|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Vad tycker panelen om denna bil? Länk Vill inte skrämma mig själv med att det är hutlöst dyrt att underhålla en sådan bil, visst kostar det att köra en 540 men inte skjortan väl? :) BMW M-POWER | |
|
Har själv kollat många gånger just den annonsen. Utrustningslistan är trevlig. Priset är en hel del i överkant men går säkert att förhandla ner. Det som stör mig är att den saknar M-paket, tur e väl kanske det. Annars hade den redan stått i mitt garage ;) |
|
|
Absolut inte hutlöst dyrt. Det mesta är ju samma som övriga E39 även om vissa detaljer som är specifika för 540 oftast kostar något mer. Service kostar något mer pga större mängd olja, fler tändstift, etc. Försäkring och bensin blir ju självklart också något dyrare. Jag vet att jag för ett antal år sedan räknade lite på skillnaden mellan en 528 och 540 och hamnade då på en merkostnad för 540 på ca. 500kr/månad men det är ju mycket som spelar in som hur mycket man kör, försäkringsparameterar (ålder, ort etc) och om man har tur eller otur med en bil. Hur som helst är 540 en ritkigt trevlig bil med hög komfort och bra drag när man väljer att gasa på. ___ //Ulf |
|
|
Tycker inte att priset är direkt i överkant om skicket är bra och allt annat stämmer. Det är ju trots allt en 03:a och hyffsat med utrustning som komfortstolar, navi, webasto, mm. Nya däck, nyservad med nya skivor bak är ju också ett plus. Som alltid med E39 så gäller det att kolla rosten... ___ //Ulf |
|
|
deejaywasp: Så du har oxå vart sugen på den bilen :) du har rätt angående M-paketet, en sådan är ett msåte nästan..men den bilen har legat ute ett bra tag om jag inte minns fel. Visst är 540 direkt en lättsåld bil direkt men ändå. Dock har bilen haft 4 ägare under tiden den har vart i Sverige, vilket kanske skrämmer vissa tänkbara köpare.... BMW M-POWER |
|
|
Programmer: Bra synpunkter där men jag har gett upp hoppet om att hitta en rostfri E39 :) Har kikat på minst 7 st under gångna veckan och samtliga var årsmodeller från 2001-2004. Stora kostnaden för min del blir försäkringen...bo i sthlm är inte billigt.... BMW M-POWER |
|
| Importerad (?). Skäligt pris 75 (60-80). | |
|
Eller så lägger man till 41.000kr och köper den billigaste E61:an på Blocket. Det är en 1 år nyare basutrustad 525i som nästan rullat lika långt. Motormässigt är ju 545i mer likvärdig och den billigaste sådan begärs det 179.000kr och då är även den 1 år nyare. Välutrustad och har rullat lika långt. Finns för övrigt endast 5 st 540 Touring Facelift till salu och denna är en av två som känns intressanta. ___ //Ulf |
|
|
Tycker oxå att priset känns lite överkant för den gråa 540T. Skulle kunna tänka mig att köpa den gråa 540T om allt verkar ok för runt 75 000:- som du turbo4ever nämner. Ska ringa och kolla vad dem har för inställning. Åtrerkommer om det blir ngt av det hela. BMW M-POWER |
|
|
Jag jobbar i närheten av honom och skulle kunna kika på bilen över en lunch, om intresse finns. Ta bilder på känsliga ställen osv. Bara att höra av sig i så fall. /Lasse |
|
|
Om du skulle kunna göra det, så skulle det uppskattas mkt Lasse. Du får post under dagen... Mvh BMW M-POWER |
|
|
Av de fyra ägarna så är åtminstonde en handlare. Nuvarande ägare köpte den på Hedin Bil i Göteborg. Intressantast är ju dock första ägaren i Sverige och så långt tillbaka ser man inte på fax från Transportstyrelsen. Via första ägaren så bör man ju kunna få info om vem som importerat den. Om första ägaren själv köpt den på BMW i DE är ju ett plus medan om första ägaren köpt den oreggad av någon hobbyimportör på Blocket är det ju ett stort minus. Det man kan se i alla fall är att det bara gick 5 veckor från ägare 1 satte bilen i trafik tills ägare 2 köpte den. ___ //Ulf |
