "lutning" i förhållande till fjäderbenet. Vill man att det ska sitta ihop riktigt får man kapa ett halvt varv på fjädrarna. Någon mer som råkat ut för det på HR till e28/e24? |
|
|
Det finns några bilder sist i det här albumet som visar problemet Med övre fjädertallriken: Länk |
|
|
Provar att länka igen... Länk |
|
|
Riktigt jävla snyggt blev det. Grattis. Mvh Jonas B. |
|
| Tack Jonas! Vad har du för H&R-fjädrar? 5,5 varvs sänkfjädrar eller som original? | |
|
Hej Bengt. Mina är som dina blå 5,5 varvs. men jag ska nog höja tillbaka med nya hårdare original fjädrar. Tycker min ser "trasig" ut nu när den blev så låg och som du visade "felvarvade" då ett halv-varv fattas. Mvh Jonas. |
|
|
Jonas: Vad fick du för mått fram från skärmkant till hjulcentrum fram? Vad har du för stötdämpare? Mina nya Bilsteindämpare (sprint) som jag satt på trycker ut kolvstången med gastrycket. Det gör inte mina originaldämpare. Vet inte om det trycket höjer bilen märkbart eller om det är försumbart? Vilka "hårdare" originalfjädrar tänker du på? /Bengt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.