AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.780

Är jag för dyr,eller fel årstid för att sälja?

Sida 2 av 2
mu
86
munken
tyvärr ingen bmw just nu
En anledning kanske också är att din 03 har 183hk och nästa årsmod 04 har 204hk. Prisskillnaden till 04 är antagligen inte stor om man letar ett tag. Och de är ju lite fräsigare att ha en diesel me över 200 kusar.. De som inte bryr sig om effekt köper ju hellre 320d som går billigare.

Nu var väl din bil chippad men de vet ju inte köparna och de är ju aldrig samma som från fabrik.

Angående "norrlands körd" så är de ju ett plus i ditt fall men ofta missvisande eftersom att norrlands kusten, E4, där de flesta bor saltast mest och längst tid på året. Och de syns ju på bilarna i ex. umeå..
@matteias: Jag resonerade lite som Dej ang prissättningen på min bil jag sålde nyligen.

Fick väldigt bra tips utav forums deltagarna, däribland Lövet ( tack än engång ).
Problemet med Din försäljning är först priset sen milen och därefter avståndet till bilen ( om man nu inte bor i övre sverige som ev spekulant vill säga).

Att norrlandsbilar är finare än andra pga saltet kan disskuteras då E4an saltas flitigt norröver vad jag vill minnas?
Samtidigt sandas det rejält med stenskott som följd ( jag har mina föräldrar från västerbotten så jag har sett/upplevt detta ).

Man vill ha mycket när man säljer samtidigt som man vill köpa billigt sen i andra ändan.
Idag verkar det kärvt att sälja trots att det ljusnar ekonomiskt i landet förövrigt?

Tror nog att Din bil blir såld till slut,men att priset inte riktigt når upp till Dina önskemål dessvärre :(

Lycka till med Din försäljning ändå..
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Själva annonsen kan ju absolut förbättras också. Exempelvis så står bilen i skuggen medans 1m framför kamera finns en kritvit stolpe. Detta har fått kameran att ställa exponeringen alldeles för lågt och bilen blir mörk. Åk iväg till ett ställe med neutral bakgrund och ta 4-5 nya bilder från flera vinklar. Man måste göra sin annons säljande, bilen köps till hälften framför datorn. Detta gäller än mer om man bor lite norrut där det är stora avstånd.

Tips på bildvinklar: Länk

-------
//Lövet
Tack för tips, helt klart går det att göra annonsen mer intressant.
Har inte tänkt på att det är så pass viktigt idag.
Ska byta framruta och lämna in den på rekond nästa vecka.
Efter det blir det att ta seriösa bilder med bra kamera.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.