AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.096

Vad för ljud kommer från motorn? Inspelning finns.

Sida 1 av 2
Vad tror ni det kan vara för ljud som kommer från motorn?
Låter det dyrt?

Har spelat in en film.

Länk
Går inte att lyssna utan att betala för det eller gör jag fel?
Jo, du frå trycka på länken, sen skriva in koden som står till vänster, sen får du vänta ca 50 sec innan den går att ta ner.

Om någon känner till något bättre ställe att ladda upp filmen så får gärna skriva.
Länk
Youtube är väl bra? Filmer därifrån visar ju det här forumet så fint i inläggen dessutom.
Här kommer en länk till youtube...

Länk
Låter som om ett tändstift sitter löst.

Se denna video med liknande ljud:

Länk

mvh/ Anders
Skruva av skydds kåpan så tror jag du ser felet med en gång. Låter som antingen tändhatten är av eller sprucken. Låter precis som när tändhatten hoppade av på gamla bettan (Amazonen)

Kan vara som AKN skrev, men jag har ingen aning om varför det skulle lossna mitt i allt.
Kan det vara så enkelt :-D
Så glad jag kommer att bli ifall det är det.
Hoppas på det, för när jag drog av tändhatten på Gamla amazonen så gnistan kunde fara lite hit och dit, så var det precis sådant ljud som uppstod i eko ljudet som blev inne i tändhatten.

Meddela gärna när du kollat det, så man vet.
Du kan ju starta bilen utan problem med kåpan av. Kanske du ser vad som sker om allt ser normalt ut när bilen är avstängd och kåpan av skruvad.
Självklart, det kommer jag att göra!
En till BMW maskin med ett löst stift:

Länk

Det kan naturligtvis också vara ett skadat stift som Clintan66 skriver. Det poffande ljudet kan man nog anta att det kommer från utrymmet under skyddskåpan.

mvh/ Anders
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är väl lika bra att ta loss alla tändhattar och kontrollera samt dra tändstiften, utan att starta motorn överhuvudtaget. Om det pyser förbi förbränningsgaser blir det ju dyrt om man envisas med att ha motorn igång (saker börjar smälta?)
Tack AKN. Riktigt snällt av dig!
Som Marin849 skriver, men jag tänkte mer av med kåpan och sedan en snabb start och kolla eftersom det sitter 2 skruvar på varje tändspole att lossa. Mest intresserad av att veta om du kan se vad som sker innan du skruvar.
Hoppas gud bara inte att det är skjutna gängor till ett av stiften.
Är så jäkla drygt att fixa.

Hoppas på det bästa. Ge gärna besked sedan brainstorm.
gO
1.407
gOry
335i Touring
Clintan66 funkar de inte med reparationssats för tändstiftsgänga?, är de för djupa/smala brunnar så att man inte får plats att gänga om?
Har själv inte behövt på Bmw, men vet en som behövt på en Audi. Allting går med rätt verktyg, men blir en del extra arbete som bara är tråkigt.
Ha Ha :-D det var bara ett tändstift som satt löst :-D

TACK så fruktansvärt mycket för hjälpen jag fått!
Skönt och höra att det inte var något allvarligt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.