|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
En smakfråga till er gubbar o tjejer...jag vet att fälgfråga är personlig smak och jag har hittat två jäkla alternativ istället för bara ett :) Den ena är 5 eker med konkava ekrar 10x19" bak och 8,5x19 fram Länk Länk Den andra är Y-eker och Nikeman jag tror det är en bekant till dig som äger bilen för din finns med :) Dem är 8,5x19" fram och 9,5x19" bak...också konkav fälg...speciellt bak Länk Länk Länk Länk Länk Ingen kostnadsfråga då båda kostar lika mycket...utan jag är ute efter bara generell smakfråga vilken som passar BMW bättre. Hoppas på några svar.... "Riktiga män kör diesel" | |
| Jag skulle nog köra på y-eker, men båda var snygga. | |
Verdi |
Y-ekern är snyggast tycker jag. Vad kostar dem? |
|
Fick ner dem till 14.900 med Kumho ECSTA KU31...eller 16.900 med Goodyear F1 235 fram 275 bak Dem andra kostar 15.000 med Falken FK452 "Riktiga män kör diesel" |
|
| Jag hade kört på 5-ekern. Gav en betydligt brutalare look! :) | |
| Tycker y fälgen är snygg har själv beställt dom till gtn 20 tum. Får dom förmodligen i veckan. | |
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Y-eker utan tvekan :P |
| Jag skulle ha kört på fem-ekern. Den ger ett lite kaxigare utseende, det är något med stjärnsymbolen. Men den andra var fin också, även om jag personligen inte är helsåld på fälgar utan kant. | |
|
Lägger min röst på den 5-ekrade. Båda var väldigt snygga, men tycker som andra redan nämnt att 5-ekern ger en lite "råare" look. (Ska jag säga som själv kör med Y-eker :) |
|
Roffa1 |
Jag hade valt Y-eker utan minsta tvekan. |
|
+1 på Y-eker. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Omöjligt att diskutera smak, alla tycker olika och det är det som är charmen. Men oavsett smak: Är inte y-eker rätt uttjatat? Det sitter ju på 9 av 10 BMW känns det som (inklusive båda mina :-). Att vara en i flocken kan ju vara säkrast, men det är kul med lite variation. |
|
|
Som jag skrev, jag vet att det är en personlig smakfråga och jag är inte ute efter att andra ska avgöra mitt val, utan detta va bara en allmän fråga vad folk här tycker ;) Jag har alltid varit annorlunda med mina fälgval mm och dem jag precis sålde existerar inte ens i Sverige, så mer udda kan man inte vara :) Men även där blir man lite trött, att vara annorlunda. Den här gången liger valet mellan att vara annorlunda eller tillhöra flocken som du säger :) Mitt val kan jag säga blir Y-ekern den här gången för att va med i gänget, men samtidigt som fälgen är riktigt snygg i verkligheten som jag fick se dagen efter mitt inlägg. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Nu sitter zito 20tum på gtn kolla gärna på mitt galleri tror det var et18 samt 20tum/8,5tum så dom breddar lite utåt men det blir bättre för utseendet tycker jag, Har åkt en del kunde inte känna någon spårkänslighet. | |
|
Har du 8,5" runt om eller har du bredare bak? "Riktiga män kör diesel" |
|
| Det vart samma runt om. | |
|
Då e jag med! :) Tyckte att bakfälgen var lite väl "smala" mot vad jag sett på andra bilar :) Men snygga e dem! GT är ju så sjukt brutal. Den ska nästan ha 21" för att märkas som lågprofil :)) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Utan tvekan dom Y-ekrade Zito XLS! För att vara kinafälgar så är dom riktigt snygga och känns betydligt mer trendriktiga än dom andra. Fast jag hade lackat dom i nån mörkare grå färg Länk Länk Oh yes! :) |
|
|
Jag satsade på 5 ekrade, tycker som vissa andra att Y-ekern sitter på rätt många bilar. Blev mkt nöjd och fint djup i bakfälgen också. Körde på 235/35 och 275/30 10 bak. Länk |
|
|
Får väll även bjuda på en efter bild. Länk |
|
|
2sexy4u: Ajajaj, det såg inte bra ut! Hoppas ingen inblandad kom till skada..? MVH Christofer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.