AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.849

Dags att beställa en ny 335i. Några råd?

Sida 5 av 6
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Sånt har jag inte hunnit fixa än. Det har ju bara varit mörkt när jag kunnat vara ute.....och skitigt! Men det kommer! Nä, nu kan jag inte hålla mig längre. Måste ut och åka en sväng till!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Soundguy:
Det är underbart att höra glädjen hos dig. Nybilsdoften sprider sig ända hit.
Ska bli kul att höra mer om dina intryck av bilen.

//Stefan

Mina bilar:Länk
So
104
Soundguy
Jo man går med ett leende på läpparna konstant nu! Förutom när jag fnittrar hysteriskt! ;)

Nu har jag oxå fått bukt med att jag spann hej vilt så fort jag gav lite gaspådrag, framför allt från stillastående. Jag trodde det enbart berodde på dubbdäcken och det höga vridet, men när jag visade upp bilen för svågern så reagerade han på att ena bakdäcket så annorlunda ut. Mycket riktigt, det var inte mycket luft kvar i det. Jag kände inget av det alls vid körning förutom spinnandet då. Visade sig vara en läckande ventil så det blir till att fixa det imorgon.
Man kan tycka att däcktryckskontrollen skulle varna, men icke. Jag gjorde en reset på den innan jag åkte från bilhallen igår, men kanske jag gjorde nåt fel även om jag har svårt att se hur. Det är ju en ganska enkel manöver. Nåja, nu är jag ännu nöjdare när bakdäcken fått lite grepp tillbaka!

Mmmmmm...nybilsdoft!! Finns det nåt härligare?? Jag kan t.o.m känna doften kvar i näsborrarna när jag kommit hem. Tänk va....få gå och lägga sig och fortfarande känna den doften! Oslagbart!!

So
104
Soundguy
Innan jag lägger mig....

Några bilder finns nu i mitt galleri. Ursäkta kvalitén. Usel fotgraf, iPhone och mörker. Need I say more? Bättre bilder kommer!
snygg kärra Soundguy, grattis, visste det blev läckert med alpinvit och det skinnet

/Anders
So
104
Soundguy
Med känsla:
Man tackar! Ja, det funkade klockrent med den kombon tycker jag med!

Det skulle vara kul om jag kunde få höra ditt eisenmann-system vid tillfälle. Jag har ju lite funderingar på vilket system jag ska ha på min.

/Thomas
soundguy:såg ju riktigt riktigt bra ut :D vad har du för planer för bilen då, blri de någe trim eller nåt?
>Soundguy, ja du kan väl PM-a så kan vi väl finna nån tid att träffas och jämföra lite :-)

/Anders
So
104
Soundguy
Tack! Jag har några saker jag tänkt göra. Får se om det blir nåt gjort i vinter eller om jag kanske väntar till våren, men här är vad jag tänkt så här långt:

- H & R sänkningsats (ser på tok för hög ut, framför allt fram)
- Spacers
- svarta högglans njurar
- Nåt sportavgassystem (förmodligen bara slutdämare för ljudets skull)

Visst har jag funderat på trimning, men det får dröja ett tag. Funderar isf på flashning typ Giac.

I övrigt så åker den in på måndag för uppgradering av högtalarna och slutsteg. Sen sitter jag nog nöjd ett tag ;)

/Thomas
Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Grattis till en riktigt fin bil. Har idag besökt Floridas största BMW säljare och vad som slår mig är hur sjaskigt rostiga bromstrummor och skitiga avgasrör ser ut.
Gör som jag och lacka trummorna med silver hammarlack samt polera o vaxa slutrören med Sonax flytande hårdvax.
Min Sadelbrun klädsel är lika fin som när den var ny men det kräver viss skötsel.

So
104
Soundguy
Tack Doc T! Jo rostiga bromsar kan ju få vilken bil som helst att se sjaskig ut. Med 313M-fälgarna så ser man ju rätt mycket av dom oxå. Men brukar det vara ett större problem här? Mina bromsar på 325:an hade jag inte någon rost att tala om. Kunde vara lite precis på navet, men där satt ju fälgen och gömde det.

Jag har inte sett någon 335:a med rostiga slutrör här, och blir det ett sportavgassystem så lär det bli ett kromat eller i rostfritt ändå.

Har någon annan haft problem med rost på dessa ställen?

Hur ofta behandlar du din läderklädse, Doc T? I manualen rekommenderar BMW att man behandlar dom varannan månad

/Thomas

Do
136
Doc T
-08 335 coupe
Trummorna rostar på ett par veckor, jag lovar !
Slutrören rostar inte men slaggar igen på nolltid om du inte putsar upp dom vid varje tvätt.
Klädseln kräver inte mer omvårdnad än Mr Cap årligen men se till att ingen sitter i dina säten sommartid med insmorda ben utan skydd under.

So
104
Soundguy
Hej! Det blev några bilder när jag var ute och åkte en sväng idag. Lägger upp dom i galleriet.

/Thomas
soundguy: det ser riktigt bra ut :D vill också ha
So
104
Soundguy
Tack Bmw_jerry! Alpinvitt och solsken funkar riktigt bra ihop hehe!

Visst är det jobbigt att det alltid finns en bmw som man suktar efter oavsett vad man redan har? ;) Jag antar att mitt mål nu blir en M3, men det får ligga långt fram i tiden. Just nu är jag så otroligt nöjd!

Måste säga att jag är väldigt nöjd med dkg-lådan med drivelogic, och roligare blir det väl när bilen är inkörd.
Roffa1
Soundguy: Riktigt snygg bil du har, ser dock att BMW missat att montera den främre skylthållaren avsedd för M-pkt. Den sitter annars standard på alla M-bilar. Vet ej om BMW snålat in på den from årsmod 2011. (alla bäckar små)

Såg att den fanns monterad på Med känslas 335:a
Roffa1
Här ser du den tydligt: Länk
So
104
Soundguy
Tack Roffa1! Ah...jag ser vad du menar. Det var nåt jag inte hade koll på. Hmmm....jag vet faktiskt inte vad jag tycker ser bäst ut. Det ser ju ganska minimalt och cleant ut utan den hållaren iofs....bäst ser ju bilen ut utan skylt fram! ;)
Soundguy: Va glad att du slipper den, fyfan vad fult de såg ut på den vita.
Roffa1

Jag tycker däremot att den pryder sin plats, dessutom är den en del i M-pkt. Har för mig att BMW vill ha bra betalt för den ca 900:- (plus lack i bilens orig färg)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.