AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.852

Dags att beställa en ny 335i. Några råd?

Sida 1 av 6
So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Hej! Sitter just nu och funderar på spec på en ny 335i sedan. Tänk så mycket beslutsångest man kan få av sånt här!

När det gäller färg så funderar jag på vit, Spacegrå eller Bluewater. Är vit på väg ut? Spacegrå är ju riktigt snygg, men tror ni att Bluewater skulle vara snyggt med mina 19" BBS Challenge?

Så här går tankarna just nu:

-Spacegrå
-Dakota läder - Rödbrun
-Comforttpaket
+ PDC fram och bak
- Dynamicpaket
+ M-sportratt
-Förvaringspaket
-Svankstöd
-Interiörlister - Svart Pianolack
-Individual antracit innertak
-Rökarpaket
-Steptronic automat
-Isofix

Har inte valt nåt Hifisystem då jag ska låta en firma göra en custom-installering istället. Inte heller någon navigator eller bluetooth då jag använder min iPhone med Tomtom-hållaren till det.

Tar gärna emot synpunkter!

/Thomas

Roffa1
Om du väljer Bluewater så passar det väldigt bra med Dakota Oyster. (en oslagbar kombination) Jag var själv lite osäker till en början till det ljusa skinnet, men det är oerhört snyggt samt mkt tåligt mot fläckar o nötning. Behandlar med Gliptone rengöring samt conditioner. Ser fortfarande helt nytt ut efter ett års användning.
So
104
Soundguy
Jo, Bluewater och Oyster ser ut att vara en superfin kombination! Men är det inte risk att t.ex jeans färgar av sig? Jag som nästan alltid använder blåa jeans....

/Thomas
Roffa1
Tvätta gärna jeansen innan du sätter dig;-)
Edition Sport och glaslucka är svårt att vara utan, av de färgerna hade jag tagit vitt fast hellre titansilver.

Stephan

Bluewater tillsammans med dakota sadelbrun är riktigt snygg och inte lika känsligt för smuts som oyester är. Annars tycker jag att Djuphavsblå är en riktigt snygg färg som tillsammans med högglanspolerad shadowline ser väldigt bra ut. Kompletteras sedan med sadelbrunt läder och svarta interiörlister. Platinabrons med aluminium lister runt fönsterna är inte heller så dumt ihop med sadelbrunt.

Ett litet tips. Det är först vid Harman/Kardon HiFi paket som du får högtalare i bakdörrarna. Vet att du tänkte göra något custom, men det blir svårare då standard systemet inte har några infästningar för extra högtalare, vare sig i dörrar eller bak i hatthyllan.
So
104
Soundguy
Roffa1:
Hehe, ja det ju en lösning! ;) Men om jag tar Bluewater blir det nog svart läder aluminiumlister. Fast din bil är underbart snygg! Dreglar lite här nu! ;)

Stephan735i:
Jo Titansilver är alltid snyggt, men har nu haft två 3-serie med den färgen så jag är sugen på nåt nytt. M-sportpaketet är ju fint, men faceliften är snygg utan det oxå tycker jag. Men funderar ev. på att skaffa performance-kitet senare.

/Thomas
So
104
Soundguy
Chris87:
Det sitter högtalare i hatthyllan så dom tänkte jag byta ut mot coaxialer och sen byter jag ut dom i framdörrarna och sätter in extra diskanter. Dessutom sätter dom in nya basar under stolarna + en sub i bagageutrymmet.

Grannen har djuphavsblå och den är lite för mörk för min smak.

/Thomas
Skulle välja vit eller bluewater. Hade tidigare en 335 Touring som Roffa med oyster skinn och det var superläckert. Iofs lite känsligt för just nya jeans. Fick göra en MrCap behandling av skinner innan jag sålde den, men har beställt Oyster till min blivande 535d F11 som för övrigt blir vit. Anser att svart skinn är minst lika känsligt som Oyster. Skulle inte välja spacegrå som jag tycker är en lite tråkig färg, iofs snygg men vit eller bluewater är snyggare. Bluewater var dock lite svårare när jag skulle sälja den. Hade flera köpare om den varit svart eller vit. Så säkraste valet av dina färger där är nog vit i dagsläget. Skulle säga vit är mera inne än nånsin och def ej på väg ut. Iom att du tar vit så har du stålar över till ex. vis andra tillägg. Bluewater med svart skinn blir tråkig skulle jag säga. Tar du bluewater så ta def Oyster skinn. Håller med Roffa. Min interiör såg ut som Roffas, vi köpte ju bilarna på samma ställe så kanske därför :-)

Håller med dig om att M-pkt ej är lika stort "krav" på 3-serien med facelift. Dock är den mkt lättare att sälja med M-pkt senare. Jag hade dock inget M-pkt på min förra 335 Touring och kan inte minnas någon klagade på det då. Den hade dock förstås som i din spec M-chassi, sportratt.

