AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
20.804

Iphone 4 + USB-anslutning

Sida 3 av 3
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Tack, då ska jag köpa en kabel direkt i morgon. Går det att köpa kabeln på BMW?
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Antar att Y-kabeln som nämns ibland utnyttjar både USB och Aux? Alltså kan man då styra den men får ljudet via Aux.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Blir ljudet verkligen mycket sämre?
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Tror vi pratar om olika saker här. Jag syftade på snap-in-adaptern. Men den använder ju AUX kan man säga.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Som jag förstår det så borde det (med olika options) gå att få musiken på tre sätt:

- Streaming via bluetooth
- Digitalt via USB
- Analogt via Aux

Vet inte hur bra bluetooth blir men A2DP är ju gjort för stereoöverföring så kraven borde väl vara rätt höga?

Digitalt via USB måste ju ge den maximala kvalitet som är möjlig med de ljudfilsformat som den stödjer.

Analogt låter i alla fall utmärkt i min 320 med HK-systemet. Det viktiga är att få ut ljudet via systemkontakten och inte via hörlurskontakten på iPhonen.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Det jag undrar är går det att med en vanlig aux-kabel styra iPhone 4 via aux-uttaget i armstödet, exempelvis byta låtar via multiratt. :)
fa
86
fakethis99
BMW X6 4.0D -11
Grodan
Med 99% säkerhet kan jag säga att det inte går.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
fakethis99//

Tack men vad ska man köpa för att iPhonen ska fungera ihop med multiratt via aux?
Grodan: Du måste montera BMWs iPod-kit. Huruvida det kan styra senaste generationen av iPhone har jag inte en aning om.
Fast huruvida du kan spela upp och styra Spotify m h a iPod-kitet det är en fråga som du antagligen inte lär få något svar på, såvida du inte låter eftermontera ett sådant kit och testar själv.
Nej, det går inte att byta låt med enbart AUX.

Via denna snap in adaptern, ska det inte gå att byta låt med den?
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Många som frågat men ingen som svarat, går det att styra så man kan byta låt från Spotify? för mig blir det som en annan i tråden skriver, byter man låt så startar Ipoden i telefonen, alltså avbryts Spotify.
Gunget
eversevers - jag köpte BMWs egen, svindyra och alldeles för korta kabel för iphoneanslutning för några dagar sedan. Upplever samma problem, ipoden "overridar" Spotify. Dessutom verkar ju spellistorna från Spotify inte visas. Eftersom jag bara använder Spotify så är nu BMWs sladd värdelös för mig. Blir nog ett återköp på den och tillbaka till AUX-sladd......
Ag
396
Agathorn
BMW 135ia Coupé -08
jag får inte det att fungera med iPhone 4 i min BMW 135 -08. Det står "usb-device not recognuzed". Då kör jag med usb-kabel bara. Gör jag något fel månntro? Det är standardstereon för övrigt.
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Som jag har förstått det så måste man använda enbart AUX kontakten eller bmw.s egna sladd med både USB och AUX i ett. sa samma som din när jag bara hade USB sladden som följer med iphonen in i bilen.

//F
Vad kostar kabeln på BMW egentligen (usb/aux) ? Tänkte annars beställa från ebay.

Läste att man ska göra följande..

Install Instructions:

1.Connect 3.5mm mini jack to your BMW AUX-IN socket when the switch is off.
2.Statt your car
3.Turn on your radio then switch to AUX.
4.Plug in your ipod/iPhone

PLEASE NOTE: DO NOT connect this cable to your iPod before plugging it to the BMW.

Vad menar dom med detta..

Requires option SA6FL (standard option from 2010).
Not suitable for vehicles with Control for Combox (S6VCA).
ev
58
eversevers
120d cab - 11
Ingen aning vad kabeln kostar på BMW.

Jag har inga problem med att koppla in kabeln i telefonen innan man har kopplat in den i bilen. Har gjort så flera gånger och det gör ingen skillnad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.