AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.737

bmw 540 touring e34 svårsålda

Sida 1 av 2
im
28
impresst
540ia-93
hej har nu försökt o sälja bmw:n ett tag. men det är hel dött. folk försöker byta bort allt konstigt men ingen som är seriös o kommer o tittar. det har varit en o tittat han var allmänt dryg o var bara ute efter o pruta. jag har lagt ut den för 25. då hamnar man i ett mellan läge på skabbiga o toppexemplar. priset är kanske för dyrt. men du får ju inte en fin volvo 740 turbo för det priset. men dom går o sälja för 30 om du har en fin.. nån mer som har problem o få sålt sina bmw me större motorer?
mi
302
mikehunt
330 e46,318 e46
Hej!
Har tidigare sålt 530 (e34), 740 (e38), 730 (e38) o m5 (e34).
Är benägen att hålla med dej faktiskt.Verkar vara ungefär en procent som verkligen är seriösa. Om man sänkte priset var det ungefär 20 araber varje dag som ringde o trodde dom kunde få den för 10.000 o ett par mattor.
Dessa bilar är ju otroligt mkt bil för pengarna i min mening..
Kanske folk är rädda för höga reparationskostnader o höga bensinräkn?
faktum är ju att en gammal volvo 740 drar lika mkt bensin...

Lelle
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag skulle tippa på att en normalfräsh normalutrustad 540 touring är väldigt svårsåld. Touring brukar attrahera människor som behöver en praktisk bil, då prioriterar man inte V8a i regel.

Ska det gå att sälja ska den va riktigt billig lr va bättre, mer välutrustat skick.
im
28
impresst
540ia-93
ja det är kanske så me touring att det är mer för praktiskt bruk.. har aldrig tänkt på det. för är ju ingen större skillnad på sedan o kombi i vare sig prestande eller väghållning tycker jag. men som sagt folk har väll inte samma erfarenheter som dom som har "vågat" att skaffa sig en 540.
i din profil står det att du köpte den för 15.000kr 2008. Har svårt att se en ökning med 10.000kr efter 2 år, om du inte gjort nån stor reparation eller köpte bilen trasig eller nått. (inget illa menat)

Mvh.
im
28
impresst
540ia-93
jag har inte varit inne på denna sidan sen 2008 heller, o jag äger inte den bilen längre. ska ändra det=)
Okej =þ, Måste vara den här?

Länk

Lägg ut lite fler bilder är ett tips, på inredning osv. Berätta mer om saker som blivit utbytta, Finns det finns servicebok eller andra kvitton osv osv.
Att jämföra bränsleförbrukningen mot en Volvo 740 är helgalet.
För det första skiljer det betydligt i både vikt samt prestanda mellan de två bilarna.
Sedan är det Automat på BMW:n.

Drar en Volvo 740 konstant över 1l så är den i dåligt skick, då min fars 945 med ca 46.000mil på mätaren ligger på 0.85 landsväg och ca 1.15 i stadstrafik.
Farsgubben har haft bilen nästan sen ny, så siffrorna har han koll på.

Utan att se bilder, eller få mera information om din bmw är det svårt att säga något om priset.

Däremot så sålde jag min 540ia -93 för 25k 2008, och den var helt rostfri, 19.000mil och schyssta 18" fälgar.

Jag hade iaf inte gett 25k för en standard 540ia -93 såvida inte lådan var renoverad och välskött kaross. Det blir snabbt dyrt ifall tråkiga saker såsom bromsar, framvagnsdetaljer måste bytas. Eller varför inte silentblocken.

Mvh
En annan sak som kanske gör den svårsåld är hur annonsen är skriven, väldigt luddigt skriven.
Sen att du bara ägt bilen knappt 2mån gör ju saken inte bättre, eller att den har haft 6ägare på 5år =)
AM
2.177
AMET
Bmw 320da - 09
Bmw I3

CS 7425
Hej.

Gör om annonsen med flera bilder, gärna bilder invändigt o utvändigt.

Lycka till
Dålig annons. Fungerar allt/stämmer allt är priset alldeles för lågt. Bra annonstext med många bilder så kan du ta 45tkr. Dock sänker det att du ägt den i 2mån. Synd att det är en tidig 95:a (7/94) från 10/94 är lådan förstärkt.

540i E34 kräver bra annons och gärna en dedikerad ägare/säljare. Min förra #788/797 gick för nästan 100tkr härom veckan. Inte riktigt jämför bar, finaste 540i E34 i Sverige, kanske i Europa. Men det sätter lite perspektiv.

Det skulle vara mer lönsamt att sälja den i delar än att gå under 25tkr. Bara hjul och läderklädsel är över 10tkr.

Stephan

im
28
impresst
540ia-93
ja jag är väldigt dålig på o skriva o stava på grund av dyseleksi. så får få lite hjälp av nån o skriva annonsen o lägga in mer bilder på den.
ja jag har ingen aning om varför så många ägare. för jag hittar inga fel på den. o jag orkar inte lägga ner energi på varför dom har sålt den.
jag säljer den endast för att jag kör 4 mil på grusväg enkel väg te jobbet varje dag. o det är extremt tråkigt me 18 o sänkt bil. jag får väll ta o skrota den i stället
Be någon om hjälp. Fånigt att förlora pengar för en sådan sak.

Det lönar sig att få hjälp även om du får betala 10-15% av försäljningspriset, 25tkr för en fullt fungerande välutrustad 540iAT E34 är åt h*lvete för lågt.

Stephan

Mi
122
Micke77
540i -95
Stephan 735i .. Glömmer du inte nått nu finast e34 an ... hehe

MvH Micke
al
48
aluc
525 tdsa -93
540 iat-95
Hur gick det fick du sålt bilen?
mvh Mikael.
im
28
impresst
540ia-93
Nej det är några som ringt idag. Men blir den inte såld före om 3 veckor skrotar jag ner den eller krockar den
impresst; Skriv om annonsen. Var postitiv!

Stephan

men seriöst. lägg ner dehär skitsnacket. det är snart oktober månad och nu råder den värsta tiden på året att sälja fordon inte minst V8or. har bekanta som försökt få sållt sina bilar nyligen men inte fått mkt respons från ev köpare.
har själv en hoj inne på blocket just nu o det är bara massvis med oseriösa mail o dryga frågor.

såg din annons för några dar sen o det såg helt ok ut. men det skulle inte skada med nån bild till. du behöver nödvändigtvis inte skriva så mkt information om bilen. uppenbarligen räcker det med 5-10 rader. huvudsaken är att förstiintrycket är positivt så köparen hör av sig. för mkt information o det blir varken samtal eller mail = inget bilköp.

anledningen till varför du inte får sållt den är för att det är en touring och är mindre eftertraktade än 540 sedan, fel tid på året o för många 540 inne på blocket just nu o senaste tiden.
mitt tips till dig är att vänta lite med o sälja. chansen är nog liten att du får sållt den innan jul.
Stephan735i: skitsnack. 45tkr får du aldrig för en 540IAT ens om allt fungerar. nyskick och att allt "fungerar" är två helt olika saker.
im
28
impresst
540ia-93
Nu Har det varit en o tittat på den o han ska ha den säger han. Fick 2t i handpeng o ska hämta den nästa helg. Han ville inte pruta på den heller
Du ser :) Bra bilder väcker mer intresse.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.