Rödbrunt skinn kanske kan vara snyggt, men sätter varningstecken där när du skall byta, då du genast begränsar antalet intressenter. Tänk på att svart pianolack är väldigt känsligt för damm och repor.

För framtiden ska du ta med Bluetooth eftersom de flesta vill ha det idag i en ny bil.

Håller med om takluckan, skulle hellre lägga pengar på den och ta vit exteriör färg ex. vis. En 335 kräver mera utrustning.

Kom precis hem från två veckors utl. resa och fick "äntligen" köra lite i min 335Xi coupé som vi stylat lite här sista veckorna. Givetvis är den vit, men har bytt till svarta njurar, ny lackad diffusor, bytt ut alla interiörlister till BMW performance carbon, BMW performance ratt i alcantara, Eisermann sportavgassystem, nya fälgar 225M 19" och nu väntar vi bara på mappningen och 90 hk till :-)

Ta en vit bil Soundguy, är säker på att du ej ångrar dig. Blir himla snyggt med dina BBS fälgar. Såg en vit 335 Touring på Blocket med BBS Challenge för ett par tre veckor sen, men den verkar ha försvunnit nu tyvärr.

Samtidigt ta en funderare på om du inte ska ta en Touring, den har du ännu bättre ekonomi i tror jag när vi ser på andrahandsvärdet.
Sw
69
Swizz
Bmw 318i Limo -03
Skulle ha kört med ruby black metallic + Dakota sadel brun och M-paket.

Resten ser bra ut.
Jag tycker denna kombination är snygg, bortsett från listerna inuti bilen.

Länk
Verdi
Min bil är carbonsvart och det är sista gången jag har en så mörk bil. Skitsnygg när den är nytvättad men... Hur ofta är den det?

Den där bruna skulle väl funka bra ur det perspektivet men jag tycker det ser lite gubbigt ut. Särskilt på en 335.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
I filmen är det en 323i. Nån som har koll på effekten, motorvolym och vilka marknader den finns på?

Stephan

Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Okej, tack. Tycker det var konstigt att den inte kom till Sverige. I början var det ju ett stort steg mellan 320i (150hk) och 325i (218hk).

surfjanne
325 Coupé 2007
Till vit och bluewater gillar jag svart högglans lister ,men spacegrå är snyggast med chrome...och helst M-paketet.
/J

Surf Or Die!!!
So
104
Soundguy
Hej igen! Tack för alla synpunkter. Idag var jag till Novation här i Uppsala och pratade lite mer om olika alternativ, och nu har jag kommit till ett beslut...eller ja, nästan ett beslut iallafall....så velig som jag är så vet man aldrig hur det slutar!

Det blir varken en sedan eller touring utan en coupé! Jag tänkte som så att ska man ha kul så ska man! ;)

Färg: Vit (funderar fortfarande, men troligtvis)
Klädsel:Tyg Blue Shadow/Alcantara Anthrazit

M-sport:
-LM Fälgar M313 19"
-Shadowline Högglans
-Interiörlist Alu Glaciärsilver Mörk
-Individual Anthracit innertak
-M läderratt med växelpaddlar

Comfort:
+PDC Fram och bak

Övrigt:
-Rökarpaket
-Isofix
-Skidsäck
-Svankstöd
-Automatisk sportväxellåda dubbbelkoppling

Fortfarande så att det blir ett custom ljudsystem. Larm tänkte jag ta ett DEFA-system istället får originallarmet.

Det var väl en liten förändring eller hur? Bör man man ha tonade rutor på den här?

/Thomas

St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Svar på din fråga: Ja! Ska vara tonade rutor på den om den blir alpin vit, med M-paket och Shadowline :)

Sedan skulle jag välja en manuell, det är trots allt en 335 coupe ;) Har kört både coupe och touringen, ena med automat och det går fint men är inte alls att jämföra med manuella lådan. Smaksak givetvis! :)
Ursäkta mig, men ett eftermarknadslarm i en sprillans ny bil för över 500 000kr?? Hur tänker du där? Ärligt talat, kostnaden för originallarmet är ju försummelsebar i detta fall.

Ska du inte ha USB-anslutning?
So
104
Soundguy
Jo tänkte nog att det bör vara tonade rutor, speciellt på en Alpinvit.

När det gäller automat eller manuell låda så är det som sagt en smaksak, och min smak drar mycket starkt åt det automatiska. Det var kanske en sak om jag ska åka mycket bana eller rejsa på andra sätt, men jag ligger inte riktigt åt det hållet. Men jag tvivlar inte på att en manuell låda är riktigt skoj!

/Thomas
xDrive hade ju inte varit helt fel, speciellt inte vintertid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.