|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
|
Pavel: Jag ska göra mitt bästa att förmedla mina intryck av N55:an. Med tanke på min gamla 2.5 liters 325i så lär det mest bli ett slags lyckligt fnitter men ändå! ;) Det här är faktiskt min första helt nya bil. Visserligen var den förra bara 2 år gammal, men det här är ju nåt helt annat! |
|
| grattis!! ingen dålig bil du beställt :D upp med bilder så fort du kan så att vi andra också får njuta lite.. hur mycket snabbare är bilen med dkg låda?? | |
|
Tack Bmw Jerry! Jag är en mer än usel fotograf..t.o.m bilderna jag tog i bilhallen idag var suddiga som f-n! Men ska snacka med en kompis som kan det där med kameror. Hoppas han har tid i helgen då det förhoppningsvis ska vara lite fint väder. Hm...enl. bmw:s siffror så gör dkg-lådan 0-100 km/h på 5,4 s. 0,1 s snabbare än manuella lådan. Svindlande eller hur?? ;) Men jag som är ett F1-freak kommer nog mest tycka att det är kul att paddla för den sakens skull! |
|
|
Grattis till en jättefin bil. Jag kan garantera att lådan gör mer än du tror. Själv valde jag en dubbelkopplingslåda p.g.a att lådan håller trim och för att slippa bränna kopplingen. I mitt fall är lådan specad till 600nm vilket är 100 nm mer än den manuella. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Mycket roligt, antalet 335i-ägare på forumet blir bara fler å fler :) Du kommer älska bilen, garanterat! StefanL: Va fasiken! Har du gått och beställt en S4 Avant? Underbart! :D |
|
|
Tack Stefan! Jo jag tror det oxå faktiskt. Av det jag sett så växlar den ruggigt snabbt! och har jag inte sett några kommentarer om att bmw:s egna siffror är lite väl försiktiga? Jag är inte i första hand ute efter att trimma den, men man vet ju hur det där är...den som har mycket, vill ha mer! Men om det skulle bli nåt trim på den här så småningom så är det nog definitivt bättre att ha den här lådan. Från det ena till det andra....gissa om jag är nöjd med färgkombon Alpinvit/Sadelbrunt läder. Det var så himla snyggt ihop! Den mörkare tonen i M-sportpaketets lister i Glaciärsilver funkar mycket bra oxå. Jag var lite nojjig över om jag skulle tagit lister i Individual Pianolack, men då budgeten redan nu var uttöjd till bristningsgränsen så fick det vara. Nu är jag glad för det! Jag började nybilstänkandet med att titta på en ganska normalutrustad 330i sedan så lite drog det ju iväg hehe! |
|
| lådan är inte samma dkg låda som sitter i m3:an va?? | |
| Hmm...jag har faktiskt ingen aning om det är någon skillnad mellan dom eller inte. Jag skulle gissa på att det är en annan, starkare låda i M3, men att elektroniken är hyggligt lika. Någon som vet? | |
|
Pavel: jag kunde ju inte köpa den fjärde 335an i ordningen. Ville ha något nytt att titta på. Du ska få testa S4an när tillfälle kommer, det blir förhoppningsvis Vingåker. S4an kommer gå riktig bra med ABT-trimmet. Vi hade möjlighet att jämföra med 335 touringen och där S4an var klart snabbast. Soundguy; Du kommer bli så himla nöjd, vit med sadelbrunt skinn är verkligen kanon. Trimmet kommer snabbare än du tror, det räcker med att testa en mappad 335a och du blir såld. Apropå låda så ska det vara samma som i M3an. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Haha...ja Stefan, jag är rädd att du har rätt! Jag fick mig en liten åktur med Carlee82 för ett tag sen så jag har fått ett litet smakprov på hur det kan bli! ;) Men jag vet inte om jag orkar hålla på att plocka i och ur trimmet varje gång jag ska in på service. Giac med en flashloader är kanske nåt för mig som inte kommer hålla på att pilla så mycket med inställningar och så? Hmmm...vad tror ni oddset är att nån form av trim åker i innan nybilsgarantin löpt ut?? ;) |
