|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Väldigt märkliga resonemang i denna tråd, nästan nya bilar är sönderkörda/mekade sen ska det prutas löjligt mycket. Bitterhet? Grattis till nya bilen!!! |
|
|
Tack för alla åsikter. hjälpte trots allt mkt. Särskilt ni som är skeptiska till affär, det får iaf mig att fundera till en extra gång. ni som tycker att BMW:s som gått över 1000mil inte är ngt att satsa på, varför kör ni BMW? om ni tvivlar så mycket på kvalitén, 10000 mil ska väl en bil hålla?:) Ska bli kul att hitta era 320Ci 2010 årsmodell bilar ute på blocket för sisådär 185000 om 1,5 år (med tanke på utrustningen ni har i dem). den vita som jag köpte kostade 450-460k ny, om jag skulle få köpt den för 230k så är det en halvering av priset. bilar rasar som en sten de första åren det vet jag men inte så mkt. Roffa>> kan förstå din bitterhet mot handlarna. De har mycket påslag och de äger hela affären. "vi ska ha nöjda kunder", du kommer med din bil för inbyte, han kollar i sin lista vad du kan få, "men vi måste ju titta på den först" dvs. det mesta du kan f¨å är det som står i listan det spelar ingen roll om bilen ser oanvänd ut. sen säger han vad han vill ge för din bil och vad han säljer den bilen du är intresserad av för. MEN, en bil som du köper av MRF handlare är genomgången, du får 12 månaders garanti och de är oftast rekondade. Det värderar jag väldigt högt. |
|
Roffa1 |
En ordentlig rekond kostar på sin höjd ett par tusen, att bilen sedan är ordentligt "genomgången" hos en auktoriserad MRF handlare skulle jag nog ta med en "nypa salt" De har på sin höjd gjort en snabb visuell kontroll, sedan avvaktar de kundens ev, kommande klagomål. (och mkt ofta sätter de sig på tvären vid ersättning) Vad det gäller säkerhet o garantier, så täcks det mesta av din bilförsäkring, maskinskada, drivlina,osv. Tecknar du en backupförsäkring så slipper du flera dyra självrisker. |
|
de betalar inte 2000 spänn ens för rekond då de har avtal med firmor. de enstaka småskavanker som jag påpekat har de åtgärdat utan ens protestera. om de gjort översynen eller ej så finns det ett papper med punkter som är kontrollerade, vilket ändå är bra att ha. hade jag köpt den av svennebanan så hade jag haft runthörnet garanti med allt vad det innebär. på garantin så har du ingen självrisk, du kan åka in hos handaren o påpeka felet så brukar de handlare jag iaf haft kontakt med åtgärda felen, men det kanske beror lite på hur man är som kund oxå.... som jag märker så har du och jag lite olika användningsområden, jag tänker köra min som en vanlig bil på vintern osv. du verkar ha den mer som ett entusisastfordon. Skulle jag råka stöta tillen fälg lite så skulle det va tråkigt men inte är det hela världen. bilar är som en kvinna de slits med åren:) |
|
Roffa1 |
Instämmer med Dig till fullo angående slitaget på det motsatta könet. De blir slitna o glappa ju flera tidigare ägare de haft. Dessutom får man ta över dem utan minsta garanti eller varudeklaration. En jävligt stor chans-tagning;-) |
Verdi |
Tror inte handlare lägger på 75'. Handlaren på Autowåx resonerade högt för sig själv och kom fram till att han skulle sätta ut min för 239' och han bjöd 200'. Så 39' oprutat, blir väl ca 25' i vinst. Men helst tar de ju inte inbyten alls. Varför? Så mycket jobb för de där 25' är det ju inte... |
|
>sijo82. Grattis till en kanonsnygg bil med helrätt utrustning/färgval! Ang kvinnor kan man jämföra med årgångsvin och vintage-bilar. Ålder kan också ge mer stil, klass, finslipad funktion och klädsam patina;). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.