AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
36.851

Dags att beställa en ny 335i. Några råd?

Sida 3 av 6
>Roffa: Nej jag har inte sett några problem i lackeringen av fälgarna. Har dock inte gått igenom dem så noga iom att det var sonen som ombesörjde så de blev omlagda och sen har jag nästan varit bortrest hela tiden, kom tillbaka i tisdags kväll. Jag skall kolla imorgon när det är ljust. Köpte ni dem nya?
Lite inspiration!
Länk

Åker för närvarande Alpinvit 320dM Coupé e92.
superstar; Klart imponerad av hur lite din drar:)

Stephan

Ok, jag fattar :-) 1200 mil är kanske väl att ta (även om färddatorn säger detta) i men med lite lugnare körning på motorväg är 1100 mil genomförbart...

ni
64
nisso
525i E60
Du måste ha extra stor tank va? *S*
Öh nej. Jag jag ligger på 0,56.

ni
64
nisso
525i E60
Jag tror inte du insett att du skrivit 1200 mil . Du menar säkert 1200 km?
hoppsan...

So
104
Soundguy
2011 E92 335i DKG M-sport
Med känsla:
225M är oxå väldigt fina. Jag var ju helt inställd på att det var dom som ingick i M-sportpaketet och var lite besviken att dom försvunnit därifrån. Men 313M växte snabbt i mina ögon, och det är lite kul att dom inte är så vanliga än.
När det gäller rabatten så kan man lugnt säga att jag inte är missnöjd direkt! ;)

Har lagt ut lite nya bilder på 335-an nu på min profil, minns inte vem som bad, Roffa kanske? Kommer fler vid senare tillfälle när jag fixat till bilderna. Hursomhelst inga lacksläpp (ännu iaf) på fälgarna Roffa.
Roffa1
De nya fälgarna passade verkligen bra till 335:n, likaså kolfiberpanelen (vilket lyft)
Det jag gillar mindra bra var grillhalvorna med vit ytterram, de ser för små ut.
So
104
Soundguy
Riktigt fin! Jag har nog gjort helt rätt som valde alpinvit! Jag gillar oxå kolfiberlisterna. Vad har du för dimension på dina spacers? Dom gjorde att det fyllde upp perfekt i hjulhusen.
Du har inte nån bild på din lackade diffusor? Den är det enda jag tycker är lite sådär i original M-sportpaketet.
>Soundguy: Har lagt upp en taskigt maskerad bild nu men du ser lite mera iaf hoppas jag. Spacers är H&R 20 mm resp 30 mm samt längre bultar. Funkar perfekt. Har alltid varit lite skeptisk mot spacers då jag trott att det lätt blir vibrationer jmf med standard, men det funkar utmärkt, köpte på Bilmodecenter, kostnad inkl bultar kr 2688 inkl moms. Innan såg fälgarna lite "löjliga" ut då de inte breddade bra i orginal, vilket iaf störde mitt öga.
So
104
Soundguy
Toppen! Det blir nog såna på min med då. Det är ju lite märkligt att så "feta" fälgar ändå ser mer ut som nödhjul i dom gigantiska hjulhusen på moderna BMW-bilar!

Diffusorn ser ju helt klart bättre ut än i original! Jag får se vad jag kan tänka hitta på med den efter vintern. Nåt borde ju göras åt den iaf! ;)

So
104
Soundguy
Nu är den här! Erik på Novation ringde och väckte mig stax efter kl 9 och talade om att den anlänt dit inatt...drygt en vecka tidigare än beräknat! Kastade mig ner till bilhallen och glodde och provsatt den länge och väl. Provstartade oxå såklart...hm....kanske får bli ett performance avgassystem på den så småningom, eller nåt annat kul.

Nu ska den till Mr Cap och så göras leveransklar. Hämtar den på onsdag f.m om dom hunnit få klart allt då! Julafton kom tidigt i år!!! ;)

/Thomas
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Så det blev en E92 335i till slut? Grymt! :)
Antar att det är N55 motorn i då?
So
104
Soundguy
ja, det var en kamp mellan förnuft och känsla..och känslan vann!

Jo det är N55-motorn i den. Jag är så kluven inför det här med mototn. nu fick jag inte höra en kallstart då dom hållt på och flytta om bilarna där borta, men det jag hörde lät ju lite "snällt" om man säger så...ett lätt gurgel från utblåsen som inte lät så dumt, men kunde få vara mer ju! ;)

Vad är åsikterna om Performance-dämparen? De klipp jag hört på You Tube kan jag ibland tycka låter lite väl aggresivt. Jag vill helst ha nåt som betonar bastonerna och det där härliga gurglandet. Några förslag?
Grattis till nya bilen, kul att du hinner få ut den innan snön kommer också :-)
So
104
Soundguy
Tack så mycket!!

Ja det känns härligt att få åka några mil på barmark innan vinterdäcken åker på. Nu blir det vinterdäck på mina 19" BBS Challenge så den blir ju inte jätteful med dom heller direkt! Kankse inte så praktiskt...men snyggt! ;)

Men en liten sänkning utöver M-chassit måste nog till eller sätter sig dom nya bilarna lite mer med tiden?
Visa användare
637
Pavel
2020 M135i xDrive
Fan va roligt! Alltid kul med ny bil! Jag väntar på min 335a med N55 motorn, borde få den i slutet på December. Vore kul å få dina första reaktioner på Motor och avgassystem :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.