|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
jo har läs den där länken och hade löst allt igår och inga fel TYVÄRR!!! testat en annan tändspole som ja vet funkar men ska på demo i morgon och hämta ett gäng prylar som ska testas med. ska bla byta trigger givaren IGEN och tändspolen IGEN och dme igen.... men sen har jag fan uteslutit det och river väl ner skiten igen. hittar jag inget fel då så blire motorbyte för nu e jag LESS! då blire m52b28 och 4krafs. |
|
|
hitta ett fel, men om det beropå det vette fan. öppnade upp tps`en å till min förvåning så är hela den fylld med olja som runnit från spjället. rengjorde den ok satt ihop men på limmning nu så i morgon så vet jag. |
|
|
nu går bilen som den ska! bytte det som "skulle" varit bytt och nått som jag har kollat på som ser nytt ut men felet låg iaf i fördelarlocket. ingen spricka å inte nött men nånting i locket var fel iaf. |
|
|
Bra jobbat!. Hur kom du på det?. Var det original lock?. 628csi |
|
|
var ej orginal lock som satt där. men hade varit på den lokala demonteringen och hämta lite t-kablar osv för att testa med andra igen och tänkte jag ta väl med locket ändå. locket som förövrigt va tok slut på och såg ut att ha brunnit, men tänkte jag testa för att ha gjort de iaf å vips bilen gå... bara en chansning. ibland ska man ha tur, synd bara man inte gjorde detta från dag 1 =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.