|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| Anders: Det där är fusk! =) | |
| Köpte min första 130iM -06 för 3 år sen och hade den i ca 1,5 år innan den fick ge plats för en hundvänligare 3-serie kombi. I somras fick vi tyvärr en släkting ta över hunden vilket iofs öppnade upp för bilbyte. :) Så för några veckor sen fick jag syn på en 130i identisk med min första så det var ju bara att slå till! Mycket, mycket trevlig bil. | |
|
Ville bara skriva av mig lite, shiit vad jag älskar min bil.... Vilken ljuvel till bil.. |
|
| Ja, det är många som har missat att en liten men användbar bakhjulsdriven bil med världens bästa motorer är bilen man egentligen ska ha ;-) | |
| Håller med Onehp | |
|
Anmäler mig till skaran! München |
|
| Någon här som har en 130i med 258hk motorn? | |
| Jag har en | |
|
Är du nöjd med moton Berra? Jag tycker det är så märkligt att man gick från 265 till 258 hk. Visst, det går inte att märka skillnad men jag skulle verkligen vilja veta varför.. |
|
| Jag tycker den här bilen går minst lika bra om inte bättre än den 130i jag har haft tidigare.Jag är mycket nöjd med motorn. | |
| fasiken va sugen jag är att skaffa en 130i... särskilt nu innan alla raka sug-sexor byts ut mot turbomaskiner.. | |
| Pavel köp min.. | |
| AMET: sälja redan? | |
| AMET:Blir nästa bil en diesel? | |
|
Hej Har ägt bilen sedan 9 sept - 10 Kommer o få lång pendla pga nytt jobb. Så kommer o byta mot en 320 d framoöver Ngn som är bytes sugen? |
|
|
Jag kör också 130i och är väldigt nöjd. Störtskön motor! |
|
|
Hej! här är en ny (3veckor) ägare och forum deltagare med en 130i -08? En otroligt rolig bil (leksak) man kör med ett leeende hela tiden.. Har anmält mig till en förarkurs på Kinnekulle i sept... Någon med erfarenhet av bankörning med 130i M-sport, vad man bör tänka på eller så??? hasse |
|
|
Se bara till att allt är i ordning och att bromsvätskan är fräsh (yngre än ett år, typ). Byter du, passa på att ha en som tål lite extra värme, t.ex. ATE Type 200 eller Superblue (samma vätska, olika färg). Brukar funka bra med rekommenderad tryck i däcken om du har sportdäck eller rft. Vanliga däck behöver en halv bar extra för att inte vika över däcksidan. Annars är det bara att tuta och köra. (123d är samma chassi som 130i) |
|
| Anmäler mig till skaran! | |
|
Hej! Har kikat lite, eller väldigt mycket på en Bmw 130. Men ganska svårt att hitta något riktigt klipp. undrar om det är värt eller någon större skillnad på 3d elelr 5d. och så ett till liten fråga, 135 kostar en ganska del mer än 130, värt? Chipp på en 130? E.W. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.