|
|
Porgrammer: Tack för infot, blir så jäkla less på transportstyrelsen pga att man inte kan se fullständig historik. Hur svårt kan det vara att få till fullständigt historik på fordon när man begär fax? Som du nämner är handeln mellan handlare 1 och 2 väldigt avgörande i vissa fall. Får se om nuvarande ägare har koll på fullständig historik. BMW M-POWER |
|
|
Jag kommer ihåg den 540n, den stod rätt länge hos Hedin Begagnatcenter och jag tittade på den flera gånger det måste har varit i slutet av 2007. Den var väldigt fräsch då, men det kan ju ha hänt mycket sedan dess, om jag inte minns fel begärdes det runt 170.000 för den då BMW CS #5139 |
|
|
J.L: stämmer...Hedins ägde den 071205-080422. ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Snygg bil, tycker priset är rätt OK med lite prutmån, under 20.000mil är ju inte så vanligt längre. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Nu vet ju inte du hur du förvarar din bil, men Mpaketen blir inte sittande så länge om bilen är tillgänglig för kreti och pleti, och det kan vara värt att vara utan iom allt besvär det blir när det saknas. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Liten uppdatering: Pratade med killen igår och den är så gott som såld. Enligt ägaren landar slutpriset på 95 000:- Har provkört många 540'n under senaste tiden och tycker att jag blir lite besviken på en 285 hk bil. Samtliga bilar har haft automatlåda. Undrar om man får ut mer känsla med en manuelllåda då man kan varva ur bilen själv som man vill..... Ni som har erfarenheter av det...är jag ute och cyklar eller? BMW M-POWER |
|
|
Länk Denna bil känns också lite intressant förutom prislappen då den borde komma ner lite under 100 000:- strecket. BMW M-POWER |
|
Det är skillnad som natt o dag i körglädje/ känsla, trots att jag gillar automatbilar sedan många år tillbaka. Du får en helt annan direktkontakt med bilens kraft, dvs du kör bilen inte åker med. Även om BMWs automater är väldigt trevliga, jag har ju haft en av var och det var den manuella lådan som fick mig behålla touringen, trots att skicket på dessa var identiska och att sedanen hade mera utrustning, invidual och Mpaket. Dessutom går en manuell snålare nästan oförskämt snålt med tanke på vad bilar med 100 hkr mindre drar. Problemet är utbudet av manuella touringar är ju mindre än 500 bilar tillverkade från -1999-04 vilket gör dem högre prissatta än en automat. Blocket är spärrat på jobbet så jag kan inte se länkarna. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hmm intressant Hasso. Då är jag inte och cyklar då mao :) Jag vill helst inte trampa gaspedalen i botten för att det ska hända ngt med en 285 hk bil, men vilket jag vart tvungen att göra med alla automatare jag har provkört tyvärr. Jag kan briefa dig med lite info angående länkade bilen. Bmw 540 manuell låda Mil: antar att det ligger nära 18 000 mil Begärt pris 115 000:- Texten är tagen direkt från annonsen: Silvermet,avtagbart drag,vinterdäck på orginalfälgar,takbox med lasthållare finns,mycket mycket utrustning!! regnr:TKO007 Extrauppgifter Märke: BMW Drivhjul: Bakhjulsdriven Färg: Silver Modell: 540i Hästkrafter: 285 Hk Motorstorlek: 3982 cc Biltyp: Kombi CO2-utsläpp: - I trafik: 2006-07-27 servad på Bmw, Ring för mer info. BMW M-POWER |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.