|
|
Jag kan väl sätta en hundring;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| hehe....ja vi får se! Men just nu är jag mest ute efter att få bilen att låta lite mer i paritet med vad den faktiskt har under huven. och så kanske en lite sänkning och svarta njurar ;) | |
|
Soundguy: Köpte du också Edition M-Sport paket? StefanL: Helt rätt! Man ska byta. Jag gillar verkligen din stil.. inga snikversioner - bara best of the best! Jag börjar dock närma mig i antalet bilar bytta under en 24 månaders period! |
|
|
Pavel. Ser fram emot att få träffa er bilnördar i sommar:) Ska försöka prioritera några träffar. När var det du skulle få pärlan? Soundgard: Ljudet är helt klart en stor del av upplevelsen och känslan. Därför gick valet på en diesel bort. Själv har jag kikat på Milltek som i mina öron låter riktigt trevligt på S4an. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
StefanL: Jag borde få den i slutet av December / början av Januari.. Fasiken vad tiden går långsamt! ps. Ska provköra en S4 hos ÅF idag faktiskt :) Vår 2008 A4 2.0T är inte snabb nog som pendelbil! |
|
|
Trevligt;) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| var det idag soundguy skulle få sin bil?? nu lär han ju isåfall vara ute o "cruisa" hela natten :D | |
|
Pavel: Nej till Coupén så fanns inte det alternativet om jag minns rätt, utan det är "riktiga" M-sportpaketet. StefanL: Jag håller med. Jag lekte med tanken att skaffa en diesel Jag vet att 3-literssexorna är härliga med diesel, har kört en 535d några gånger som svågern har. Men det faller på ljudet när den står på tomgång och framförallt kallstarterna. En Coupé ska vara bensin enligt mitt sätt att se det! Erik på Novation ringde i tisdags runt lunch och sa att bilen var klar, han hade på känn att jag skulle vilja lägga vantarna på den så fort det gick. Så jag åkte iväg på e.m istället för på f.m onsdag som vi först sagt. Nu har jag åkt runt litegrann även om det bara blivit några få mil runt omkring stan......fan ta det här skitvädret vi har nu!! Det blev en liten miss i beräkningen då dom varit hjälpsamma och satt på vinterdäcken på en gång så nu halkar jag omkring på dubbdäcken....inte så kul om jag får säga så! Dubbdäck-barmark-högt vridmoment är inte bästa kombinationen tydligen!. Lite som Bambi på hal is! ;) Fortsätter det här varma vädret så åker jag nog och lägger om till sommardäcken en sväng bara få att få känna hur det är att inte åka runt på dubbarna. Allt annat känns underbart! När man småputtrar runt så är den väldigt tyst (motorn alltså...däcken är en helt annan femma!) men när man ger lite gas så morrar den till riktigt härligt. Jag gillar verkligen hur den bara häver sig fram när man ger gas och låter vridmomentet göra jobbet! Tyvärr kan jag ju inte ta upp den i några högre varvtal ännu, men ändå. Jag ska titta på Miltek. Jag hörde några klipp med Bastuck-system som oxå lät imponerande basigt och fint. Vanguard är oxå nåt som verkar ge ett skönt ljud. Bmw Performance kanske kommer låta lite för ettrigt? Nu ser jag fram emot en fin helg då jag får ge mig ut på lite längre åkturer. Kanske hinner få till några bilder oxå, även om det blir med BBS-fälgarna istället för 313M-fälgarna. /Thomas |
|
| hehe....ja bmw jerry, men det blev ju redan igår jag kunde hämta den. Det är hemskt att man tyvärr måste jobba på dagarna. Lite tråkigt att åka i mörker och regn. Men jag får ju en chans att njuta av ambi-light i coupén nu då! ;) | |
| upp med bilder nu då :D | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.