|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur får jag till bästa lösningen för min Iphone 4 kopplat mot min USB anslutning til BMW 330 xd -10. De jag vill är * Ta ström från cigg utag i armstöd * Skicka ljudsignal in via USB Musiken vill jag styra via Iphone 4 och Sportify. Vill inte använda Aux då det blir sämmre ljud. Tidigare har jag haft Ipod i USB kontakten så den orginalkabel har jag. Men när jag stoppar in Iphone i den så kan jag inte byta låt på telefon. Var köper jag rätt kabel? Önskar även veta vart man köper hållare för Iphone4 som jag kan monter fram för ett luft utblås bredvid ratten. Fäste runt liste har jag redan. Detta måste ju någon redan löst... =) Mvh, Erik | |
|
Erik: jag använder bmw orginal sladden (usb + aux), jag kopplar då in min iphone 4 i den och får både in mina ipod låtar plus att den laddar min telefon. Du ska även kunna styra spotify med rattknapparna from os 4.1 men mina ipod låtar overidar spotify av ng anledning - dvs försöker jag byta låt i spotify så sätter den igång ipoden istället. Om man har en jailbreakad telefon kan man ladda ner Music controls via Cydia - men jailbreakat för os 4.1 har ej kommit än. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Kännarna säger att auxen skall ge bättre ljud än usb. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Erik, du frågar efter fäste också. Brodit.se har kommit med hållare för Ipod4, kombineras sedan med deras ProClip-fästen som är anpassade för respektive bilmodell. | |
|
BeroT: Kanon det var det märket jag hade i den gamla kärran. Så hållaren till bilen har jag, behöver hållaren för telefon. Finns det någon sida på nätet där man kan beställa? Min lokala ÅF har jag blivigt så illa behandlad så där tänker jag inte handla för en krona till.... Kan finns någon mer i Karlstad som säljer dessa? Hittade ingen lista över ÅF på sidan. mistafrizz: Får kanske testa liter mer då, får det inte att funka med den kabel. Får testa i morgon. Mvh, Erik |
|
| Vem har sagt att aux ska ge sämre ljud än usb? allt hänger på en dugligt bra kabel och kvallen på låtarna... :) | |
|
Under förutsättning att du använde line-out på iPhonen (systemkontakten alltså) så lär det bli lika bra ljud via aux som USB. Länk Finns att köpa på Apple Store t ex. |
|
|
Kensington LiquidAUX heter produkten. |
|
|
Funka fint med den kabel jag hade. Nu måste jag bara se till att få en förlängningskabel av den. Mvh, Erik |
|
| jag kör med min gamla hållare till 3GS, och det funkar helt okey det också:) sen när jag kopplar in 3,5mm pluggen (aux) i telefonen får jag ett störande brum ljud, någon som vet varför? (har ingen skit kabel) | |
|
finns det någon förlängningskabel för Iphone kontakten, alltså en USB förlängningskabel. Surfat runt 30 minuter nu men finns inget bra. Mvh, Erik |
|
| Erik: jag tror det är enklast att försöka förlänga kablarna var för sig - så kolla på kjell.com om inte de har en usb förlängning (hona och hane) och en 3.5mm förlängning (vilket jag vet att de har). | |
| De har en 1,8 m för 129kr, jag kan dock inte ge dig en länk från mobilen. | |
|
Att skarva var försig blir absolut inget bra! För speciall kabel från bmw är 1 dm lång och då får jag den sittandes under hållaren och det blir helt enkelt inte snyggt, måste finns en iphone förlängningskabel. Går ju inte att "design" en bil för 500.000:- och sedan slänga in en full skarvkabel som hänger och ser ful ut. Mvh, Erik |
|
|
Då ser jag det som att du har två alt (samma alt som jag själv kör och kommer att köra): 1. Fram till årskiftet, jag kör med usb orginal kabel - lägger telefonen i armstödet och styr iphonen med rattknapparna. 2. Efter årskiftet, jag kör med bmws orginal snap in adapter som då släppts för Iphone 4. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Jo men jag vill kunda spela spotify och styra på telefon. Men man kanske inte kan få allt.... Men en sådan kabel måste ju finnas. Mvh, Erik |
|
|
Telefonhållare från Brodit kan du fixa via Dustin, tar några dagar dock. |
|
|
Skall Själv testa IPAD installation för spotify och gps :-) Får la se hur den verkar annars får jag köra iphone4 :an :-) Vore kul dock att kunna köra större skärm så man kan kolla på viasat sport mm |
|
| Erik: Visst finns det en förlängningskabel för dockkontakten. CableJive har en som heter dockXtender. Länk Jag har både 2-foot och 6-foot, men tycker att 2-foot är alldeles lagom tillsammans med BMWs iPod-adapterkabel, 6-foot blir alldeles för lång. | |
|
Äntligen !! Vad skönt äntligen en lösning. Nu är frågan om 2 foot räcker, tänkte försöka gömma den bakom några paneler. Så kanske skall satsa på den långa.... TACK TACK!! Mvh, Erik |
|
|
Du måste ju även förlänga 3,5mms kontakten - så du får dra två kablar. Fördelen med den TSA länkar till är att du kan gömma "klumpen" i armstödet. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.