|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Ls 443 Audi SQ5 8R
Tidigare ägt: BMW 328i -99 VW Golf R32 -04 VW Golf VR6 Syncro -97 BMW 330i M-Touring -04 Audi 1,8 TSQ BSR -00 BMW 320i STCC -05 BMW 320d -09 BMW 340i -17 |
Tycker du ska köra bilen som den är till och börja med, då känns det roligare sen att kanske ge den lite mer effekt när du börjat vänja dig. men som sagt är det svårt att få ut något mkt mer ur 330 utan att börja lägga ner större slantar, 328 är betydligt roligare när det gäller trimning vs ekonomi. Kör den som den är och köp kanske ett K&N insatsfilter när det är dags för filter byte. går på ca 750 kr (kan vara mer, lite osäker då jag sällan handlat utan rabatt :) på mekonomen. Se till o som sagt tanka 98 för det känns skillnad, lite men det finns där, kanske inget du märker stort med automatare dock. men motorn är underbar utan att behöva börja chippa den så känn på den lite först tycker jag iaf :P |
|
Ja, är det en automat så känns effektökningen mindre, men dock finns den där. 245hk är mer än 231hk så.. Lycka till med "nya" bilen! /mvh BMW CS #07491 |
|
|
Tack för responsen. Ja jäklar vad det börjar bli olidligt att vänta på bilen nu. Har aldrig ägt en så pass ny bil och inte heller en med så pass mycket drag i. Bara en sån liten sak som att få klimatanläggning i bilen är ju underbart :) Inga fler svettiga och illamående bilturer på sommaren. Nu är man ju familjefar också så då vill man ha kyla på sommaren. Hoppas bara att det är en bra klimatanläggning med behaglig förarmiljö. Har märkt rejäl skillnad i hur luften kommer ut till kupén på olika bilmodeller. Inget rakt i ansiktet-blås vill man ha. Fint å behagligt. Att det blev en 330 istället för en 320 var egentligen av en ren händelse. Det kommer jag leva länge på, jag är väldigt nöjd att jag valde en stor motor. Jag kommer nog som sagt vänta ett tag och känna på bilen innan jag gör något åt motorn. Nu är det motorvärmare, byta oljor och filter som gäller först. Historiken är väldigt bra så jag tänkte fortsätta att vara snäll på den. Har gått 16800mil så den har mycket kvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.